• Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
    Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:

1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.

2. Visa respekt och undvik personliga påhopp

3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.

4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.

5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.

6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.

Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!

• Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
  • Nice Girl Wrong Place
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:25:43 följande:
    Jag sa ju att jag inte vet. Men jag har träffat dom som blivit så totalt hjärntvättade, att de konverterat till islam, anlagt full niqab, passar upp på svärmor och tar snubbor från henne som en god svärdotter, och frivilligt låtit omskära åtminstone sönerna...
    Well det är deras barn, deras vilja.
    Jag tycker all form av sådan påverkan är obehaglig. Oavsett om det handlar om religion eller xenofobi. Människor förblindade av hat. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Mrs Onedin
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 09:25:51 följande:
    Igen - har jag aldrig sagt att Sverige ska ta emot alla flyktingar. Jag tycker absolut att det borde finnas ett bättre samarbete inom t ex EU.

Här statuerar du exemplet jag tidigare försökte lägga fram. Det är egentligen ok för de flesta att kvinnor förtrycks, könsstympas och barn gifts bort. Så länge det inte sker inom Sveriges gränser.
    Och ALLA araber, somalier, afrikaner eller gud vet vad, har samma kultur, syn på äktenskapet. Jag förstår inte att man ens kan påstå eller tro något sådant.
    Jag skrev "EMIRATEN". Där har de den synen. Tro mig... Känner folk som jobbat där i olika ingenjörsprojekt. Det första de fått höra vid gränsen, har varit: "om du så mycket som tittar åt en av våra kvinnor så åker du ut".
    What might have been...
  • Nice Girl Wrong Place
    Inkontinental skrev 2012-11-21 09:26:12 följande:

Instämmer. Om Sverige harmoniserade sin flyktingmottagning med övriga EU skulle det innebära en betydande miskning. Rätt eller fel? 

Ja det skulle det säkert.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:28:12 följande:

Alltså, om det inte GÅR att integrera de arbetslösa, och inte GÅR att få dessa invandrare att förstå våra värderingar och leva efter dem - då får vi helt enkelt sluta släppa in dem här. Punkt. För som det är nu utgör de en fara för våra unga döttrar... Och vi är först och främst skyldiga att skydda våra egna unga så långt det är möjligt.
    Men herregud.
  • Velouria
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:28:12 följande:

Alltså, om det inte GÅR att integrera de arbetslösa, och inte GÅR att få dessa invandrare att förstå våra värderingar och leva efter dem - då får vi helt enkelt sluta släppa in dem här. Punkt. För som det är nu utgör de en fara för våra unga döttrar... Och vi är först och främst skyldiga att skydda våra egna unga så långt det är möjligt.
    Men om de redan ar inslappta och inte blir integrerade, vad ska vi gora med dem? Och ska vi da anvanda dessa oanpassade manniskor till att inte slappa in nya som kan ha tillrackligt med potential for att klara sig i Sverige?
    Jag tog nummer 3000
  • Nice Girl Wrong Place
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:33:09 följande:
    Jag skrev "EMIRATEN". Där har de den synen. Tro mig... Känner folk som jobbat där i olika ingenjörsprojekt. Det första de fått höra vid gränsen, har varit: "om du så mycket som tittar åt en av våra kvinnor så åker du ut".
    Men alla är individer söta du.
    Du generaliserar, hela tiden, och gör dina generaliserar till en allmän sanning som du sedan presenterar som fakta. Att det råder en allmän kultur är självklart, men att säga att "alla är så" funkar inte.
    Vi kommer inte längre. 
  • Inkontinental
    Velouria skrev 2012-11-21 09:31:16 följande:
    Det gor ju de andra landerna ocksa. Att du inte tror det beror pa att du inte ar tillrackligt upplyst. De storsta flyktingstrommarna sker till de utsattas narliggande lander.

Jag kan försäkra dig att jag är tillräckligt upplyst. Jag menar flyktingmottagning inom EU.
    Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • Mrs Onedin
    Velouria skrev 2012-11-21 09:31:16 följande:
    Det gor ju de andra landerna ocksa. Att du inte tror det beror pa att du inte ar tillrackligt upplyst. De storsta flyktingstrommarna sker till de utsattas narliggande lander.
    Titta nu på kartan. Vilka länder gränsar till Somalien och Etiopien..? Svar: de länderna är också fattiga, och det är inte de ländernas befolkningar som får försörja de flyktingar som vandrar in över gränsen. Utan DE flyktingarna försörjs också av Väst i flyktinglägren, genom olika biståndsprojekt och hjälporganisationer.

Emiraten - de snuskigt rika oljeländerna - ligger i en annan världsdel. Men de ligger ändå mycket närmare än Sverige. OCH - viktigast av allt - de har samma religion och kultur. Jag har t.ex. somaliska grannar - och jag brukar höra dem när de lyssnar på böneutsändningarna från Mekka... I alla fall de somalier och etiopier (den muslimska delen) som har fått gå i skolan, behärskar dessutom modern standardarabiska.  
    What might have been...
  • Mrs Onedin
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 09:35:44 följande:
    Men alla är individer söta du.
    Du generaliserar, hela tiden, och gör dina generaliserar till en allmän sanning som du sedan presenterar som fakta. Att det råder en allmän kultur är självklart, men att säga att "alla är så" funkar inte.
    Vi kommer inte längre. 
    Om en kvinna enligt lag blir tagen av polisen om hon visar håret, så kan vi nog utgå ifrån att majoriteten i landet har samma syn...
    What might have been...
  • Velouria
    Inkontinental skrev 2012-11-21 09:37:24 följande:

Jag kan försäkra dig att jag är tillräckligt upplyst. Jag menar flyktingmottagning inom EU.
    Det var inte ditt inlagg jag svarade pa Flört
    Jag tog nummer 3000
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!