• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Miap01: jag tror det stavas "orättvisa"! Det är problemet :(

• Kingston

Nocere: tack för uppmuntran! Jag behöver verkligen lite hopp mitt i all frustration!

• Kingston

M och M: vet hur du känner! Det är galet frustrerande det här och det upptar all vaken tid...

• Kingston

Miap01: har inte tittat så mkt närmre på IVF ännu. Man försöker väl hålla hoppet vid liv antar jag... Men så länge vi är villiga att betala kan jag inte tänka mig att dom skulle vara annat än positivt inställda. Har inte så stor tillit till vården i Sverige tyvärr

• Kingston

Moderlig: Oj tar det 3 månader bara att fångad trots att man söker privat?? Och lånen du pratar om... Är det lån man får vi kliniken?

• Kingston

M och M: du/ni är helt och hållet värda IVF! Du måste ju ändå bekosta det själv så vem skulle beröva dig din rätt? Det är som att önska sig en ny soffa, gå till butik för att betala den önskvärda soffan, men bli hindrad av en kund i butiken.... Vem lyssnar och vem bryr sig om vad andra tycker! Det är du som skall vara lycklig i ditt liv!

• Kingston

Ännu ett misslyckande... Tårarna bränner som eld bakom ögonlocken och jag tycker livet är orättvist, pissigt och onödigt!

• Kingston

MSL: det var fint sagt!
    Men det känns svårt att se det så när man vet att det är "mig" och mina organ som inte funkar. Sjukt jobbig tanke att veta att min partner hade kunnat få fler barn om han bara bytte partner....
    Vi har försökt sedan i maj och bara lyckats bli gravida en gång sedan dess. Deg slutade i ett X och en bortopererad äggledare

• Kingston

Utöver det faktum att jag bara har en äggledare så lider jag dessutom av endometrios. Och när dom då var inne och plockade bort X:et och äggledaren så såg man också att den kvarvarande äggledaren hade mycket ärrvävnad och sammanväxter. Så troligtvis fungerar inte den heller och även om det skulle lyckas så trodde dom att det förmodligen skulle sluta i ytterligare ett X.
    Eftersom hoppet är det sista som överger och för att det kostar så mkt pengar så har vi valt att vänta med IVF. Men det börjar mer och mer kännas som enda utvägen...

• Kingston

Företaget där jag jobbar går inte med på det. Min partner är för tillfället arbetslös och ska börja på ett nytt företag. Vet inte om det är det första man vill fråga då...

Tycker dessutom det här med IVF är så orättvist för tillfället.... Som allt annat i livet visserligen!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?