EnAnonumius skrev 2012-11-20 18:51:53 följande:
Jupp och han kommer nog att få sig en hård och tuff lektion i åsikts- och yttrandefrihet, och hur fel han gör, med BÅDE av antirasister och rasisterna, och den "lilla vanliga svensonen", "datornörden" och annat folk som är Flashbackare med. Man löser inte problemen genom att tvinga folk till tystnad bara för att man inte har de "rätta åsikterna" enligt en själv. Tvärt om det kommer att bita hårt i arslet i stället. Jag väntar på den själv.. Han sa att han skulle lägga in den tråden på Flashback 25/11-2012 i sin TS. Hoppas att han tar på sig rustningen. Som sagt oavsett vilken bakgrund den genomsnittliga Flashbackern har så är åsikts- och yttrandefriheten Flasbackarens gud, sedan så spelar det ingen roll vad för ämne det handlar om...
För det första så ska inte jag starta någon tråd på Flashback utan det är ett initiativ ifrån SSU och andra. Jag blev inspirerad av detta när jag läste om det men jag själv är inte SSU:ARE. Och för det andra så är det inte tänkt att man ska tystnas utan här ska fördomar redas ut även om rena hatiska och rasistiska inlägg inte är okej för det strider mot t.ex Familjelivs regler. Inte heller personliga påhopp är tillåtet. Men om du har en fördom då du tror att det är på ett visst sätt så lägg fram det så kommer det att bemötas.