• brokig

Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?

I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?
  • Whitetrash86
    pigglet skrev 2012-11-20 19:44:15 följande:
    Det är så otroligt olika hur ofta det blir. Ibland har det säkert gått ett halvår utan att vi varit dit, sedan kan vi vara där varje vecka.
    Just nu är de 2 skolbarnen inne i en riktig bokslukar-period, så nu skulle de helt vara där varje vecka. Böckerna lånas typ 20 åt gången.

Köper ni alla böcker då? Själv tycker jag att den enorma fördelen med bibliotek är just att jag slipper köpa och förvara tonvis med böcker hemma. Hur smidigt som helst att få lämna tillbaks allt när det är läst. 

min dotter är intresserad av böcker. Hon hatar att sitta och titta i en bok. Så äger inte många böcker alls och dom vi äger är presenter eller mina gamla som är väl omhändertagna eftersom jag själv även hatar att läsa.
  • krompa

Nästan aldrig. Vi har dock väldigt många böcker hemma eftersom vi lagt ner en halv förmögenhet på att köpa böcker...

• lövet2

8-åringen har följt med till bibblan en gång i veckan sedan hon föddes. Detta eftersom vi bara har runt 300 meter dit och jag själv lånar flitigt ...

• tahira

Oj, vi var nog med honom 2-3 gånger under 3,5 år, innan vi flyttade utomlands.

Nu är vi aldrig, men så har vi flera hundra barnböcker hemma i hyllorna, så behovet av nya böcker finns inte riktigt. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • pigglet
    Whitetrash86 skrev 2012-11-20 19:55:17 följande:
    min dotter är intresserad av böcker. Hon hatar att sitta och titta i en bok. Så äger inte många böcker alls och dom vi äger är presenter eller mina gamla som är väl omhändertagna eftersom jag själv även hatar att läsa.
    En nyfiken fråga, eftersom jag är förskollärare och intresserad av läs- och språkutveckling osv. Vad är din erfarenhet av skolan, har du haft lätt för dig och har du fått bra betyg? Vad är din högsta utbildning?
    (Du behöver inte alls svara om du inte vill.) 
  • fortsätt paddla

Det varierar. Det har gått i perioder det där.
    Nu har dom dock börjat med bokpåsar på barnens dagis. Man får låna hem en valfri påse med böcker ( ålder och intresse indelat) i två veckor. När man är klar med påsen lämnar man tillbaka den och kan t en ny. Ett jättebra initiativ som gör det väldigt enkelt att ha nya fräscha böcker hemma.

• Whitetrash86
    pigglet skrev 2012-11-20 20:01:27 följande:
    En nyfiken fråga, eftersom jag är förskollärare och intresserad av läs- och språkutveckling osv. Vad är din erfarenhet av skolan, har du haft lätt för dig och har du fått bra betyg? Vad är din högsta utbildning?
    (Du behöver inte alls svara om du inte vill.) 
    Hela min skolgång var ett rent helvete. Av olika anledningar.
    Har även jätte svårt för att lära mig, speciellt genom läsning. Lyckades enbart ta mig igenom 9an tack vara special klass. Från gymnasiet (innan jag blev utkastad av rektorn) har jag IG i alla ämnen, förutom dom ämnen som inte rördes från 9an.

Kanske även ska påpeka att jag lider av dyslexi och ADD.  
  • Parasit

Jag går med mina barn (4,5 respektive 6 år) en gång i veckan ungefär, antingen på en mindre filial eller det större stadsbiblioteket. 

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  • hannis

Har inte hänt hittills. Sonen är 2,5.

Kommer troligen åka ofta från och med nästa år då jag skall vara ledig på dagarna med ett småsyskon. Då kommer vi behöva hitta på bra aktiviteter för storebror.

• stingrocka

Barnen är fem och två, vi försöker gå dit ca en gång i månaden, ibland mer sällan.

Svar på tråden Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?