• Malphie

Vi gravida från RMC Malmö

Hej tjejer!
    Eftersom du frågade Annanax så tänkte jag svara på hur det är med mig...

Det är mest skit faktiskt! Misstänker att det är min långa sjukskrivning som har gjort att jag hamnat i en rätt så djup svacka.

Känner mig i stort sett ledsen hela tiden... Känner mig äcklig och oattraktiv gentemot min älskade make (som gör allt för att bedyra hur fin han tycker att jag är). På grund av smärta i fogar och mage har ett aktivt samliv inte varit det lättaste, men nu när det börjat läcka ur brösten och flytningarna ökat rejält så drar jag mig undan helt...

Saknar närheten till min man enormt mycket!

Gällande graviditeten så var jag hos BM i måndags och allt såg bra ut så vad det gäller den biten ska jag inte klaga :)

Så...nu har jag gnällt av mig lite.

Kram på er

• Malphie

Hej igen!

Jag och mannen har tillbringat två kvällar med Kerstin Faxe på Rund o Sund i Malmö. Hon höll i en helt fantastisk profylaxkurs!

Det är tur att man kan hitta små guldkorn i vardagen :)

Mobilen har gått åt hel*ete och imorgon ska jag till hudkliniken för att kolla en förändrad och blödande leverfläck. Opererades för malignt melanom för drygt två år sedan så lite nervös är jag allt.

Känns ändå som en helt ok dag idag :)

Kram på er

• Malphie

I väntrummet på sjukhuset... Måtte det inte vara malignt denna gången :( Nervös!

• Malphie

Positivt besked, men tyvärr är jag inte lugnare för det... När jag kom till Hudhuset skulle jag helt plötsligt inte till hudkliniken utan jag skulle till allergimottagningen istället?! Läkaren var gullig, men fick tyvärr inget förtroende för henne överhuvudtaget.

Släpper det för stunden och kollar upp den framåt hösten igen.

Anledningen till att jag har lite svårt att lita på henne är just hennes kommentar "den ser inte farlig ut". Så sa de sist oxå, men tog bort den för att den inte var så snygg... Ett par veckor senare ringer de och berättar att jag måste komma in för ytterligare en operation då den visade sig vara malign och de behövde ta lite till för att vara säkra på att allt var borta.

Trevlig torsdag :)

• Malphie

Maybe:
    Vi har precis gått en helt fantastisk profylaxkurs på Rund och Sund i Malmö. Det var två kvällar a' tre timmar. Den kostade 1875:- för oss båda, men för mig var det väl värda pengar.

Kollade på deras hemsida och såg att det verkade fullt, men mitt tips är att kontakta Kerstin Faxe (som var vår kursledare) och förklara för henne vad du känner.

Lycka till!

• Malphie

Inlagd på förlossningen i Lund...

Jag och mannen skulle gå på bio i kväll och innan vi skulle gå in och sätta oss så skulle jag passa på att kissa :) Inne på toa ser jag att det kommit en blodblandad flytning så jag far ut till mannen (lätt hysterisk...) Vi får lämnat tillbaka biljetterna och kör direkt till sjukhuset. Blir inlagd i ett rum och uppkopplad till CTGn. Hennes hjärta slår för fullt :) men det visar sig att jag har rätt så mycket sammandragningar (vilka inte gör ont på ngt sätt).
    Efter en lång väntan kommer läkaren och undersöker mig och konstaterar att jag har förkortad livmodertapp och måste därför stanna här...
    Har fått Bricanyl mot sammandragningarna, Betapred (tror jag det hette) för hennes lungor samt antibiotika mot infektion.

Mannen har kört hem för att hämta våra necessärer och för att köpa lite mat. Vi skulle äta efter bion :)

Neo är tillfrågade om de har plats och det har de, men vi hoppas att allt lugnar sig nu.

Kram

• Malphie

Jag är fortfarande kvar i Lund och fick precis besked av rondande läkare att så kommer jag att förbli.

Livmodertappen ska ligga någonstans mellan 20 och 40 mm, min är på 10 mm.

Fick precis lite ny Bricanyl eftersom jag hade sammandragningar med två minuters mellanrum. Beroende på om dessa avtar och hur det ser ut efter undersökning bestäms om jag stannar på förlossningen eller blir flyttad till avd 44.

• Malphie

Uppdatering:
    Uppflyttad till avd 44 och här tar vi en dag i taget ð??? Både jag och Hilma mår bra!
    Kram ð???

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö