• Malphie

Hilma är nummer 1 sen får vi se om hon passar att heta det när hon väl tittar ut :)

• Malphie

Maybe, förlåt att jag inte svarat på din fråga om profylaxkursen, men det dök upp lite annat :/
    Som jag skrev så var den väldigt bra och hon är väldigt öppen för vad deltagarna har för frågor och funderingar.
    Hon gick igenom hela förlossningsskedet och förklarade väldigt inlevande om de olika faserna. Jag har lidit av en gräslig förlossningsrädsla, men gick därifrån lugnare (dock inte botad från min rädsla).
    Hoppas att det löser sig för er!

• Malphie

Precis haft besök av morgon/dagspersonalen.Lär nog inte få åka hem idag då de skulle fortsätta med antibiotikan även detta dygnet.
    Har fortfarande sammandragningar, men inte lika påtagliga som igår.

Ska snart få frukost på sängen, vilket jag är en av få som får ð???

• Malphie

Mina blodprover visade tecken på infektion i kroppen, nu väntar de på svar på vad för sorts infektion. Under tiden ger de mig en "bred" antibiotika som ska slå ut bakterierna.
    Läkaren jag träffade igår morse verkade skeptisk till hemskickande, men BM som jobbade igår lät positiv till det bara allt stabiliserade sig.
    Vi får se vad som sägs efter CTG och rond idag :)

Tack för att ni finns och lyssnar :)

• Malphie

Har precis haft besök av Karin och hennes lille kille :) Vilken liten goding!!

Ska bli så kul att träffa er alla sen när våra guldklimpar har kommit och vi alla har landat i våra roller som mammor :)

• Malphie

Hej tjejer!

Jag är kvar på sjukhuset, framsteg är dock att jag idag fick gå och äta frukost i matsalen istället för att få det serverat på sängen. De vill att jag ska röra mig lite mer idag för att sedan i undersöka livmodertappen och se om den påverkats. Har blivit spänd och hård i magen så fort jag rört mig och har då fått lägga mig med en gång.
    Det kändes helt ok att gå till matsalen, inte jättehård, men det började trycka neråt.

Igår var det TUL, 34+1, och det såg bra ut. Precis som vid tidigare UL vill vår lilla skrutta vara lite hemlighetsfull och visade därför inte mer än nödvändigt :) Det var även svårt att se då hon ligger med huvudet strax under mina bröst, ryggen ut mot min mage och rumpan strax under naveln. Hon beräknades väga 2150 g just nu, så strax under kurvan men inget vi skulle tänka på överhuvudtaget.

Nu kommer de och ska koppla CTG på mig. Hör av mig igen :)

Kram

• Malphie

Jag har skit-trist!! :) Finns inte så mycket att göra här.

Ronden avklarad, tror nästan jag tar i lite i överkant om jag säger att det tog 45 sekunder... Suck! Att det ska vara så stressigt!
    Det enda som sades var att jag ska undersökas i eftermiddag, han hann inte på förmiddagen.
    Så...nu väntar vi :/

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö