• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Maybe skrev 2013-02-28 17:12:23 följande:
    Om allt går bra ska jag först och främst jobba fram till 1 juni, sen får vi se hur jag mår och hur jag tcker arbetet fungerar och förhoppningsvis kan jag stanna hela juni också och sen gå hem med havandeskapspening de två sista månaderna. Min chef tycker inte man kan jobba på mitt jobb när man är i de sista månaderna, har man så stor mage kommer den vara i vägen och man behöver va lite smidig ibland och det förekommer fysisk ansträngning, tunga lyft m.m.
    Det är inte säkert att det går precis som man planerat, får jag inte havandeskpenning kommer jag vilja ta ut föräldrapenning tidigare. synd bara att jag förlorar föräldradagar på det då jag hade velat va hemma så länge som möjligt.
    Hade varit smidigt om min chef kunde återkomma till planeten och höra av sig nån dag! Men nääää jag upptagen med mitt kaffedrickande så jag kan inte ringa någon... *suck* Trött på att jaga folk.

Och vad är det för fel på försäkringskassan?!! Jag har försökt ringa dit sen förra veckan men kommer inte fram!    
    Varning! Snart kommer gravidmonstret fram igen!! Demon 

Glömde säga att jag har bf i slutet på augusti, runt den 28e.
    Jag kommer inte bli rastlös av att vara hemma, snarare boa och tycka det är skönt eftersom jag kommer va stor om magen och säkert ha foglossning osv. Min sambo kommer också va hemma de sista veckorna så det kan va skönt att mysa lite tillsammans innan bebisen kommer.  
  • Maybe

Det finns en bok för blivande pappor som jag rekomenderar. Den heter Grattis Du ska bli pappa. Kommer inte ihåg författaren just nu men den va riktigt bra och jag har också läst den.

I övrigt har jag inga bra förslag alls...

Gravidyoga, brukar man gå på det efter en viss vecka? Känns dumt att komma dit och alla är jääättegravida med stora magar och jag är som en sticka och kunde lika gärna gå på vanlig yoga... ?

• Maybe

Det lät intressant med gravidyoga men jag väntar nog nån vecka till ändå

• Maybe

Jag funderar på rund och sund eftersom det är så nära där jag bor. Men det får vänta några veckor till...

• Maybe
    Hjärtat78 skrev 2013-03-30 21:52:58 följande:
    Glad Påsk!!

Jag hänger gärna med på fika :)

Nästa vecka är det både dags för föräldrautbildning och Rul, nu rullar dagarna på och bara 4 veckor till det är dags att vara mammaledig!! Skönt Annanax att du får vara hemma nu och ta det lugnt fram till Bf.

Vilken vecka är du i Hjärtat?
    Jag har också Rul nästa vecka och är då i vecka 20 Glad

Fika är alltid trevligt men jag är väldigt blyg så vet inte om jag "vågar"...   
  • Maybe
    Hjärtat78 skrev 2013-03-31 19:30:16 följande:
    Maybe jag går in i vecka 33 imorgon så det är sista UL innan han kommer.

Självklart ska du följa med och fika!

Får alla ul i den veckan eller finns det en speciell anledning att du ska göra det?
  • Maybe
    stegen skrev 2013-03-31 20:17:18 följande:
    Landstinget i Skåne erbjuder alla tillväxtultraljud i vecka 32-34 något

Det är då man brukar få 3D bilder!

Min bm sa att det inte är så och man får bara ett om det är en okomplicerad graviditet. Förutom det första man får om man gjort ivf förståss men annars får man bara ett sa hon. Jag vill henskt gärna ha ett till senare men har redan betalat för ett privat ul och det tar emot att betala för ett till. Men om man får det av landstinget så är det underbart!
  • Maybe

Jag kan påpeka att jag bor i malmö... Tycker det är dåligt att man inte får det sista ul överallt och att det dessutom är så olika beroende på vart man bor! Känns inte rättvist alls

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö