Vi gravida från RMC Malmö
Annanax, det känns bättre nu då jag vet att jag kommer att bli lyssnad på och vägledd i min oro.
Jag kan fika :) Antingen träffas vi på stan någonstans eller så är ni välkomna hem till mig i Lödde :)
Annanax, det känns bättre nu då jag vet att jag kommer att bli lyssnad på och vägledd i min oro.
Jag kan fika :) Antingen träffas vi på stan någonstans eller så är ni välkomna hem till mig i Lödde :)
Jag tar ACO Gravid, Niferex och ett glas katrinplommjuice varje dag :)
Sedan jag började med järntabletter har magen blivit stenhård, så om jag inte dricker min katrinplommonjuice varje dag så hade de fått lägga in mig för förstoppning.
Nu är jag lite nojjig igen, ni får ursäkta...
Igår var lillan inte så aktiv i magen, dock lite, och än så länge idag har hon också var väldigt stilla. Har känt henne lite, men inte riktigt som jag brukar. Ska jag pusta ut och bara ta det lugnt eller ska jag kontakta någon?
Maybe: Om du inte gillar katrinplommon, vilket är fullt förståeligt, så försök att äta en kiwi om dagen. Om jag inte har katrinplommonjuice hemma äter jag två kiwi till frukost.
Tack för ditt svar ang min nojja!
Annanax; jag "boxade" på henne igår kväll, men hon ville inte leka tillbaka.
Jag känner sällan sparkar utåt mot magen, vilket tydligen kan bero på att jag har moderkakan i framvägg. Däremot så gillar hon tarmarna och rörelse mot analen, vilket inte alltid är speciellt skönt. Hoppas hon bara är lite trött denna helg och vilar upp sig inför kommande vecka :)
Libra: Kiwi-tipset fick jag från en av gravid-apparna jag har hämtat hem till mobilen och nog vill jag påstå att magen blir lösare.
Ligger i ett rum på förlossningen i Lund. Kom in med en gång och kopplad till CTG. Tog ett tag innan de hittade hjärtljud, men sen så :) Ligger fortfarande kopplad och väntar på en läkare (?). De sa att de skulle kolla ultraljud oxå.
Gissa om någon började röra sig rejält för en stund sedan!! Jävlas med mamma redan i magen ;)
UL såg bra ut. Hon visade mig hur Disney låg och boxade mig i magen och jag kände inget...så det är verkligen sant att moderkakan dämpar massor.
Nu är vi hemma igen och jag är lugn igen :) Positivt bemött av personalen på KK.
Annanax: hur är det med dottern?