Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
Hej!
Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.
Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:
* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
* Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
* Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
* Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp
Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.
Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!
Tack för visat intresse!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:
1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.
2. Visa respekt och undvik personliga påhopp
3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.
4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.
5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.
6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.
Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!