• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Gweny skrev 2014-11-13 10:57:01 följande:
    Men uch vad tråkigt! Varför funkar det bara inte. smile4.gif som du säger...andra lyckas snabbt utan problem. Är så trött på detta. Och trött på folks frågor och lommentarer och se/läsa om andra som är gravida.
    Instämmer med er helt och hållet.

Funderar på att lägga ner FL... Orkar inte med besattheten av att försöka lyckas och alla nederlag som kommer med på köpet. Att sedan dessutom behöva se och läsa om andra som lyckas... Det är verkligen att strö salt i såren och jäkligt onödigt!
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-11-13 16:03:14 följande:

Och nu i eftermiddags kom mensen,två dagar sen..Rolig start på helgenSkrikandes
    Får unna mig lite gott rödvin då istället och liite choklad;) Skit är det! Alla andra lyckas.Men jag är verkligen inte bitter mot er som lyckats här eller som är i vår situation men höra andra" ja det bara blev så" är som en riktig käftsmäll!
    Men nästa Äl är såklart redan uträknad och dag 5 på Söndag börjar jag andra pergotime kuren så hoppas verkligen jag blir gravid då!
    Kommer nog ha en liten paus här nu.Nä bim trådar och andra trådar är jag inte med i.Man blir alltid sist månad efter månad...

Vi är på exakt samma stadie du och jag (mens och påbörja kur nr.2 med pergotime)! Kul att ha någon som är på samma plats i livet *missförstå mig rätt*.

Man känner sig inte så ensam då... Det är iaf en liten tröst för mig i den här skiten!

Denna månaden ska jag verkligen "ligga i" som en kanin.

Mannen får helt enkelt bara se till att ställa upp!
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-11-13 21:13:24 följande:
    Jasså,vad roligt och följas åt då:) Hoppas vi med lyckas!
    Vi låg också i jättemycket sist men hjälpte inte för det...har hört det kan bli sämre kvalitet o så om det blir för ofta så den här gången blir det varannan dag.Har ju pergotime sen som jag reagerade bra på så hoppas hoppas.
    Jag reagerade också helt perfekt på pergotime men va hjälpte det.

Får sätt all tro till denna sista kur! Det och lite semester ;)
  • Kingston

Så var det bekräftat att hunden ska få åka till himlen... Är helt förstörd och kan inte sluta gråta. Nu skall man bara bestämma sig för NÄR man ska släppa taget...

Inte mkt som går bra här just nu! :(

• Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-11-20 22:01:46 följande:

Idag har varit en riktig Skit dag! Sonen trotsar,stökar och bråkar hela dagarna och sambon jobbar skift så är hemma själv ibland. Hade faktiska lyckats och koppla bort det här med denna sorg nu ett tag men är så trött av pergo medicinen och vi blir väckta på nätterna.Så jag är så trött och tankarna börjar snurra så bryter man ihop och så är det igång igen.Sonen märker säkert jag inte mår bra därför han är bråkig nu tror jag.Han vill inte leka med mig,bara pappa som gäller.Är så ledsamt och känner mig så dålig mamma:(

Förstår hur du känner! Livet är en bergochdalbana... Man kan inte göra annat än att hålla i sig och hänga med.

Men snart kommer en topp igen!
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-21 10:55:16 följande:

Fru karlsson>> man fastnar lätt i våran bubbla och grubblar sen om du inte får sova bra heller, då är man inte på topp. Tror vi får tillåta oss ha skitdagar, sen kommer lite lättare dagar med.

Är själv just nu i en svacka. Hans syrra ska behålla bsrnet och jag har så svårt tackla detta. Vill inte träffa dem sen och höra all planering och gulligull. Hans mamma har längtat efter barnbarn länge. Var ju vi som skulle få först. smile4.gif

Hade ju nästan hunnit få 2 barn på denna tid man försökt, suck.

Lider verkligen med dig! Att det skall behöva vara så här orättvist... Galet!

