Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
Familjelivs (och Flashbacks etc andras forums) pk-mobb är också jäkligt kåta på att anklaga folk för att vara rasister bara för att man anser att det bör vara krav på att utländsk läkare kan göra sig förstådd på fullgod svenska.
Jag säger INTE att det är "bara" ens sida att två träter.
Det jag säger är att det är fan på tiden att pk-monbben lägger ned och anklagar folk för att var rasister per se bara för att någon yttrar en åsikt som inte passar dem. Eller virseversa naturligtvis.
Sedan så anser jag att det är FEL att säga att det finns både "invandrare" och "rasister". Ursäkta det rasism finns bland alla folkslag oavsett om de är vita eller svarta. Har träffat på många rasister bland invandrare. Ibland så kan rasismen vara så stor bland många invandrar att rasismen som finns hos en grupp svennar framstår som "en fis i världsrymden".
Jag vill ha själv en nyanserad debatt. Dock så bemöts man av total "svartvithet" och "guillt by association" från bägge lägren.
Jag har blivit hårt anklagad för att vara både "pk-svin" och "rasist". När jag diskuterat om invandringen. Det ironiska är att det är oftast vänsterfolk (i största allmänhet) som anklagar mig för att vara rasist, och högerextremister (vanligt högerfolk inräknas INTE här) som anklagar mig för att vara "pk-svin".
Men ändå de mest krokade jag har sett i olika debatter som avhandlar invandrings problem och rasism, och det kommer INTE bara från dig, utan från många andra också, det är detta; "Det finns både 'rasister' och 'invandrare' i landet/internet(forum)..
Det indikerar för mig att man förnekar det sanningen om att rasism har inget med huruvida vilket "etniskt folkslag" man tillhör. Rasism förekommer i alla folkslag oavsett "etniskt ursprung".