• Hjärtat78

Vi gravida från RMC Malmö

Nätverk Jollyroom som är en nätbutik har även butik i Mölndal. Där har vi gjort en del fynd till bebisen.

Solen skiner här så i eftermiddag blir ut och njuta... :)

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Libra jag började blöda rött 1 vecka efter plusset och höll på till/från framtill vecka 11, sen slutade det. Tog tester och det blev starkare. Kan vara crinonet som ger blödningar. Håller tummarna för dig!!! Kramar

• Hjärtat78

Förstår att du blir rädd när det kommer blod, jag fick tidigare grav vul på Rmc för att kolla så att det fanns något i livmodern. Sen 3 veckor senare ringde jag min endoläkare för då kom det mkt igen och fick ett snabb vul och allt såg bra då med och nu är jag i 34+5. Jag tror på 3:e gången fullt vilket var så vi lyckades ifjor och hade en del molvärk i magen i början, så ge inte upp hoppet!!!

Men alla graviditeter kan bete sig olika, vet när jag hade utomkved så kände jag inget alls förrän efter 3 veckor...: (

• Hjärtat78

Libra mitt utomkved fick jag innan Ivfen och pga endometrios som jag inte visste att jag hade då. Försökte bli gravid 1 år men lyckades inte och halvår senare blev det Rmc.

Jag går på Mama Mia och dom är verkligen toppen. Dom flesta har jobbat på KK innan och så kolla med dom. Fast jag bor på Kastanjegården så åker jag dit och när lillen är född kommer vi välja deras BVC :)

• Hjärtat78

Libra när jag fick utomkved så kom mensen på samma dag som den skulle, hade nedmörk och det slutade efter 7 dagar, sen dagen efter började blöda igen och höll på i 4 dagar pratade med Bm som sa då får du äta p-piller igen men det var ju inte det jag ville. Dagen efter igen började jag blöda för 3:e gången och hade då ont i vänster sida. Fick komma till Bm och hon sa jag var gravid, fick åka till KK och dom hittade inget med vul och tog Hcg. Fick komma tillbaka 2 dagar senare få hade hcg knappt stigit och blev inlagd, dagen efter tog dom bort äggledaren och hade blod i buken. Hade dom väntat längre så hade jag kanske inte klarat mig. Karina på Rmc var en av dom som opererade mig. Detta var 9/5-10 på min och mannens årsdag och efter det bara fått negativa besked den dagen men i år har jag en kille i min mage ?

Så det bästa du kan göra är att få tagit dit Hcg med 2 dagars mellanrum och får du jätte ont så måste du in!!!

• Hjärtat78
    Libra1 skrev 2013-04-21 17:55:49 följande:

Tack för ditt svar. :)

Vet du vilken vecka du var i när du fick ont och vad ditt hcg låg på? Har hört att det ska vara mycket lägre vid X. Men det är kanske inte säkert. Vilken tur att du fick opereras i tid så inget värre hände. Usch! Det var nog därför jag ringde gynakuten. Men hon tyckte inte det lät akut. Men jag har läst att man inte blöder så mycket utåt vid X. Kanske du gjorde det för ditt hcg var lågt? Mitt verkar ju ändå vara ganska högt. 38 i 3+6 och idag fick jag starkt utslag på CB.

Vad tråkigt att er årsdag har blivit något negativt också. Vi har vår idag och dagen började så bra, men nu känns det inte så roligt längre. Jag blöder mycket. :(    

Jag hoppas att jag också kan få börja gå på Mama Mia snart. De verkar bra där när man läser. Är det folk från KK så har de ju stor erfarenhet av allt. Vi som varit med om så mycket. Känns ju tryggt. + att de har egna ultraljudsmaskiner.  
    Jag var v7+3 när dom tog Hcg som låg runt på 400 och sen 2 dagar senare hade det stigit lite men inte mycket. När det gäller X kan Hcg ligga enda upp till 1000, Det viktigaste är att du håller koll så att du inte mår konstigt och får ännu mer ont. När jag fick reda på mitt hade jag inte en aning vad X var ..

Blir ledsen när jag läser att det är er årsdag idag & ni inte kan glädjas fullt ut som man ska göra tillsammans med sin partner. 2010 hade vi X. 2011 blev jag opererad för endon och fick positivt på Äl för första gången och 2012 fick jag negativt från Rmc på sista gratis försöket.

Jag ångrar inte att jag valde Mama Mia och speciellt ultraljudsläkaren som vi har haft Ann-Therese som verkligen bryr sig, TOPPEN och förklarar saker när vi har varit på UL. Min Bm heter Katarina och har gjort mycket för mig under våren nu med foglossningarna och knivsmärtorna jag har förtillfället...

Jag håller både mina tummar & tår att du slipper behöver gå igenom ett X!! Hjärta Kramar
  • Hjärtat78

Malphie jag har skickat till dig och mig hittar ni på Magdalena Hidfors :)

• Hjärtat78

Malphie skriver inget om det där. Kul ska det bli i veckan att träffas :)

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö