• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Håller med dig jamka! Då vet man ju iaf att det GÅR att bli gravid på naturlig väg... Tänk om man åtmn. kunde få veta det!

• Kingston

Men om man tar hcg-prover borde man väl ändå kunna se det? Hcg-värdet skjuter ju galet i höjden för varje dag om den är en normal graviditet. Så sa läkarna till mig iaf när jag var inne för mitt utomkveds...

• Kingston

Vill gärna tro att loppet inte är kört men jag skulle inte lita på dom där stickorna (luriga djävlar...). Hcg-värdet sjunker väääldigt långsamt och kan ta upp till flera veckor att bli av med.
    Så tyvärr är det bara en bedrövligt lång väntan sedan skulle jag se till att få komma på ett VUL. Enda sättet att säkert veta...

• Kingston

Ja symptomen och hormonerna kan nog stanna kvar länge skulle jag tro...

Men det kan också vara så att du hade en tvillinggraviditet... Och att det nu "bara" finns en liten kvar där inne!

• Kingston

Nej M och M!
    Det är nu du ska stå på dig! Be om ett VUL om någon vecka eller två. Kräv det! Vänd dig till flera ställen om så behövs. Tillslut stöter man på någon som bryr sig. För din egen skull...

Grattis till dig maramina! Jag önskar att vi är flera som får haka på ditt tåg!

• Kingston

Whizzer: så galet frustrerande! Dels att inte veta och dels att andra människor skiter ut ungar till höger och vänster! No problems what so ever....
    Välkommen till tråden hur som helst. Hoppas det löser sig för er

• Kingston

Jag vet inte med säkerhet men jag antar att den bara går på hur mkt hcg det finns. Vet inte annars vad det skulle kunna mäta utefter...

Har du tagit ett test M och M?

• Kingston

Grattis och lycka till Alem!! Kul att det går bra för några här iaf :)

M och M: jag tror fortfarande det kan ha varit tvillinggraviditet ifrån början (som nu har blivit en)....

• Kingston

Tråkigt M och M! Hoppas innerligt att det är din tur snart. Och min också för den delen. Jag kan inte låta bli att bli lite avis på er andra här inne som redan kommit en bra bit påväg.

Jag har fortfarande lite "svårt" för det där med åldersskillnaden på barnen. Jag vill verkligen inte att mitt barn ska hinna bli så mkt äldre nu... Jag kan se fördelarna på kort sikt men för mig är det den långsiktiga utsikten som räknas. Tror att barnen kommer ha mer nytta av varann som vuxna om inte glappet är för stort.
    Så upplever iaf jag det som har syskon som är bra mycket äldre än mig, samt ett yngre mer "nära". Jag umgås och pratar knappt alls med dom äldre, just av anledning att dom är så mkt äldre och inte har så mkt gemensamt längre.
    Men men! Just nu är väl ändå det viktigaste att få det där efterlängtade barnet trots allt!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?