• Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
    Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:

1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.

2. Visa respekt och undvik personliga påhopp

3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.

4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.

5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.

6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.

Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!

• Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
  • CMM
    Marlean skrev 2012-11-20 20:52:49 följande:
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Om det med "Politiskt korrekt" innebär att man behandlar alla oavsett ursprung med respekt och har sunt förnuft, ja då är jag politiskt korrekt och stolt!
    Det är inte det "politiskt korrekt" innebär.
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 20:47:20 följande:
    Självklart finns det enstaka individer som hyser åsikter baserade på en persons hudfärg. Men det är som sagt ett ytterst litet problem i Sverige

Åsiktsföraktet och dom antidemokratiska strömningarna som numera genomsyrar samhället är ett långt större problem då dom finns inom makteliten som tex etablerad media.

Att se en nästintill obefintlig rasism som ett hot då den egentligen tystar den  mycket viktiga debatten är farligt.

Den vägen ska vi inte gå!
    Det är mer än enstaka individer. Jag skulle inte kalla rasismen i Sverige för "näst intill obefintlig". Jag är osäker på vad du grundar det på. Men jag antar att du är en vit, svensk man (eller kvinna) med en till största delen vit umgängeskrets? Då förstår jag att rasism upplevs som näst intill obefintlig.

Åsiktsförakt är liksom hatet inte ensidigt. Det är ju verkligen ömsesidigt. Jag har t ex otaliga gånger önskats "mångkulturell överraskningssex" och en massa annat mysigt.
    It goes both ways Gammel Ola. Det gör det verkligen.

Rasism är alltid ett hot, precis som antidemokratiska krafter. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Quintus Zebra
    EnAnonumius skrev 2012-11-20 19:51:44 följande:
    Vad påstod jag det? Ja just det ingenstans. Jag har aldrig sagt det och jag har aldrig hävdat detta. Så vad bygger du den direkta lögnen på?
    Återigen så visar du prov på skolboks exempel på "Frånvaro av bevis är ett motbevis".

Om du skall diskutera med mig eller svara mig i framtiden så lägg av med att putta ord i min mun och hitta på egen jävla innehåll i mitt inlägg  och svara sedan på din fiktion.

Återigen bara en fråga.

Inte alls en lögn.

Inte meningen att lägga ett enda ord i din mun.

Men jag kan ställa dig en rak fråga.

Jag utgår från exakt det du har skrivit, men ändrar lite:

Om en Sverigedemokrat skulle starta en tråd där h*n skrev att SD skulle ha en kampanj på familjeliv i november, och jag skulle svara att på familjeliv äter dom sverigedemokrater till frukost och fråga vilket psyksjukhus jag skulle skicka blomsterkvasten till.

Om du ser till din egen syn på åsiktsfrihet, tycker du att jag i exemplet ovan beskriver en internetsajt där åsiktsfrihet råder då?

Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • EnAnonumius
    Gramma skrev 2012-11-20 20:33:51 följande:

Det är nog ingen som skulle anklaga dig för att vara rasist om du skulle säga som ovan. Men du kanske gillar att anklaga andra för att andra ska anklaga dig för att vara rasist? Eller vad grundar du den tanken i?
    Jasså INTE detta? Men vad bra då vet du ju mer om mina erfarenheter än vad jag själv gör . 

Grattis du har precis diskvalificerat dig själv över att vara trovärdig och seriös i det du sysslar med här i mina ögon helt och hållet.
    När du tar till sådan här riktiga extrema lågvatten märken och klampar in och säger "ingen skulle anklaga dig för "det" eller "det"  bara för att du "säger si eller så". 

Med vilken rätt har du att sitta och förneka mina egna erfarenheter som jag har, baserat på min långa tid som nätdebattör på olika forum under12års tid?

Jag har sett många bli anklagade för att vara rasister bara för att de tycker det är snett med integrationspolitiken och anser att det skall vara krav på att man kan svenska. Men men enligt DIG så är det ju för att jag gillar att anklaga andra för att anklaga mig för att vara rasist. 

Så när argumenten tryter så skall du ta till med att sitta och hoppa på mig som person bakom datorn enbart i stället för att bemöta innehållet i mitt inlägg som var helt och hållet skrivet på en allmän basis i formuleringarna ändå.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Tiger Af Lilja

Men usch Ts, vad rasistisk du är, mot svenskarna, ogillas skarpt! Du tycker du är så himla korrekt och bra va, märks att du inte sett verkligeheten på den brutala nvån. Ve och fasa, vad vedevärdigt!

• Smartie

Jag tycker inte heller att jag har sett så många regelrätt rasistiska inlägg här. Om de till äventyrs dyker upp, brukar de raderas. Fördomar finns det däremot gott om, i alla läger.

• GangsterKermit
    polisman skrev 2012-11-20 20:49:21 följande:
    Tyvärr kommer detta bara få motsatt effekt
    Vi är 26 distrikt från SSU som kommer trycka på denna dagen. Vi är 11 000 medlemmar + ALLA som kommer ta till sig detta. Vi har fått bra respons i samhället, tack vare flashback hatet så har vi fått gratis reklam.
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • Jellybeanbaby
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 21:11:42 följande:
    Vi är 26 distrikt från SSU som kommer trycka på denna dagen. Vi är 11 000 medlemmar + ALLA som kommer ta till sig detta. Vi har fått bra respons i samhället, tack vare flashback hatet så har vi fått gratis reklam.
    Vilket Flashback-hat? Vad har jag missat?
    *FB-medlem*
    Well behaved women rarely make history
  • Froststar

Vacker tanke TS, sätt munkavle på alla som säger något som du inte gillar. Här på FL kan man kalls för rasist för allt möjligt, så frågan är, vad är du ute efter? Argumentera för din sak om du har något att säga men räkna med att behöva motivera det du skriver. Hittills har du enbart tjatat i tråden och verkar mest som att du njuter av att läsa dina inlägg (eller att höra din egen röst). Dessutom, om vi nu ska snacka främlingsfientlighet kan vi alltid börja med dig. Enligt mig, så fort man buntar ihop miljoner människor som inte har något gemensamt, till en homogen grupp och uttrycker sig som "hat mot invandrare och mörkhyade", i samma stund undrar jag hur man tänker, om alls. Det är inte många jag hört tycka att vi ska slänga ut norrmän, danskar, balter, etc. Bästa sättet att bekämpa främlingsfientlighet på är inte genom att förbjuda folk att tycka att det får vara nog med huvudlös flyktingmottagning utan genom att sådana som så gärna vill låtsas vara öppna och vidsynta slutar med "vi och de" tänket. En stilla undran... Vet du överhuvudtaget vad ordet rasist betyder?

• Jellybeanbaby
    polisman skrev 2012-11-20 20:49:21 följande:
    Tyvärr kommer detta bara få motsatt effekt
    Lite så jag känner också...
    Well behaved women rarely make history
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!