Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?
I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.
I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.
Nästan aldrig. Vi har dock väldigt många böcker hemma eftersom vi lagt ner en halv förmögenhet på att köpa böcker...
8-åringen har följt med till bibblan en gång i veckan sedan hon föddes. Detta eftersom vi bara har runt 300 meter dit och jag själv lånar flitigt ...
Oj, vi var nog med honom 2-3 gånger under 3,5 år, innan vi flyttade utomlands.
Nu är vi aldrig, men så har vi flera hundra barnböcker hemma i hyllorna, så behovet av nya böcker finns inte riktigt.
Det varierar. Det har gått i perioder det där.
Nu har dom dock börjat med bokpåsar på barnens dagis. Man får låna hem en valfri påse med böcker ( ålder och intresse indelat) i två veckor. När man är klar med påsen lämnar man tillbaka den och kan t en ny. Ett jättebra initiativ som gör det väldigt enkelt att ha nya fräscha böcker hemma.
Jag går med mina barn (4,5 respektive 6 år) en gång i veckan ungefär, antingen på en mindre filial eller det större stadsbiblioteket.
Har inte hänt hittills. Sonen är 2,5.
Kommer troligen åka ofta från och med nästa år då jag skall vara ledig på dagarna med ett småsyskon. Då kommer vi behöva hitta på bra aktiviteter för storebror.
Barnen är fem och två, vi försöker gå dit ca en gång i månaden, ibland mer sällan.