Har också en riktig svacka just nu!

Förutom att man aldrig lyckas bli gravid så så känns det som om allt man rör vid blir till aska.

Hunden är dödligt sjuk och måste avlivas, båda bilarna är trasiga, hot om varsel på jobbet osv osv.

Finns inte många ljusglimtar just nu men man håller stenhårt fast vid dom som finns. Vägrar låta världen rasa samman! Bara till att bita ihop och hoppas på bättre tider snart!
  • Kingston
    rosali84 skrev 2014-11-25 12:47:40 följande:

Menshelvete! Blir ett 18:e försök nu då :(

Skickar styrkekramar till dig!
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-27 16:52:07 följande:

Min spolning gick bra idag, gjorde inte ont och det såg jättebra ut sa hon. 
    Tyvärr såg hon inte att något ägg var på väg att släppa...
    Jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som vi kan ta tills det är dags för IVF. Hon skickade iväg remiss för det nu.  Så nu har vi en plan framför oss iallafall. Men hoppas verkligen vi kan lyckas själva innan det blir aktuellt för det.

Härligt! Får hoppas det gjorde susen!!
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-12-03 12:30:37 följande:

Hej! Hur går det för er härinne?:)
    Själv hade jag äl 30/11 med andra kuren Pergo och vi låg i varje dag de dagarnaTungan ute Äl+5 idag och var tvungen och testa med ett äl test,för de säger det är jättestarkt och positivt om man är gravid.Och det var positivit och starkt!Skrattande
    Känner mig frusen hela tiden också och trött så det verkar som det kan ha tagit sig denna gången!Drömmer

Grattis "frugan"!!!

Sjyst julklapp!
  • Kingston

Grattis till er alla!

Det här blir mitt sista inlägg på ett bra tag...

Nu är jag "sist kvar" och mår skit över det.

Bim - 4 idag och ett fett minus på stickan. Inga som helst känningar av något positivt...

Ställer in mig på ytterligare ett misslyckande, denna gången också, denna sista gång med pergotime...

Känner mig väldigt nedlåten men skiter i det här nu och åker på en välbehövlig semester istället.

Hoppas ni alla får en god jul och lycka till med alla bebisar!

• Kingston
    MoM11 skrev 2015-04-19 10:41:16 följande:

Hur går det allihopa? Gweny, savannasmamma, jamka, moonlight?

Är inne här väldigt sällan numera...

Men för oss går det dåligt i det stora hela. 2 år (nu i maj) har gått och vi gjorde vårt första ivf i februari. Lyckades på första försöket men sluta med missfall i v.8. Så nu är vi väl på ruta ett igen... Ekonomin tryter och orken med den. Står i valet och kvalet om vi ska köra på med ett FET nu i maj eller vänta till efter sommaren.

Man vill ju inget annat än att blir gravid igen men man undrar om kroppen är redo efter missfallet. Och sedan var det ju det där med kostnaden...
  • Kingston
    MoM11 skrev 2015-04-19 21:19:27 följande:

Kingston - tråkigt med missfallet! Men ändå positivt att det tog sig - bådar gott inför nästa försök! Kanske lika bra att testa FET så snart som möjligt? Hur många fick du till frysen?

Ja det känns otroligt tungt men visst känns det bra att det faktiskt tog sig trots allt.

Vi har två chanser till i frysen. Det är iaf något... Jag hoppas bara dom stackarna klarar upptining annars står vi på ruta ett igen och då vet jag inte om vi orkar så mkt mer... Vår ekonomi gör det inte iaf.

Vi tog iaf beslutet att köra på med FET i maj. Så vi får hålla tummarna stenhårt för att det är vår tur nu *snälla snälla snälla*

Just idag så känner jag mej väldigt nere (av någon outgrundlig anledning). Kanske var det där samtalet till gyn om FET... Vet inte. Men jag är så in i Nordens trött på att vara nere!

Kan inte bara den här mardrömmen vara över snart....
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?