Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Gramma skrev 2012-11-20 14:17:08 följande:
    Jag går ärenden åt mig själv för vad jag anser är acceptabelt beteende på ett forum. Här på familjeliv finns invandrare precis som att det finns rasister. Jag undrar nu vad det kommer sig att du är rasist, som du själv skriver att du är?
    Tycker invandrarfientlig ÄR fel så får man Familjelivs ( och Flashbacks etc andras forums) pk-mobb på sig och de anklagar en för att rösta på SD PER SE, och man har någon jävla offerkofta.

Familjelivs (och Flashbacks etc andras forums) pk-mobb är också jäkligt kåta på att anklaga folk för att vara rasister bara för att man anser att det bör vara krav på att utländsk läkare kan göra sig förstådd på fullgod svenska.

Jag säger INTE att det är "bara" ens sida att två träter. 
    Det jag säger är att det är fan på tiden att pk-monbben lägger ned och anklagar folk för att var rasister per se bara för att någon yttrar en åsikt som inte passar dem.  Eller virseversa naturligtvis.

Sedan så anser jag att det är FEL att säga att det finns både "invandrare" och "rasister". Ursäkta det rasism finns bland alla folkslag oavsett om de är vita eller svarta. Har träffat på många rasister bland invandrare.  Ibland så kan rasismen vara så stor bland många invandrar att rasismen som finns hos en grupp svennar framstår som "en fis i världsrymden".

Jag vill ha själv en nyanserad debatt. Dock så bemöts man av total "svartvithet" och "guillt by association" från bägge lägren.
    Jag har blivit hårt anklagad för att vara både "pk-svin" och "rasist". När jag diskuterat om invandringen. Det ironiska är att det är oftast vänsterfolk (i största allmänhet) som anklagar mig för att vara rasist, och högerextremister  (vanligt högerfolk inräknas INTE här) som anklagar mig för att vara "pk-svin".

Men ändå de mest krokade jag har sett i olika debatter som avhandlar invandrings problem och rasism, och det kommer INTE bara från dig, utan från många andra också, det är detta;  "Det finns både 'rasister' och 'invandrare'  i landet/internet(forum).. 
    Det indikerar för mig att man förnekar det sanningen om att rasism har inget med huruvida vilket "etniskt folkslag" man tillhör. Rasism förekommer i alla folkslag oavsett "etniskt ursprung".

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    johanna5678 skrev 2012-11-20 14:54:30 följande:

Håller med dig. Undrar vilkens ärenden TS går.

Denna tråden fick mig att tänka på hur folk blev anklagade för att vara SD-sympatisörer/röstare bara för att man yttrade minsta lilla kritik mot integrationspolitiken i tråden "Hur kan man rösta på SD". 

Det mest trista är att många vägrar att skilja på nationalism och rasism och anser att nationalism är "förklädd rasist".  Obestämd

P.S
    Glöm nu inte att du (och även jag) är rasister bara för att vi anser att läkarna här i Sverige, oavsett nationalitet skall kunna göra sig förstådda på fullgod svenska..

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Gramma skrev 2012-11-20 09:57:05 följande:

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.
    Lycka till.. Säg till vilket (psyk) sjukhus jag skall skicka "tröstkortet och blomsterkvasten"..
    På Flashback så käkar det faktiskt folk som dig till frukost.

Då Åsikts-ochYttrandefrihet på Flashback är mer helig för genomsnittliga Flashbackaren, än vad gud är för kristna/judar/islamister. Flört
    Dessutom lycka till att få moderatorena på Flashback att rensa trådar som INTE bryter mot Flashbacks regler.
  • EnAnonumius
    Inkontinental skrev 2012-11-20 15:21:30 följande:

Instämmer. Om du inte har full koll på ett mycket stort urval av fakta-länkar, så kommer du bli nedslagen i skoskaften tämligen omgående.

Familjeliv är alla debattörers lekstuga. Min också.

