Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Quintus Zebra skrev 2012-11-20 21:00:52 följande:
    Återigen bara en fråga.

Inte alls en lögn.

Inte meningen att lägga ett enda ord i din mun.

Men jag kan ställa dig en rak fråga.

Jag utgår från exakt det du har skrivit, men ändrar lite:

Om en Sverigedemokrat skulle starta en tråd där h*n skrev att SD skulle ha en kampanj på familjeliv i november, och jag skulle svara att på familjeliv äter dom sverigedemokrater till frukost och fråga vilket psyksjukhus jag skulle skicka blomsterkvasten till.

Om du ser till din egen syn på åsiktsfrihet, tycker du att jag i exemplet ovan beskriver en internetsajt där åsiktsfrihet råder då?

OM du hade utgått från exakt det jag skriver så hade du inte ställ den frågan alls. Då hade du insett att jag skriver relaterat till tråden topic.

Om du vill dra parallell jämförelse så är det okey.
    Men ställ då inga frågor som du saknar helt underlag från att ställa. Då blir frågorna baserad på just en lögn, då den inte bygger på sanningen eller något jag aldrig jag skrivit eller sagt.

Som sagt det ena utesluter inte det andra per se.
    Eller som man också "Frånvaro av bevis är inte ett motbevis". 

Men jag skall beta av dina frågor EN i taget...
    Quintus Zebra skrev 2012-11-20 15:37:12 följande:

Fast de som vill bekämpa rasism faller väl också under yttrandefriheten? Antirasister har väl i yttrandefrihetens namn rätt att svärma in i varje Flashbacktråd och protestera mot rasism? Antirasister har väl även rätt att gå in på Flashback och yttra åsikten att moderatorerna borde radera rasistiska inlägg?

Eller missuppfattat jag dig?
    Jag har aldrig påstått något annat. Jag svara relaterat till trådens ämne. Ämnet är för närvarande om att "få bort rasismen". Då håller jag mig till ämnet när jag svarar. Svårt att förstå detta.

Jag skrev:
    "Då Åsikts-ochYttrandefrihet på Flashback är mer helig för genomsnittliga Flashbackaren, än vad gud är för kristna/judar/islamister.
    Dessutom lycka till att få moderatorena på Flashback att rensa trådar som INTE bryter mot Flashbacks regler. "

Så nej jag har aldrig hävdat eller aldrig påstått att han INTE skulle vara välkomne med sina åsikter där.
    Det hade DU sett om du läst "exakt vad jag skriver". Nu bevisar du ju att du inte gjort detta. Så ja du har missuppfattat för att du läser inte alls exakt vad som står.
    Quintus Zebra skrev 2012-11-20 16:37:24 följande:

Jag ställde några frågor bara. Har inte lagt fram ett enda bevis.

Jag förstår bara inte snacket om att han kommer behöva psykhjälp. Om de på Flashback är så otroligt noga med åsiktsfrihet, då borde de väl även människor med TS åsikter vara önskvärda där?

Och återigen hävdar inte jag att du har påstått att han inte är välkommen. Jag bara ställer frågor.
    "Frånvaro av bevis är ett motbevis" är ett argumentationsfel.

Det behöver inte handla om "bevis" i ordet rätta bemärkelse.
    Du ställer en fråga baserat på något jag aldrig sagt eller skrivit, men ändå ställer du frågan.

Ja och ställer du frågor kring något jag aldrig sagt eller påstått. Då blir det att man svara där efter.

Om du vill ställa frågor ställ då frågor som har med "innehållet att göra" i inlägget. I stället för att fråga om saker jag aldrig skrivit. För då säger du ju emot dig själv över att du läser "exakt som står".

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 21:35:51 följande:
    Vidare tror jag inte ETT DUGG på att Flashback har hjälpt till att underblåsa flyktingsfientliga åsikter. Om folk inte hade samlats på Flashback så hade de bara samlats på ett annat ställe.
    Precis. Så enkelt är det.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 21:11:42 följande:
    Vi är 26 distrikt från SSU som kommer trycka på denna dagen. Vi är 11 000 medlemmar + ALLA som kommer ta till sig detta. Vi har fått bra respons i samhället, tack vare flashback hatet så har vi fått gratis reklam.
    Jupp och glöm inte bort paradoxen.
    Att dra igång en sådan här kampanj så som TS sprider så får SvP och SD även de gratis reklam.

• EnAnonumius
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 22:55:32 följande:
    Ja men absolut, jag ser inte heller varför det skulle vara ett problem. Det gör jag verkligen inte.
    Det ska inte spela någon roll.

Men faktum att människan är en art som ej utvecklat raser, är fortfarande en sanning.
    En afrikan kan rent genetiskt vara mer lik en finländare, än finländaren och en tysk.
    Människan har inte utvecklat raser.

Läs t ex;

"Det finns nu klara vetenskapliga belägg för att allt tal om mänskliga ”raser” bygger på falska premisser.

Ulf Pettersson, professor i medicinsk genetik vid Uppsala universitet, har nämligen skrivit en som jag förstår banbrytande artikel vilken publicerades i Dagens Nyheter den 12 april. Jag citerar:

”Ny teknologi har gjort det möjligt att avläsa den mänskliga dna-texten mycket snabbare och billigare…vilket möjliggjort omfattande jämförelser av dna från människor med olika geografiskt ursprung.”

