• Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
    Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:

1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.

2. Visa respekt och undvik personliga påhopp

3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.

4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.

5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.

6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.

Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!

• Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
  • Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-21 10:25:11 följande:
    FAST DET ÄR JU FEL. Jag har aldrig gått med på den tesen!
    Men så är det. Om du inte vill se sanningen så är det upp till dig, jag kan inte tvinga dig, men jag kan säga som det är till dig. Se tillbaka i tråden så finner du svaren där igen.
  • johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 08:21:44 följande:
    Grejen är ju - och jag VET att det är så - att majoriteten av dem som sitter på sexbrottsanstalterna är invandrare från MENA. Ändå har jag sett flera reportage om dessa anstalter, och då är det alltid Anders, Niklas och Niklas som visas upp. "Så här lever Anders på anstalten". Man får aldrig ens se en mörkhyad eller svarthårig fånge skymta fram i ett hörn...

Och JO, jag förstår att det är obehagligt om tidningen får en massa rasistiska mail när de visar en mörkyad gärningsman. Men det måste väl vara ÄNNU värre att bli anklagad för att förvränga sanningen - om man påstår sig vara journalist!!! För idag vet ju många människor hur de ska ta reda på gärningsmannens identitet och etnicitet ändå... Att undertrycka sanningen väcker bara MER misstänksamhet och hat.

Och de har ALLTID en ursäkt! Jag minns när vi några stycken, på den tiden då Expressen hade ett community, brukade ta upp olika saker med chefredaktören i hans spalt. När vi frågade varför de inte hängde ut muslimen i Landskrona, så blev svaret att "han var så ung - man måste ta hänsyn". Ragnar Nilsson, som efter en svår uppväxt dödade sin styvfar och sina styvsyskon, hängdes däremot ut SAMMA DAG SOM DÅDET SKEDDE. Det vill säga: det var inte ens säkert då att det var han! Muslimen var 23, och Ragnar var 21...

Vid ett annat tillfälle mörkade de ett otäckt dåd - minns inte vilket nu - av en invandrare, med att han var "psykiskt sjuk - man måste ta hänsyn". Men när svenska Lenita, som var MYCKET svårt psykiskt sjuk, hängdes ut med namn och bild i samma veva, så "var fallet en så bra illustration av problemen i psykvården"...      
  • Jellybeanbaby
    Gramma skrev 2012-11-21 10:30:06 följande:
    Men så är det. Om du inte vill se sanningen så är det upp till dig, jag kan inte tvinga dig, men jag kan säga som det är till dig. Se tillbaka i tråden så finner du svaren där igen.
    Men kära vän, så är det INTE! Sök lite själv efter information som finns!

OCH! Att säga att det per definition finns raser innebär inte att man är rasist!
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby

Jag orkar inte diskutera med ... folk som TS av olika anledningar som jag inte vågar nämna av rädsla för att bli avstängd, så jag lämnar tråden nu.

Well behaved women rarely make history
  • Mrs Onedin
    Toboas skrev 2012-11-21 10:14:25 följande:
    Du menar på samma sätt som om när någon blev arresterad i Sovjet för att tala skit om staten så betydde det att majoriteten i landet tyckte det var rätt?

Det var faktiskt ett bra argument!

Skillnaden är dock, att ÄVEN befolkningen är djupt troende muslimer. De allra flesta av dem. De kan ha synpunkter på diktaturen som de endast vågar yppa i sängkammaren - men detta med reglerna kring kvinnors heder, är något som de fullt frivilligt iakttager även hemma i sina egna familjer. Hur förklarar du annars att de FORTSÄTTER att klä sina kvinnor i niqab/burka, gifta bort dem tidigt och så vidare - ÄVEN efter att de flytt/flyttat till ett land där de officella värderingarna är precis tvärtom..? 
    What might have been...
  • EnAnonumius

Iofs.. Denna s.k "Nätfighten" var knappast någon nyhet egentligen på Flashback.

