Inlägg från: Chasingdreams |Visa alla inlägg
  • Chasingdreams

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-09-18 15:09:47 följande:
    Jag är såå tacksam för att jag har en man som är så jämställd i hemmet! Samtidigt får jag dåligt samvete själv...

Vad är det för värde som var 55 resp 235? Nåt sånt värde har jag inte fått höra...

Skulle du egentligen bara ha ett ultraljud?

Jag var på ultraljud idag och så ska jag dit imorgon. Så gissar att jag får tid för äggplock då. Kanske måndag känns det som...
    Värdet var för östradiol som man mäter via blodprov.
    Nej jag hade egentligen bara ett ultraljud inbokat.

Jag skulle också ha haft måndag-tisdag som potentiella plockdagar. Nu kommer jag väl kunna plocka tidigast på onsdag eftersom ägglossningssprutan ska tas 2 dygn före.
  • Chasingdreams
    M och M skrev 2014-09-19 09:34:12 följande:

Ja vad vi kämpar!

Nyss varit på andra ultraljudet inför ivf. Hade sju äggblåsor på höger sida. Den vänstra var det färre och små. Hon sa att kroppen ofta bara låter en sida jobba för att den andra sidan ska spara sig till nästa månad. Fascinerande.

IVF-kliniken ringer senare och talar om hur det ser ut och vad som blir nästa steg.

Sju äggblåsor är ju riktigt bra! Jag hade ju inte så många, men hos mig var de mer jämnt fördelade. Två stora och två små på varje äggstock, vilket stämt med värken som jag upplevt. 

Den senaste veckans stress har inte varit bra för mig... Känner att jag inte riktigt orkar på jobbet och tårarna liksom bränner bakom ögonlocken. Kan inte fokusera och minnet ska vi inte ens tala om. Överväger att sjukskriva mig nästa vecka. Denna helg, följt av en ledig måndag (jobbar ju 90%), känns guld värt.
  • Chasingdreams

Nu har jag varit på ultraljud igen. Sist hade jag fyra stora äggblåsor och tre små. Nu hade jag sju större och sju små. På fredag blir det äggplock. Det känns pirrigt! Är glad att det vuxit bättre än vad jag vågat hoppas efter en dålig start. Om vi har tur får vi kanske 5-7 ägg. Kanske ett av dem blir ett fint embryo! Det blir minst tre dagars odling eftersom vi plockar på fredagen.

• Chasingdreams

M och m: Håller tummarna för dig idag. Hoppas de hittar många fina ägg :). Jag känner mig än så länge skapligt lugn. Men imorgon kommer jag troligen vara superstressad. Jag unnade mig själv en ledig dag före äggplock. Med den senaste veckans stress känns det skönt. Jag tror att folsyran är för att misnka risken för ryggmärksbråck. Ingen har sagt något om det till mig, men folsyra ingår i de vitamintabletter som jag brukar ta. Om jag får ruva kanske jag ökar dosen.

FruKarlsson: Jag hade nog litat på läkaren. Jag har dock hört att de flesta kliniker brukar kolla med ultraljud första månaden med pergo, men att man sen låter det vara. Lycka till :)

Gweny: När det gäller IVF finns det en studie som tyder på att ett ökat intag proteiner och mindre kolhydrater leder till bättre ägg och ökad möjlighet att bli gravid. Jag försökte följa den dieten till en början, men efter alla dåliga besked gick jag tillbaka till vanlig mat och choklad :).

• Chasingdreams
    M och M skrev 2014-09-24 09:53:14 följande:

Liverapportering :-P : Så, då var äggplocket gjort. Gick helt okej. Är lite öm nu, men inget som jag tyckte var jättehemskt. Hade 9 större äggblåsor, över 15. Och 8 mindre, under 15. Som jag förstod det fick dom dock "bara" ut 5 Ägg. Blir återinföring på fredag eller måndag. De hör av sig på fredag morgon/förmiddag hur det blir.

Bra jobbat. Härligt att höra att det inte var så hemskt. Håller tummarna för dina ägg :). Känns det konstigt att bara vänta nu? Kan själv tänka mig att väntan kommer vara jobbig. Nu kan man ju inte längre göra nåt själv.
  • Chasingdreams

Tack allihopa. Äggplocket är nu över. Fick morfin och det kändes nästan inte alls. Väntar nu på att få besked om hur det gick. Tror inte att det blev så många ägg (det var ganska få äggblåsor som punkterades), men de sa i a f att de hade hittat ett ägg. Flera äggblåsor var blodfyllda och några hade ingen vätska. Nu är det bara att vänta.

M och m: Hoppas ni fåt bra besked idag.

Liten till: Ge inte upp än.

Gweny: Håller tummarna!

• Chasingdreams

Vilket härligt besked M och m. Med fem dagars odling är det större chans att hitta guldembryot :).

För vår del blev det åtta ägg, vilket jag är nöjd med. För en vecka funderade ju på att avbryta vårt försök. Om minst fem ägg befruktas blir det insättning på onsdag, annars är det måndag som gäller.

• Chasingdreams

M och m: Jag börjar med Lutinus imorgon. Fick veta igår att man ska ha trosskydd så kan tänka mig att det kladdar en del.

Idag fick vi besked om att vi har fyra embryon som håller på att växa till sig. Två ägg var omogna och två blev inte befruktade. Hoppas på kvalitet framför kvantitet nu :). På måndag får jag förhoppningsvis tillbaka ett fint embryo.

• Chasingdreams

Tack allihopa! Nu är även jag ruvare. Fick tillbaka ett perfekt tre dagas embryo. Våra tre andra såg också fina ut och ska odlas vidare i ytterligare tre dagar för att ev frysa då om det går. Känner mig glad, pirrig och förväntansfull.

M och m: Grattis! Jag tycker faktiskt att man kan få räkna sig dom gravid redan nu. Det ska jag göra eftersom detta är det närmsta en graviditet jag kommit sen sonen var i magen :) (så vitt jag vet). Har inte fått några tidpunkter för Lutinus. Tar bara på morgonen, eftermiddagen och kvällen.

Hoppas ni andra prickade in ägglossningen :).

• Chasingdreams

M och m: Jag har också testdag den 15/10. Haha jag har inte gjort nåt annat än kissat efter ET :). Man skulle ju va kissnödig när den gjordes, så jag drack en massa vatten. Nojar dock lite jag med, men den borde va så långt inne att det inte går att få ut i första taget.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?