• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Tany

Hjärtat : vad kul :) hoppas du har bra graviditet. Tack för din hjälp:) krammmmm

• Tany

Hjärtat: har du fortsätta med progynon efter få gravida?

• Hjärtat78

Tany jag tog Progynon tills jag skulle på första grav Vul på Rmc, sen därefter var det bara Folsyra & B12.

Håller tummarna att ni lyckas med Fet :) Kram

Vår lille prins BF 130526
  • Malphie

Hej tjejer!

Idag åkte jag upp till gyn-akuten för nu klarar jag inte av tillvaron längre. Jag har inte sovit en hel natt sedan ÄP 6:e november. Håller på att falla samman och jag har ju ett litet liv att tänks på.
    Allt såg bra ut, Disney (arbetsnamnet på vår lill*) var aktiv och viftade på armarna, men jag har fortfarande förstorade äggstockar. Blev sjukskriven i två veckor då jag ska vila och bara tänka på mig själv och mitt mående.

Hur är det med er?

• pussel

Jobbigt Malphie! Finns det något man kan göra eller är det "bara" vila som gäller? Vi har äntligen fått en tid för UL men inte förrän i slutet av februari så det känns som en hel evighet till dess... Jag vet att tiden kommer att gå fort fram till dess, men vi längtar ju att få se vår lilla skrutt igen.

• Malphie

Pussel: Nej, tyvärr inget att göra. Har man varit så pass överstimulerad som jag var, tar det tid innan kroppen återhämtar sig fullt ut. Plus att nu jobbar ju kroppen med andra, viktiga, saker :)

Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser det lilla livet där inne. Nu ser man ju faktiskt att det är en människa (13+1)

• Annanax

Malphie, vad bra att du är sjukskriven och få vila! Hoppas att du snart får sova bättre och att kroppen får en chans att återhämta sig, trots allt nytt.

Du borde ha BF alldeles i närheten av mig, eller hur? 31/7.

• Malphie

Annanax: Det stämmer bra med 31/7 :) Känns långt, men hoppas att tiden går fort.

• Maybe

Jag kollade mig i spegeln igår kväll innan jag gick o la mig. 
    Blev nästan lite chockad och lättad på samma gång. 
    Jag är rätt så svullen "nertill" alltså inte magen utan längre ner. Från venusberget och upp till troskanten ungefär.
    Man ser tydliga streck eller markeringsr på sidorna som går snett upp från venusberget och försvinner ut vid höftbenen. Det buktade ut ganska ordentligt och där jag är alldeles för orakad just nu buktade ut ordentligt. 
    Någon som haft det? Det måste väl vara livmodern för den är ju där nere än väl? Jag läste nånstans att den är stor som en grapefrukt i denna veckan.
    Jag är i vecka 10. 9+2

Det kändes som en lättnad eftersom jag tror det är livmodern. Det innebär att den vuxit och det gör den inte om bebisen dött väl? Så det kändes så mysigt =)

När jag la mig så rygg försvann det och jag gissar att den åkt bak, ner mot ryggen lixom.     .       

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö