• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Libra1 skrev 2013-04-21 07:26:32 följande:
    Idag känns det bättre och jag fick ett starkt och fint plus på ClearBluestickan. :)

Funderar lite på var man ska gå på MVC. Har ni några tips ni som bor i Malmö? Tidigare har jag gått på Familjens Hus på Möllan som känns bra då de har allt där som BVC och Öppen Förskola med. Men jag kände mig bara som en i mängden. Funderar då på privat som t ex Mama Mia. Någon som går där?

Jag går på Sundet och är nöjd änsålänge (dock inte med läkarna där men bm är trevliga) Det ligger i limhamn.
    Jag har hört bra om Mama Mia Glad 
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-05-07 10:23:28 följande:
    Hjärtat: Tack så mycket!
    Vi ska bo på hotell natt så det ska bli underbart.

I Kristianstad ordnar förlossningen själva med besök och föreläsning. Så bokar man in sig själv. Fick en lapp av min bm och en "order" om att boka. Lund vet jag att vissa av mammorna varit där, men vet hur de gått tillväga.
    Grattis på födelsedagen!
    Hotell är sååå mysigt och underskattat enligt mig.

Jag ska till min bm på fredag och ska prata med henne om att jag gärna vill besöka förlossningen i Lund. Eventuellt i Malmö också men Lund känns mest aktuellt. Jag har svårt att ta in att jag ska föda barn och vågar inte läsa på om det än. Jag är jätterädd för smärta och för förlossningen och att undvika att tänka på det är mitt sätt att stoppa huvudet i sanden. Jag är i vecka 25 så det är egentligen inte för tidigt att läsa på... Bebis kan ju komma jätteförtidigt också.
    Hoppas bm kan hjälpa mig så jag får komma och kika lite på förlossningen så kanske jag kan acceptera sen att jag faktiskt kommer att föda barn...    
  • Maybe

Jag väntar första barnet och är jätterädd inför förlossningen. Jag undviker att tänka på det helt och hållet för att stoppa huvudet i sanden.
    Jag har inget att jämföra med men vet att jag är väldigt känslig för smärta och det är smärtan som skrämmer mig, samt att det skulle hända något som inte är bra. Flera av mina bekanta har haft traumatiska förlossningar där något hänt med barnet så jag är nog lite extra uppskrämd 

• Maybe
    pussel skrev 2013-05-08 17:06:14 följande:
    Bra att du pratat med BM Malphie och att du får hjälp! Jag ser verkligen inte heller fram emot förlossningen och känner att det inte gör mig det minsta om det skulle bli kejsarsnitt. Sedan tänker jag ibland att "hur svårt kan det egentligen vara (jättesvårt!)? Har den och den klarat det borde väl jag...'' Nä, jag tror jag stoppar huvudet i sanden en liten stund till jag så kanske jag slipper vara med om det!

Exakt som jag Flört
  • Maybe

Jag va hos barnmorskan igår och mätte magen, lyssnade på lilla knytets hjärtslag osv. Hon tog blodprov och sa att det ser bra ut men jag ska fortsätta ta vitaminer två gånger per dag, Levaxin och nu även Niferex då järnet låg lite på gränsen.

Blodtrycket är fortfarande lågt.

Jag är enormt trött men bm sa att jag ska äta fullkornspasta istället för vablig pasta och undvika vitt mjöl och vitt socker.

Jag äter vanlig husmanskost, kött fisk fågel, pasta potatis o ris. Försöker äta mycket frukt och tycker jag är rätt så bra på det. Äter mycket körsbärstomater för jag har cravings på det. Slinker ner nån godbit ibland också men inte varje dag.

Jag tror inte tröttheten beror på vad jag äter utan något annat men får se hur jag känner mig när jag tagit järn nån vecka till. Förhoppningsvis blir jag piggare i kommande vecka.

• Maybe

Jag har haft lågt blodtryck i flera år men nu känner jag av det mycket mer än vad jag brukar. Nu kan jag inte stå upp och stå stilla öht känns det som. Känner tom av det om jag står o diskar...

Jag borde köpa katrinplommon eller sån juice men det är såååå äckligt att jag får kväljningar :-/

• Maybe

Jag ska kolla om jag kan få yoga eller något via jobbet men inte säkert det går. Kan man gå på gravidyoga om man har foglossning? Inte så illa foglossning men ändå.

Jag skulle gärna gå på något sånt men tycker det verkar dyrt??

• Maybe

jag jobbar ocksa vissa kvallar och ekonomin ar inte den basta for tillfallet. Vi ska kopa ny bil nu under varen och alla inkop till forsta barnet kostar ju en del. Plus att jag inte kommer kunna jobba hela sommaren osv. Vi behover aven ny dator osv som bekostas av skatteaterbaringen. Kanns som jag kanske ska forsoka hitta ett billigare alternativ till gravidyoga... Jag har hort att det ar en bra forberedelse infor forlossningen

• Maybe

Jag är alltid hård i magen. Järntabletterna gör det inte bättre

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö