• Hjärtat78

Vi gravida från RMC Malmö

Vilade hela dagen igår Annanax så jag känner ingen huvudvärk ännu idag peppar peppar, men förstår inte varför det inte går ner mer när jag bara vilar. Söndagen blev ju solstolen och dirigera mannen i trädgården hihi... Vaknar typ kl 6-7 varje morgon fast jag inte behöver ;) nu längtar jag till han kommer!!!

På torsdag firar jag och mannen 10 år tillsammans, då ska vi åka ner till Scandic och äta god hotellfrukost.. :) vi brukar alltid åka Öresundrunt den dagen och ha de mysigt!

Med vår föräldragrupp fick vi inte besöka förlossningen på Mas.

Grattis på födelsedagen Tant Groda!

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Nu har vi hämtat hem barnvagnen och testat den i bilen :) Allt känns så mer verkligt och lilleman sparkade för fullt ifrån affären hihi... Tror han vill komma ut snart!! Men ändå känns det som jag inte har köpt allt som behövs, brukar ha kontroll på saker men INTE nu....

• Hjärtat78

Framtill Rul vågade jag inte köpa något och nu är det bara 19 dagar till Bf :) Mannen ska sätta in babyskyddet i bilen ikväll och vagnen har jag provkört lite här hemma. Lätt och smidig samt att hittade ett test att Nitro City hade fått bäst i test i Råd och Rön, så det känns tryggt. Det har börjat ila igen ner till ska kolla med bm imorgon.

Jag hoppas kunna hänga med på nästa fika utan eller med solstrålen :)

• Hjärtat78

Libra vem fick du på Mama Mia?? Dom är helt fantasktiska där, ångrar inte mitt val!!!

Har kommit hem från sjukhuset då jag blev dit skickad av min Bm i onsdags när mitt blodtryck hade stigit och jag mådde inte alls bra, så blev jag inlagd. Var jätte trött, yr och kände mig hel kass, så låg trycket på 150/105 och läkaren sa att fick dom inte ner trycket så skulle jag bli igång satt och fick börja ta blodtryckssänkande medicin. Det gick äntligen ner igår men ville ha mig kvar på kontroll till idag och efter gått ner ännu mer samt ett flödes ul på lillen så fick jag åka hem men ska tillbaka på måndag igen för ctg och blodtryck, samt att dom ska sätta igång mig nästa vecka fick jag besked av läkaren..

Så nu närmar sig förlossningen och jag börjar bli nervös och lite oroliga vad som kommer hända och hur det kommer gå till... Men jag hoppas dom har kontroll på allt för efter deras förvirring igår & idag på avdelningen så blir man lite orolig... Igår skulle jag vila 20 min efter toabesök och sen ta blodtryck, det gick 3 timmar och jag fick inte gå upp ut sängen och var jääääääätte kissnödig, idag frågade dom 4 gånger om mitt TUL i början av april och jag ringde Mama Mia som skulle fixa allt för KK kan visst inte se det men allt annat i min bmjournal så till slut lyssnade dom på mig... ;)

Så detta är vår sista helg som 2 för nästa helg är vi 3!!! Tyvärr blev det ingen hotellfrukost utan fick fira på Prenetal men det tog vi igen idag med smörgåstårta och lite annat gott ikväll Hjärta

• Hjärtat78

Libra: Karolina hade jag hela förra veckan när min Bm hade semester och även på FUB. Vi gjorde alla våra ultraljud på lördagen med en toppen och underbar läkare från KK Ann-Therese. Jag ångrar inte att jag valde Mama Mia och fick även höra det idag på Prenetal att många pratar varmt om dom och man känner alltid sig så välkommen och ingen sjukhus känsla!

Känns skönt att dom vill ha koll på mig, men lite jobbigt är att behöva sätta klockan mitt i natten för ta medicin men imorgon slipper jag ringa på personal för att ta blodtryck, lämna urin och vakna tidigt hihi...  Längtar så efter vår lille nu <3

• Hjärtat78

Tack Pussel nu är det närmare än vi hade förväntat oss och känns tryggt att dom har koll på en. Läkaren vi hade igår var väldigt harmonisk och lugn, samt att han frågade även mannen om det var något han undrdade över. Vill inte att det ska hända något med honom ännu. Fick se så många söta små bebisar när jag låg inne och mest tjejer ;)

Det är bra att din Bm kollar ditt tryck, vill inte du ska behöva må som jag gjorde i onsdags det var läskigt :( När ska du göra Tul? Jag hoppas allt ser bra ut och han är normal storlek!!

• Hjärtat78

Mitt hb har legat som lägst 114 och tar järnbrustabletter som jag köper på Coop och kombinerat med mkt jordgubbar och broccoli, då har värdet stigit.

Malphie har du testat dricka riktigt kallt vatten? Annars hade jag ringt till KK och hört med dom, det var så jag gjorde förra helgen när han inté rörde sig knappt.

Nu börjar jag bli nervös, tänk om dom sätter igång mig imorgon !?!?

• Hjärtat78

Karin13: Jag blir andra för Miilli81 fick i början av veckan, så nu hoppas vi att min kommer i veckan som kommer :) Det känns bättre nu och bara jag tar det lugnt åh vilar mkt så ska det hålla sig i.. Blev sjukskriven så jag slipper ta mina semesterdagar nu fram till nästa helg.

• Hjärtat78

Malphie skönt att höra att allt är bra med er lilla tös!!! Det är bättre att kolla en gång för mycket än för lite..
    Kramar

• Hjärtat78

Här blev det inget igångsättning idag, vaknade med jätte huvudvärk och undertrycket hade stigit pga det, så nu blir det vanlig bm kontroll på ons och tillbaka på Prenetal på fredag för ctg & blodtryck, kanske händer det något då. Stötte på min Endo läkare idag och hon har jour på fredag så hon tyckte att fredag passar perfekt dag för lilleman att komma då, för det var hon som tog bort mitt X.

Inget skoj med körtelfeber och tur innan twinsen kommit.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö