Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?
I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.
I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.
Är det någon som vet ifall det finns något på biblioteken för en 1.5 åring?
Ni som säger att ni är där och leker, finns det en separat avdelning för barn där man inte behöver vara tyst?
Tack!
Röstade "mer sällan än så" vilket dock inte innebär att vi inte läser böcker här hemma, för det gör vi. Typ 150 gånger per dag.
(bokhyllorna flödar av allehanda litteratur för både stora och små - det är bara att välja och vraka)
Inte ofta, eftersom hemmet redan är fullt av böcker och jag gärna köper fler, både nytt och begagnat.
Vi kan starta ett eget bibliotek...
Varannan månad kanske.
Vi har en massa böcker här hemma,men för ombytes/spänningens skull så går vi till bibblan ibland.
Svarade "mer sällan än så".
Vi lånar på bokbussen nästan varje vecka och den tillhör ju bibblan men just bibblan besöker vi väldigt sällan.
Aldrig, hatar allt med bibliotek... lukten osv
2-3 gånger i månaden kanske. Vi är lyckligt lottade i Sverige som har våra bibliotek där vi kan låna böcker gratis. Vi brukar även delta en hel del i deras program. Pyssel, sångstunder, teatrar mm. Mycket uppskattat av mina barn och dessutom helt gratis:))
en gång i veckan brukar det bli.
vi lånar både böcker, filmer och spel.
sen tycker mina om att vara på biblioteket, leka, mysa och göra något av alla aktiviteter som finns där :)
Går inte till biblioteket utan till bonusen som stannar just utanför. Väldigt bra. Han lånar böcker på skolan med, men än så länge lånar vi mest själva. När han var liten och läste samma böcker om och om igen lånade vi inte utan köpte egna, men nu när vi eller han bara läser böckerna en gång lånar vi.