19/10-12 så startades denna tråd och den är aktuell fortrandade.
    https://www.flashback.org/t1989598

Som jag skrev i mitt inlägg #170:
    Flashback som är det största svenskspråkiga forumet där det råder total åsikts- och yttrandefrihet.  Oavsett vad för bakgrund Flashbackren har om det är en AFA-aktivist eller en SMR-Aktivist,  vanlig politisk aktiv person, vanlig förälder, datanörd, eller "Svensson" etc så är just just åsikts- och yttrandefrihet heligt för den genomsnittliga Flasbackaren. På Flashback så idkar de inte censur bara för att någon/några anser att "åsikten är fel" för den som anmäler.

SSU:are med deras kampanj kommer inte att få det lätt på Flashback när de kommer.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-21 10:31:28 följande:
    Men kära vän, så är det INTE! Sök lite själv efter information som finns!

OCH! Att säga att det per definition finns raser innebär inte att man är rasist!
    Det är uppenbart att att vi inte delar samma mening där och jag kan som sagt inte tvinga dig att tro som jag gör.

Att säga att det finns flera raser kanske inte automatiskt gör en människa till rasist men det kan också vara rasistiskt att dela in människor i raser. Det hela beror på hur man menar och hur man säger det.
  • Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-21 10:32:40 följande:
    Jag orkar inte diskutera med ... folk som TS av olika anledningar som jag inte vågar nämna av rädsla för att bli avstängd, så jag lämnar tråden nu.
    Nej men så ska du inte behöva känna. Stanna kvar, du behöver inte fly fältet. Säg det som du tänker på för jag är säker på att du inte menar något illa med det. Vi reder ut det.
  • johanna5678

Något jag inte kan bli klok på är hur infödda svenskar blir kränkta om någon är lite osaklig i en invandrar-debatt!
    Jag är lite äldre och i min generation blir vi inte kränkta hela tiden. Och vi blir framför allt INTE kränkta å andras vägnar som vi inte känner!

Och Gramma kan du förklara varför man här på FL kan kalla svenska för feta, slöa, odugliga, arbetsskygga socialfall, dålig förälder och/eller fullblodsidiot! osv osv Men näthat för dig är alltså något som bara drabbar invandrare?

Jag börjar också fundera på om det är så klokt att ståta med att man röstar på SD här på FL. Börjar kännas lite kuslig åsiktsregistrering. Men det har ju hänt förr.

• Gramma
    EnAnonumius skrev 2012-11-21 10:35:09 följande:
    Iofs.. Denna s.k "Nätfighten" var knappast någon nyhet egentligen på Flashback.

19/10-12 så startades denna tråd och den är aktuell fortrandade.
    www.flashback.org/t1989598

Som jag skrev i mitt inlägg #170:
    Flashback som är det största svenskspråkiga forumet där det råder total åsikts- och yttrandefrihet.  Oavsett vad för bakgrund Flashbackren har om det är en AFA-aktivist eller en SMR-Aktivist,  vanlig politisk aktiv person, vanlig förälder, datanörd, eller "Svensson" etc så är just just åsikts- och yttrandefrihet heligt för den genomsnittliga Flasbackaren. På Flashback så idkar de inte censur bara för att någon/några anser att "åsikten är fel" för den som anmäler.

SSU:are med deras kampanj kommer inte att få det lätt på Flashback när de kommer.
    Angående Flashback så fick jag se en tråd igår kväll som jag blev ganska chockad av att se.
    Personerna i tråden skriver om Familjeliv på ett riktigt skrämmande sätt. De verkar strategiskt planera att sända in rasister på Familjeliv för att gå in i trådar och diskutera. I tråden pratar man också om hur lågutbildade och inte har förmågan att tänka själv osv.

https://www.flashback.org/t2012899

Det här visar lite av det jag pratar om i trådstarten med nättrollen som attackerar i flock.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!