• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Fru Karlsson skrev 2014-09-18 16:43:54 följande:

Jag känner precis som er,man orkar knappt med vardagen.Idag har jag varit ledig och det har varit en riktig Skit dag. Jag har gråtit varit rädd för vad medicinen påverkar mig vår barnlöshet,allt.Sambon tröstar mig lite och tycker också det är jobbigt men här är vi också mest på olika håll hemma.Han sitter också mycket själv och jag orkar inte vara social.Jag sköter omvårdnad av sonen,matlagning rutiner allt.Är slut psykiskt om kvällarna.

Tror det är deras sött och stänga av problemet.På helgen umgås vi mer Tack och lov! Lagar god mat och myser i siffran med lite vin:)

Men något sexliv har vi knappt längre förutom vid äl och sambon sa häromdan att han kanske inte har kust när det är äl bara för att jag inte vill övriga dagar! Jag önskar såå allt hade varit annorlunda.

Läkaren ringde innan iallafall och första pergotime tabletten ska jag ta idag till cd 9.Ska man inte ta längre? Hoppas allt kommer gå bra nu.Men vi skulle inte behöva göra kontroller efter för och se hur det går,konstigt det gör man väll alltid med pergotime? Ska ringa igen om det.Vad jobbigt Chasing Dreams, tänjer på er och läser din blogg ibland.Hoppas ni ska lyckas.

Fy :'( Hoppas denna dag känns lite lättare!
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-19 14:04:45 följande:

Idag är ingen bra dag och tårarna tycks aldrig ta slut...

Mens har kommit (precis som vanligt!!) och jag känner mig usel och okvinnlig.

Sedan var det hunden då. Ännu fler prover och utredningar har gjorts idag och jag har nu spenderat ca 17000:- och vi vet fortf. inte varför han är dålig. Nu vill dom troligen öppna upp honom för att se vad dom kan hitta och det är problemet uppstår. Det ser ut att bli dyrare än vad försäkringen täcker och det hela har helt plötsligt blivit en ekonomisk fråga. Jag känner mig helt maktlös, rådvill och super ledsen.

VA FAN SKALL JAG GÖRA?!?!?!

Åh fy lider med dig och hoppas att n i kan göra det ni behöver för hunden eran!
  • M  och  M
    Liten till skrev 2014-09-19 10:38:22 följande:

Spännande! Är 7 äggblåsor bra? Det låter ju bra i allafall, 7 är ju ett tur tal i många religioner mm hoppas på det!

Jag har ingen aning, hoppas du har rätt!
  • M  och  M

På onsdag blir det äggplock för oss. Fortsätter med sprutorna till söndag och på måndag kväll tar jag sista ägglossningssprutan. Nu rullar det framåt

• M  och  M

Brösten har börjat ömma lite idag känns ju konstigt då man är mitt i sprutorna etc... :-\

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-19 16:59:57 följande:

Jag vet varken ut eller in.

Detta är ju pengar vi hade tänkt använda till ivf och det känns så fel att tvingas välja...

Idag vill jag bara gå under jorden och aldrig mer komma upp...

Usch vilket dilemma
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-09-21 18:32:52 följande:

Vanliga biverkningar, som jag läst många andra ha tyvärr...  uch vad mycket vi ska behöva utstå, för att lyckas. Måtte det iallafall bidra till att ett fint ägg släpper hos dig och du får ett plus sen.

Jag tog min sista tablett idag på min 2a kur, inga biverkningar denna gången heller, än så länge.  håll tummarna nu!!

Håller tummarna!
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-09-21 10:07:36 följande:

Jag tror att många har på eftermiddagen, då äggplock har jag för mig brukar vara på morgonen och förmiddagen (för att stämma med ägglossningssprutan som tas exakt 36 timmar innan plock).

Ja är nog så. Är inte det lättaste att planera in allt! Speciellt inte när man redan har ett barn också som man ska ordna för med kort varsel. Fast det är jag ju glad jag har
  • M  och  M

Jag gör ju äggplock på onsdag vilket innebär insättning fredag eller månad. 2 eller 5 dagars odling... Blir antagligen 2 känns det som. Är det bara jag eller känns 5 dagars odling ovanligt? Känns taskigt att jag inte kan få insättning efter 3 dagar pga helgen... :-\

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?