• brokig

Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?

I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?
  • Whitetrash86

har faktiskt aldrig gått till biblioteket sedan jag själv gick i lågstadiet.. förstår inte vad jag ska där och göra inte min dotter heller för den delen hon har gått dit med dagis och springer bara runt i cirklar, hon är 4år nu.

• Analoga

Nu är min dotter 8 år, men vi har gått på bibblan och lånat en trave böcker ungefär en gång i månaden sedan hon var riktigt liten.

• brokig
    Whitetrash86 skrev 2012-11-20 19:37:12 följande:
    har faktiskt aldrig gått till biblioteket sedan jag själv gick i lågstadiet.. förstår inte vad jag ska där och göra inte min dotter heller för den delen hon har gått dit med dagis och springer bara runt i cirklar, hon är 4år nu.
    Vi går dit för att:
    * låna nya böcker (det blir dyrt att köpa alla böckerna vi läser och roligt att testa nytt)
    * leka med andra barn (framförallt på dagtid med andra föräldralediga)
    * det är mysigt och min son känner sig hemma där

Min son går dock inte på förskola än så han har inte möjlighet att gå med någon annan än mig eller sin pappa
  • Aaglars
    Våra bibliotek är ju guldgruvor!!!
  • Mercurialis

Barnen är 3 år och 5,5 år och jag tar med dem till biblioteket ungefär varannan lördag. Utöver det är de på biblioteket med förskolan ungefär lika ofta.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • pigglet

Det är så otroligt olika hur ofta det blir. Ibland har det säkert gått ett halvår utan att vi varit dit, sedan kan vi vara där varje vecka.
    Just nu är de 2 skolbarnen inne i en riktig bokslukar-period, så nu skulle de helt vara där varje vecka. Böckerna lånas typ 20 åt gången.

Köper ni alla böcker då? Själv tycker jag att den enorma fördelen med bibliotek är just att jag slipper köpa och förvara tonvis med böcker hemma. Hur smidigt som helst att få lämna tillbaks allt när det är läst. 

• Natulcien

Någon gång i månaden.
    Fast vi har fått, ärvt och köpt de flesta böckerna på second hand-butiker, så vi har ju massor med böcker ändå. Går mest dit för att hitta nya, spännande böcker och för att det är ett sånt otroligt fint bibliotek med jättefin och stor barnavdelning.

• milli79

Väldigt olika. Där vi bodde förut så gick vi 1-2ggr i veckan och då gick inte våra barn på förskolan för sonen trivdes aldrig så han fick va hemma eftersom jag ändå var hemma med yngsta. Då passade biblioteket bra för det var svårt att hitta andra barn i hans ålder som var hemma (när han var 2-3år).

Nu har vi flyttat och båda barnen går på dagis och nu har vi faktiskt aldrig kommit iväg till biblan men antar att vi lär gå ca minst 1 gång i mån framöver nu när det blir kallare.

Svar på tråden Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?