Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Inkontinental skrev 2012-11-20 13:57:15 följande:
    Bra initiativ. Inkluderar kampanjen även hat mot män och kvinnor? Hur är det med pedofiler och djurplågare då?

Bra idé! Det kan vi väl säga att den gör från och med nu, alltså inkluderar hat mot män och kvinnor som grupper. Det förekommer också relativt ofta.

Hat mot pedofiler och djurplågare tycker jag dock är en annan diskussion som inte riktigt hör hemma här för som tur är är de inte så många.
  • Gramma
    Dominant skrev 2012-11-20 14:01:17 följande:
    Det är ju bra att du vill bekämpa rasismen men det känns som du predikar för de redan frälsta. Jag ser i princip aldrig någon rasism på familjeliv. Så vari ligger problemet?

Du kan ju annars länka till, låt säga tio sådana trådar där folk värdesätter en ras över någon annan. Vore problemet utbrett så skulle det ju inte vara något minsta problem att hitta exempel på det.
    Ja det kanske är så på gott och ont. Däremot har jag upptäckt en hel del rasism på forumet men att betydligt mindre på senare tid. Många trådar har även blivit bortplockade p.ga. rasistiskt innehåll.

Jag tänker inte sitta och leta upp 10 olika trådar där det förekommer rasism. Men att säga att det inte finns rasister på Familjeliv är som att säga att det inte finns rasister i samhället för det gör det. Här finns alla typer av människor med olika åsikter som också uttrycker sig därefter med jämna mellanrum.
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 14:09:31 följande:
    Är det troll eller rasism du vill åt?
    Jag missuppfattar inte, det är du som inte har koll på vad du diskuterar.

De är olika företeelser även om troll kan spela på rasism har det inget med rasism att göra.
    Är du öht intresserad av en sakdiskussion? Det verkar inte som det eftersom du biter dig fast vid floskler och fördomar lika hårt som den mest inbitne rasisten.

Allvarligt, du framstår som synnerligen oseriös, mer ju längre tråden blir.
    Jag beskriver tex inte dig som person utan hur din diskussion är. Skilj på sak och person, det är mycket grundläggande i en sakdiskussion.
    Jag har ett flertal gånger påpekat att det är fritt fram att ta upp ett problem och att vi därefter diskuterar oss igenom både fördomar och allt annat. Jag är idel öra för en sakdiskussion. Än så länge har du inte kommit med ett konkret problem så gör det istället för att ifrågasätta tråden. Oseriös är jag absolut inte. Och jag har redan sagt det att rasism inte har något med troll att göra men att organiserade troll attackerar forum och kommentarsfält i grupper. Inte alla gånger men det förekommer. Kan vi lägga den även den biten bakom oss nu?
  • Gramma
    johanna5678 skrev 2012-11-20 14:09:45 följande:
     Vems ärenden går du "Gramma". Jag tror att allt tramsande och "tyck synd om" när det gäller invandrare får totalt motsatt effekt än den man tänkt. Undrar förresten hur många invandrare som är inne här på FL och blir kränkta? Jag är måhända rasist men det jag tror om invandrarna är att de alldeles utmärkt kan föra sin egen talan. Kanske inte de ensamkommande flyktingbarnen på barnhemmen runt om i landet, men vuxna.
    Jag går ärenden åt mig själv för vad jag anser är acceptabelt beteende på ett forum. Här på familjeliv finns invandrare precis som att det finns rasister. Jag undrar nu vad det kommer sig att du är rasist, som du själv skriver att du är?
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 14:11:51 följande:
    Att trådar plockas bort är inget bevis på att det finns rasism. Öht så säger det inte så mycket m en kränkning skett eller inte när inlägg blir bortplockade. Ofta handlar det om att någon blivit stött.
    Men det betyder inte att det inte finns rasism eller att kränkningar sker. Men ta aldrig någonsin FLs moderering som något sorts bevis, den är alldeles för godtycklig och subjektiv för att det.
    Ja det har du rätt i men det har förekommit trådar som är rasistiska som därför har blivit bortplockade.
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 14:13:48 följande:
    Men vänta nu.
    Rasism kan du aldrig hänvisa till att vara invandrarnas problem, att de ska föra sin egen talan. Oavsett om någon i ögonblicket känner sig kränkt eller inte är rasism aldrig ok oavsett etniskt ursprung.
    Sant! Värt att tillägga är ju också att rasism inte bara innebär hat mot mörkhyade eller invandrare. Rasism förekommer i alla slags former.
  • Gramma
    Tom Araya skrev 2012-11-20 14:15:28 följande:
    Vilka är det TS vänder sig mot?

De som lägger sin röst på SD?

De som inte önskar muslimska böneutrop och andra eftergifter för religiösa grupper?

Andra (exempel)?
    Nej jag vänder mig inte mot något av ovanstående utan enbart rasistiska utfall och liknande.
  • Gramma
    Inkontinental skrev 2012-11-20 14:20:30 följande:

Vad säger du om den här tråden? Rasistisk, hatisk, osaklig?

www.familjeliv.se/Forum-26-65/m67638187.html

Nej av den snabba blick jag fick på den tråden så är den varken rasistisk, hatisk eller annat. Vad jag förstår så ställer du en fråga?
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 14:23:54 följande:
    Vi kan lägga bort den biten i den stund du helt utesluter trollen i sammanhanget.
    Organiserade trll finns, men det har inget med rasism att göra.
    Rasism eller troll, vad ska diskuteras? Du väljer.
    Haha okej vad bra

Huvudfrågan i tråden är rasism (men jag förstår ändå varför du undrar då jag skriver mycket om nättrollen i trådstarten)

Så rasism är alltså ämnet.
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 14:25:28 följande:
    Haha!
    Äntligen vi är överens om! Solig

Just därför ska du inte ha det som argument att det sker.
    Vad bra, det låter som att vi börjar komma överens nu även om en del åsikter kanske skiljer sig åt.
    Det gillas!
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!