Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:11:18 följande:
    Frågan är då: varför måste just VI ta emot alla dessa horder av människor..? Ett litet land med nio miljoner invånarfe och sinande naturresurser. FINNS det inga länder mellan Somalia och Sverige..? *kollar på kartan*

Och varför kan inte de närliggande, snuskigt rika arabländerna ställa upp..? Emiraten t.ex.. De har råd! Och det blir heller inte de här kulturkrockarna, eftersom ALLA har samma religion, samma syn på äktenskapet, samma syn på oskuldskravet, samma syn på omskärelse, samma syn på yrkesarbetande och sexuellt frigjorda kvinnor... 
    Det gor ju de andra landerna ocksa. Att du inte tror det beror pa att du inte ar tillrackligt upplyst. De storsta flyktingstrommarna sker till de utsattas narliggande lander.
    Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:28:12 följande:

Alltså, om det inte GÅR att integrera de arbetslösa, och inte GÅR att få dessa invandrare att förstå våra värderingar och leva efter dem - då får vi helt enkelt sluta släppa in dem här. Punkt. För som det är nu utgör de en fara för våra unga döttrar... Och vi är först och främst skyldiga att skydda våra egna unga så långt det är möjligt.
    Men om de redan ar inslappta och inte blir integrerade, vad ska vi gora med dem? Och ska vi da anvanda dessa oanpassade manniskor till att inte slappa in nya som kan ha tillrackligt med potential for att klara sig i Sverige?
    Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    Inkontinental skrev 2012-11-21 09:37:24 följande:

Jag kan försäkra dig att jag är tillräckligt upplyst. Jag menar flyktingmottagning inom EU.
    Det var inte ditt inlagg jag svarade pa Flört
    Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:37:32 följande:
    Titta nu på kartan. Vilka länder gränsar till Somalien och Etiopien..? Svar: de länderna är också fattiga, och det är inte de ländernas befolkningar som får försörja de flyktingar som vandrar in över gränsen. Utan DE flyktingarna försörjs också av Väst i flyktinglägren, genom olika biståndsprojekt och hjälporganisationer.

Emiraten - de snuskigt rika oljeländerna - ligger i en annan världsdel. Men de ligger ändå mycket närmare än Sverige. OCH - viktigast av allt - de har samma religion och kultur. Jag har t.ex. somaliska grannar - och jag brukar höra dem när de lyssnar på böneutsändningarna från Mekka... I alla fall de somalier och etiopier (den muslimska delen) som har fått gå i skolan, behärskar dessutom modern standardarabiska.  
    Jag vet hur kartan ser ut Skrattande Men det ar anda sa att de flesta flyktingar ror sig inom sitt naromrade. Men bara for att du har sett femton somalier sa blir du helt forfasad och tror att alla kommer hit.
    Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 09:39:12 följande:
    Om en kvinna enligt lag blir tagen av polisen om hon visar håret, så kan vi nog utgå ifrån att majoriteten i landet har samma syn...
    Nej, det kan vi inte. Tro mig...
    Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    Januariblomma skrev 2012-11-21 09:48:07 följande:
    Jag är SD och arbetar aktivt mot rasism. Välkommen till en ny tid, nya väljare
    Motsagelsefullt. Eller haller SD pa att genomga en sorts PK-process? Men da ar det ju inte SD langre. Eller sa har du valt fel parti.
    Jag tog nummer 3000
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!