Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Errol Flynn skrev 2012-11-22 14:25:10 följande:

Om jag mördade min dotter för att hon dragit skam över hela familjen kan du ge dig 17 på att det inte var sanktionerat av min egen familj.
    Det kan vara från fall till fall även om jag inte förnekar att det finns en s.k. hederskultur vilket ska tas på stort allvar för både barns- och kvinnors rättigheter som människor. Absolut, det är en viktig fråga. Men jag menar att det finns svin inom alla grupper i samhället så det ena utesluter inte det andra.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 14:28:25 följande:

Jag är emot ökad kriminalitet som blir allt råare samt bidragsberoende. Musik och dans och mat är överhuvudtaget inte intressant.
    Och myten att många som kommer hit är överkvalificerade börjar bli tröttsam. Visst kommer det hit välutbildade men de utbildningarna som dom har räcker inte i Sverige. De håller inte tillräckligt hög kvalitet.
    Däremot har vi väldigt många somalier och afghaner som är analfabeter. Och fler är på väg. Vad ska dom jobba med?
    Jag förstår din tanke men jag tror faktiskt att det där med ökat kriminalitet är något som ökar i hela samhället i stort. Tyvärr. Det finns så mycket rå ondska överallt så det är sjukt. Det räcker med att läsa en nyhetstidning så ser du att det ena är sjukare än det andra. Jag undrar mer vart världen är på väg i stort?

Att vi tar emot en del analfabeter är ju som det är. Man mäter inte människors kunskap innan de får lov att vistas i landet. Däremot ser jag att många är villiga att lära sig och de lär sig fort. Förvånansvärt fort. Jag känner ett flertal, som visserligen inte var analfabeter, men som lärde sig svenska under mycket kort tid. Svenska är ju i övrigt ett svårt språk att lära sig säger dom så jag blir många gånger imponerad av när någon har lärt sig svenska på så kort tid. Jag har sett många SFI och svenska som andraspråk-material och det är faktiskt stenhård grammatik, stavning och meningsuppbyggnad som gäller. Jag är själv osäker på om jag skulle kunna göra ett svenska som andraspråksprov med alla rätt. Som du ser är jag ingen expert på svenska men jag kan nog räknas som en genomsnittssvensk vad gäller mina kunskaper i svenska.
  • Gramma
    Russinskrynklarn skrev 2012-11-22 14:36:39 följande:
    Inte i ateismens namn. Ingen begår våldsdåd i det rationella tänkandets namn. En ateist är bara någon som tror på en gud mindre än den religiöse.

Jag är även adrakist då jag inte tror på drakar.
    Aelvist då jag inte tror på elvor.
    Jag är där till en övertygad agripist då jag inte funnit rationella skäll att tro på gripens existens.
    Oh btw jag är även ateist då jag inte ser något rationellt skäl att tro på en deitet.

Varför är det aldrig någon som hävdar att människors avsaknad av en tro på drakar får dem att begå brott? För att det är samma non-sequitor som att man skulle kunna begå brott i ateismens namn.

Ateism är en tro lika mycket som avstängd är en TV kanal, skallig en hårfärg och död en livsstil Glad 
    Jag förstår vad du menar. Jag bara säger det att kriminalitet och onda handlingar begås inom alla slags grupper oavsett religion eller avsaknad av religion.
  • Gramma
    Russinskrynklarn skrev 2012-11-22 14:46:43 följande:
    Tackar så mycket
    Varsågod
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 14:49:54 följande:

Våldet har blivit grövre i takt med invandringen. Jag har jobbat i fängelse och vet exakt vilket klientel som sitter där. Invandrare är överrepresenterade i grova vålds och narkotikabrott.
    87 åriga damen som blev nerslagen av ett invandrargäng och sparkad upprepade gånger i underlivet när hon sa åt dom att sluta plåga en hund är ett ypperligt exempel. Hur många svenska ungdomar skulle göra något sådant? Som inte var psyksjuka?
    Men vet man att det var ett invandrargäng då? Jag har också läst om den nyheten och blev riktigt förskräckt men jag har inte läst om att det var ett invandrargäng utan att det rörde sig om ungdomar.
  • Gramma
    Toboas skrev 2012-11-22 14:49:48 följande:
    En sak att komma ihåg ifall man inte gillar religionens inflytande på samhället är SD fel väg att gå med tanke på att de vill öka det kristna inflytandet i Sverige. Två fel gör inte ett rätt.
    Ja det är ju också en tanke som är viktig att komma ihåg.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 14:57:57 följande:

Ja det var ett invandrargäng. Damen förstod inte vad dom sa. Men sånt vill media inte skriva ut.
    Fast det betyder inte per automatik att det var ett invandrargäng. Damen kunde vara halvt döv också.
  • Gramma

Oj vad mycket jag har missat nu. Give me a second here.

• Gramma
    overdose skrev 2012-11-22 16:14:03 följande:
    Det är fel att säga så. Religioner är intellektuella rörelser och måste bedömas på så vis. Ifall budskapet skapar problem kan man självfallet ge omdömet att det är en ond religion. Funderar man över huruvida det verkligen stämmer kan man göra så att man skapar en idealreligion som är ond utifrån ens egna förutsättningar.

Kan man skapa en religion i tanken som man finner ond, måste man öppna för att vissa existerande religioner och sekter också är onda.

Men då pratar vi fortfarande om extremister. Om vi tar alla stora världsreligioner så är ju inte de baserade på ren ondska men att det finns extrema tolkningar av allt. Islam är världens andra största religion med 1,5 miljarder anhängare. Att alla dessa individer skulle vara onda, begå heders relaterade brott samt strikt följa sharialagar är inte rättvist att säga. Det är så långt ifrån sanningen som man kan komma. Sedan finns det som sagt extrema med sekter och liknande.
  • Gramma
    Russinskrynklarn skrev 2012-11-22 16:45:25 följande:
    " Eleverna har inte ens traditionen att läsa skyltar. Tittar inte på symboler, bildtolkning är jättesvårt, siffror och att lära sig klockan är jättekomplicerat, säger Johanna Karlman, SFI-lärare i Borlänge."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

2 minuter och 53 sekunder om det omfattande SFI fusket från Uppdrag Granskning, vänligen se det.

" rel="nofollow" target="_blank">

Folk kuggar med flit för att få bidrag vilket med är ett problem.

Att det finns elever som briljerar innebär inte på något vis att analfabeter utan studievana har en chans i konkurrensen med de invandrare som har utbildning.
    Min erfarenhet säger mig att människor ofta har en vilja, en stark vilja, att lära sig och de människor jag känner personligen som har invandrat till Sverige har en så stark drivkraft inom sig att lyckas att de imponerande fort lär sig språket. Jag har aldrig själv kommit i kontakt med människor som medvetet kuggar men om det är så som du säger här så är det ju riktigt tråkigt. Jag tror ändå att det i slutändan ändå bara drabbar dem själva.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!