Ja det är viktigt.
    Då det finns knappast mer källkritiskt folk än Flashbackaren.

Håller med dig det är mer lekstuga här. än på Flashback.

• EnAnonumius
    Quintus Zebra skrev 2012-11-20 15:37:12 följande:

Fast de som vill bekämpa rasism faller väl också under yttrandefriheten? Antirasister har väl i yttrandefrihetens namn rätt att svärma in i varje Flashbacktråd och protestera mot rasism? Antirasister har väl även rätt att gå in på Flashback och yttra åsikten att moderatorerna borde radera rasistiska inlägg?

Eller missuppfattat jag dig?
    Vad har jag påstått det? Ja juste det ingen stans.

Dock så får jag tacka dig för ditt fina skolboksexempel på; "Frånvaro av bevis är ett motbevis".
    Det är exakt så du bedömer mitt inlägg, och sedan svara ut i från, skolboksexemplet "Frånvaro av bevis är ett motbevis".

Dock som sagt. Han får mitt lycka till med att få Flashbacks moderatorer att radera inlägg som INTE bryter mot Flashbacks regler.  Flört

• EnAnonumius
    Inkontinental skrev 2012-11-20 15:44:55 följande:

Jag förstår fortfarande inte vad trådstaren vill åstadkomma - att bemöta alla rastistiska inlägg innan moderator tar bort dom? Eller bemöta sånt som moderator inte bryr sig om, men som ändå är rasistiskt?
    Ja jag noterade det med..
    Han säger ju emot sig själv i sin egna trådstart det ser ju de flesta som klara av att läsa och har svenskkunskap (oavsett om man är svenne eller blatte) på fullgången grundskola.

Hm den enda logiska slutsatsen jag kan dra av detta är att det är en TS som är klockren på tankevurpor ialf.
  • EnAnonumius
    Grytlapp skrev 2012-11-20 15:32:25 följande:
    Jag personligen är skitless på allt dravel om invandring.
    Jag personligen är skitlass på feminister och S.C.U.M-feminister då de smutskastar jämställdhet och jämställdhetsdebatten åt det grövsta.
    Så din poäng är?
  • EnAnonumius

Undra om TS är medveten om att Romarriket var en diktatur med fullskalig åsikts och yttrandefrihet.
    Man kunde till och med st och säga i "talarhörnor" att Caesar var en idiot som förtjänades att mördas utan att man blev kastad till lejonen. 

Vi har i Sverige en demokrati MED åsikts- och yttrandefrihet.
    Då hör inte censur av obekväma åsikter hemma. Sedan VEM är det som skall bestämma vad som är fel åsikt och rätt åsikt isf?

Med tanke på att TS anser att man skal bemöta "rasistiska åsikter" på "vänligt och bestämt sätt", och samtidigt så skall man anmäla rasistiska åsikter till moderator på OLIKA forum. (<--- Snygg tankevurpa där TS). Han började här med Familjeliv.

Sedan så skall han starta en liknande tråd på Flashback. Flashback som är det största svenskspråkiga forumet där det råder total åsikts- och yttrandefrihet.  Oavsett vad för bakgrund Flashbackren har om det är en AFA-aktivist eller en SMR-Aktivist,  vanlig politisk aktiv person, vanlig förälder, datanörd, eller "Svensson" etc så är just just åsikts- och yttrandefrihet heligt för den genomsnittliga Flasbackaren. På Flashback så idkar de inte censur bara för att någon/några anser att "åsikten är fel" för den som anmäler.

• EnAnonumius
    Grytlapp skrev 2012-11-20 16:01:18 följande:

Bemöt det då eller starta en nätfight.
    Det samma säger jag om dig. Dock så svarade du inte på frågan.
    Vad är din poäng?
  • EnAnonumius
    Miss Blue skrev 2012-11-20 18:19:34 följande:
    Glad
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!