Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Hansen skrev 2012-11-20 18:07:12 följande:
    Omg... Tror du har för mycket fritid eller jobbar på Aftonbladet.

Inget av ovanstående. Jag är bara så trött på det här nu och jag vet att många, många känner likadant.
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 18:12:02 följande:
    Jag läste den och det var exakt därför jag frågade liksom när jag noterat att andra undrar m samma sak, hur din syn på demokrati ser ut. Kan du nu vara snäll och besvara min fråga. Hur är din syn på demokrati? Du anser ju att rasistiska åsikter inte är välkomna, hur får du ihop det med en demokrati?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!

Jag hänvisar även till reglerna för själva Familjeliv. Men samtidigt är ju syftet att ha ihjäl alla fördomar här. Så någonstans där bör du förstå vad mitt svar blir.
  • Gramma
    TingaTinga skrev 2012-11-20 18:24:48 följande:
    Var det inte SSU ledaren som misshandlade och kallade en dörrvakt för svartskalle och jävla neger? Men det är väl ingen som bryr sig om, hon var ju inte Sverigedemokrat... Konstigt att allt blir så oerhört uppmärksammat och uppblåst i media när det gäller nån från SD. Skulle det vart någon annan hade det nog inte vart lika intressant..

Fast tråden handlar inte om vilket parti man röstar på utan tråden handlar om rasism och rasism kan komma ifrån vilket parti och hudfärg som helst.
  • Gramma
    augmamma skrev 2012-11-20 18:29:35 följande:
    Känner inte att det är så mkt rasism på FL,även om det som finns såklart är för mkt. Dock skriver jag självklart under mot rasism. Förstår inte varför det är så många negativa kommentarer i tråden. Alltid bra att stå upp emot rasism tycker jag.

Tack! Vad bra att folk börjar förstå min tråd och syftet med den. Och som tur är så är rasism inte lika vanligt här på Familjeliv som på många andra ställen på Internet. Tack för din underskrift
  • Gramma
    EnAnonumius skrev 2012-11-20 18:39:32 följande:
    "Ned med rasismen och fördomar" ja det låter ju fint och vackert. Inget jag förnekar. Det som är fel är att skriva "invandrare" och "rasister". Det stämmer knappast med verkligheten.. Rasism är något som förekommer i alla folkslag och att sitta och förneka detta så sitter man och har ögonbindel på sig. Skall man stävja rasism så skall det gälla för alla oavsett vilken etisk bakgrund rasisten har. Att vara invandrar är inte någon person som "måste" vara "icke rasist" per se.  Om man vill bli av med "alla fördomar" så skall man fan inte ta på sig ögonbindeln och bara hoppa på svenskarna. Invandrare har minst lika mycket fördomar om Svenskar och om andra folkslag och rasismen kan flöda minst lika mycket inom olika invandra grupper.  Jag hatar denna debatt som förs som spräcker upp folket i "vi" och "dom" läger som många antirasister sysslar med. Noter att jag skrev "många" och INTE "alla",så kom inte dragandes om att jag "drar alla över en kam".  Jag tycker själv det är fel med fördomar och rasism. Det jag också tycker är fel är att minsta lilla negativa man säger om en invandrare och/eller integrationspolitiken i Sverige så kommer en jävla pk-mobb och hoppar på folk på direkten och anklagar en för att vara "SD-sympatisör", "rasist", "fördomsfull". Skall man stävja rasismen och fördomar så är det bara extremt idiotiskt att använda sig av just "fördomar" och "guilt by association" ("skuld via samröre"), som bekämpningsmedel. 
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.

Om du LÄSER trådstarten och tråden så ser du att jag har skrivit precis det som du säger.
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 18:40:15 följande:
    Fast nu var det inte familjelivs regler jag frågade efter utan din syn på demokrati. Alltså, är det mycket svårt att förstå den frågan? Jag har trots allt ställt den flera gånger utan att du lämnar något som helst svar utan blajar bara runt i största allmänhet om totalt irrelevanta frågor. Du säger att alla åsikter är välkomna men inte de sm är rasistiska. Därför undrar jag vad du anser vad en demokrati är. Är allas åsikter lika mycket värda eller räknas bara de du godkänner som icke-rasistiska?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!

Fast vad min privata syn på demokrati är har ingen som helst betydelse för tråden utan här gäller både Familjelivs regler, mina "spelregler" i trådstarten samt Sveriges rikes lag
  • Gramma
    Dejsi skrev 2012-11-20 18:42:26 följande:
    Klart man hänger på ts! Många som skriver rasistiskt kanske glömmer bort att det faktiskt är olagligt att hetsa mot folkgrupp. Jag tror att många är trötta på rasism här. 

• Gramma
    EnAnonumius skrev 2012-11-20 18:51:53 följande:
    Jupp och han kommer nog att få sig en hård och tuff lektion i åsikts- och yttrandefrihet, och hur fel han gör, med BÅDE av antirasister och rasisterna, och den "lilla vanliga svensonen", "datornörden" och annat folk som är Flashbackare med. Man löser inte problemen genom att tvinga folk till tystnad bara för att man inte har de "rätta åsikterna" enligt en själv. Tvärt om det kommer att bita hårt i arslet i stället. Jag väntar på den själv.. Han sa att han skulle lägga in den tråden på Flashback 25/11-2012 i sin TS. Hoppas att han tar på sig rustningen. Som sagt oavsett vilken bakgrund den genomsnittliga Flashbackern har så är åsikts- och yttrandefriheten Flasbackarens gud, sedan så spelar det ingen roll vad för ämne det handlar om...
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.

För det första så ska inte jag starta någon tråd på Flashback utan det är ett initiativ ifrån SSU och andra. Jag blev inspirerad av detta när jag läste om det men jag själv är inte SSU:ARE. Och för det andra så är det inte tänkt att man ska tystnas utan här ska fördomar redas ut även om rena hatiska och rasistiska inlägg inte är okej för det strider mot t.ex Familjelivs regler. Inte heller personliga påhopp är tillåtet. Men om du har en fördom då du tror att det är på ett visst sätt så lägg fram det så kommer det att bemötas.
  • Gramma
    Knyttan skrev 2012-11-20 19:21:07 följande:
    Man blir inte "tvingad till tystnad" bara för att ens åsikt inte får stå oemotsagd. Bit gärna "hårt i arslet" inom spelets regler (att respektera forumreglerna och god diskussionsetikett osv) men räkna då med att bli rätt hårt biten själv. Jag är så trött på folk som ropar att de är utsatta för åsiktsförtryck och censur så fort inte alla tycker likadant som dem!

• Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 19:34:17 följande:
    Äh lägg av. EnAnonumius har helt rätt.
    Well behaved women rarely make history

Nej han har fel i att han tror att det är jag som ska starta en tråd på Flashback för det är inte jag utan SSU med flera. Sen har han fel i att han tror att jag vill "lägga locket på" när det är precis tvärt om. Jag välkomnar och öppnar upp för diskussion så länge det sker på ett sansat sätt.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!