Pettersson hävisar därpå till den amerikanske forskaren Richard Lewontin, som redan 1972 drog slutsatsen att skillnaden mellan så kallade människoraser är små och uppgår till endast några få procent av alla genetiska variationer hos mänskligheten. Relevant forskning har visat att den överväldigande majoriteten av alla genetiska skillnader är gamla och återfanns redan hos den population homo sapiens som lämnade den afrikanska kontinenten för omkring 50 000 år sedan för att sedan sprida sig över klotet. Således finns inga ”rasspecifika” gener eller genvarianter. Professor Ulf Pettersson drar från denna utgångspunkt följande slutsatser:

”En person av afrikanskt ursprung kan ur genetisk synpunkt vara närmare släkt med en person från södra Europa eller från Främre Orienten än med en person från en annan del av Afrika…Resultaten talar för…att människan gradvis koloniserat jordklotet och inga belägg finns för att grupper av människor haft möjlighet att utvecklas till en ras.”

Sedan kan det råda delade meningar om det.

Skall man citera en text så tillhör det god ton att lämna källhänvisning med till det man citerar ifrån.
    •Länk om det är från en site.
    •Är det från en bok, Bokens Titel och Författar Namn(en).

Så som du har gjort här så saknar det trovärdighet på att det är något seriöst, och du kunde ju lika gärna ha hitta på texten själv. 

• EnAnonumius
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 23:15:15 följande:
    Människan är mer besläktad med en gris än en gorilla t.ex. Så där bryter i ordet då människan är en art som alla andra djur på jorden. Det vill säga att människan är del av ett kretslopp, för vi kommer då ut om ett par miljarder åt. Så är det med alla djur på denna planet Glad
    Ser DU själv vad du skriver? Kan du uppvisa källa som styrker ditt påstående.
    Nej du Människan är inte mer "besläktad" med en gris än en gorilla.
    Det är en myt som florerat länge.
    Dock om så är grisen näst efter APOR mest lik människan.

• EnAnonumius
    GangsterKermit skrev 2012-11-21 00:42:43 följande:
    Att dela in människor i olika fack gjorde jag på grund av beteende. Inte av etnicitet. Att du tar det bokstavligt är en annan femma. Just kanske för att jag var arg då? jag brukar inte lägga in folk i olika fack.
    Det är fan ingen skillnad egentligen om du tänker till litegran.

Rasister stämplar ju etnicitet på samma basis som du gör med Karlskrona folket efter just "beteende".

Så varför skulle det var mer rumsrent att döma folk efter en stad i stället för etnicitet? Kom inte dragandes med (bort)förklaringen "det drabbar ju olika etniciteter".
    Tanke mönstret är den samma oavsett.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2012-11-21 05:27:42 följande:
    Det är fan ingen skillnad egentligen om du tänker till litegran.

Rasister stämplar ju etnicitet på samma basis som du gör med Karlskrona folket efter just "beteende".

Så varför skulle det var mer rumsrent att döma folk efter en stad i stället för etnicitet? *Kom inte dragandes med (bort)förklaringen "det drabbar ju olika etniciteter".
    Tanke mönstret är den samma oavsett.
    * "Kom inte dragandes med (bort)förklaringen "det drabbar ju INTE olika etniciteter".  skall det stå i den meningen..

• EnAnonumius
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 06:24:49 följande:
    Jag är mest emot detta undantryckande av sanningen. Om 80 procent av somalierna, och nästan alla somaliska kvinnor, är arbetslösa, så ÄR det ju så. Om Elin Krantz mördare var etiopier, så VAR det ju så. Om "Skuggan" som mördade Nancy Tavsan var somalier, så VAR det så. Om mannen som slog och knuffade en 73-årig svensk tant till döds på en parkeringsplats i Landskrona för ett par år sedan var muslim, så VAR det så. Om de åtta (?) männen som gruppvåldtog en ung, svensk kvinna i Mariannelund var afghaner, så VAR det så.

Detta måste man ju få säga! Man är inte fördomsfull eller rasist för att man säger SANNINGEN! Tvärtom är det "omvänt rasistiskt" av PK-media att låta förstå att de som begår sådana här fasansfulla brott är svenskar. DET om NÅGOT är väl "hets mot folkgrupp" i så fall!

För att ta bara ETT exempel: efter den hemska våldtäkten i Mariannelund, så skrev den första reportern på Expressen att den hade skett "i migrationsverkets lokaler" i Mariannelund. Så att läsarna skulle kunna tro att det var en personalfest som gått snett, typ. Några timmar senare hade de antagligen fått bassning av chefredaktören, för då var till och med uttrycket "migrationsverkets lokaler" bortredigerat ur texten. Då stod det bara "i en lägenhet i Mariannelund".

Det är bara löjligt att påstå, att det här undertryckandet av sanningen inte pågår hela tiden. Tack och lov finns Avpixlat och Flashback - men särskilt många människor över 50, och människor som inte har råd med internet, hittar ju aldrig dit... Och då har de inget riktigt underlag inför valet 2014.    
    Sverige har tyvärr gått från demokrati till demokratur. 

• EnAnonumius

Vilhelm Moberg:

"I en demokratur (notera ordet noggrant) råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur

• EnAnonumius
    johanna5678 skrev 2012-11-21 07:08:26 följande:

Fick googla ordet! Du har alldeles rätt.
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 07:15:01 följande:
    Håller också med.             

Glad
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!