Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

johanna5678 skrev 2012-11-22 09:21:11 följande:
    Nu frågar du inte mig men jag blandar mig i. Tycker f ö att du har ett märkligt tilltal! Är du lärare på grundskolan? Utgår ifrån att du känner till "valstugeskandalen". Inte ens politikerna själva vågar kritisera eller yppa de allra minsta dubier vad gäller invandringen. Bara om de filmas med dold kamera! Vad skulle man vinna på att ta en diskussion med en sådan? Då kommer Jimmie in i bilden och han kan ta i frågan och diskutera den och t o m uttrycka att det inte bara blir härligt och mångkulturellt när folk invandrar till Sverige. Det finns många problem och baksidor också. Om någon tror att det på minsta vis blir mindre "rasism" för att man tystar ned folk och lägger locket på så är det en rejäl tankevurpa. Det är det "larvande och hyschandet"  som gjort mig till SD:are efter att ha varit sosse hela livet och röstade första gången på 70-talet.

Nej jag är inte lärare. Är du? Vad är det för tilltal du menar? Här ska vi inte tystas men jag menar att rasism förekommer överallt och i alla former så när du kommer dragandes med en Youtube-video så känner jag bara... Jaha?!
  • Gramma
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 09:35:13 följande:
    Alright, så ni vill bekämpa befogat hat, inte obefogat Tummen upp för det! 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.

Haha Den gamla muslimska tanten får faktiskt förstå att hatet mot henne som person är befogat.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 09:38:42 följande:
    Jag tror inte på mångkulturella samhällen. Vi har tagit in för många på för kort tid. Människor bor med sina landsmän och integreras inte. Vi måste strypa invandringen och ta hand om röran som finns. Det finns inga bostäder eller jobb till de som kommer. Och vi kommer få ca 30 000 somalier inom kort där vi redan vet att dom är så lågutbildade att dom har svårt att klara sig i europa.
    Fast oavsett så blir det aldrig okej att hata någon eller en grupp baserat på vilket land de kommer ifrån, vilken hudfärg de har eller vilken religion de har.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 09:40:59 följande:

Helt rätt. En religion som inte vill ha demokrati behöver inte finnas i demokratiska samhällen. Demokrati passar däremot ypperligt för islam när det gäller att främja deras egna syften. Russinen ur kakan.....
    Hmm jag personligen gillar inte direkt islam som religion. Jag erkänner. Men bara för att jag inte gillar religionen så har vi ju religionsfrihet. Live and let live. Demokrati och yttrandefrihet har vi så länge inte någon kränks eller blir utsatt för rasism exempelvis som kan falla under Hets mot folkgrupp.
  • Gramma
    Flash Gordon skrev 2012-11-22 09:43:45 följande:

Kul teori du har.

Att afrikas länder, självstyrande sedan 60-150 år tillbaka, inte klarar av att använda sina egna resurser för att "vi" rika (vilka nu "vi" är?)  tagit ... ja vadå(?) ... därifrån.

Att deras egna ledare idag sitter på landets enorma tilgångar och inte klarar av att fördela dem jämt inom landet - eller att de själva slår ihjäl varandra och förstör sin egen infrastruktur (inte sällan byggd och betald av västländer)  i allehanda stamkonflikter och inbördeskrig ...

... det tror du inte har någonting med saken att göra?   
    Du blandar ihop två saker här. Det jag sa stämmer. Det du säger här kanske stämmer till viss del i vissa länder.
    Men i grund och botten så är västvärldens intåg i Afrika sällan av den goda anledningen som du nämner i där man bygger och betalar från västvärlden. Nej oftast har det varit av andra anledningar som diamanter, olja osv.

Ingen har väl missat historien om Lundin Oil som är ett svenskt företag? Där kan man börja prata ordentligt... Skandal!
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 09:57:45 följande:

Är det verkligen gamla tanter som "folk" ogillar. Jag trodde det var unga arga män som inte vill bli en del av samhället.
    Oftast hatar man alla muslimer rakt av. Det är så man pratar "utvisa alla muslimer/invandrare" osv.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 10:05:25 följande:

Nämnde jag ordet hat någonstans?
    Nej jag bara säger.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 09:56:49 följande:

Jag är emot religion. Det spelar ingen roll var byggnaderna ligger. Jag har svårt att ta människor på allvar som tror på sagor. Det är väldigt märkligt 2012 att folk låter religion styra deras liv.
    Integration är acceptabelt. Helst assimilation.

Dina reflektioner ang Tensta och stenkastning vet jag inte vad jag ska säga. En kompis har varit polis i 15 år och han säger att det eskalerar. Han jobbar nätter och helger och det är väl främst då stenkastarna är ute. Du tycker inte att det är skrämmande att ambulanser och brandbilar inte kan åka in i vissa ghetton utan poliseskort?
    Är du emot religion? Det går ju inte ihop med demokrati och religionsfrihet. Varför kan inte någon annan människa få tro på vad de vill så länge det inte inkräktar på din sfär?
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 10:08:35 följande:

Kan vi inte släppa valstugan nu?

Att det finns rasister vet alla. Reinfeldts son tex tycker ju att en lyckad fest är en fest utan babbar eller vad han nu skrev.
    Ja jag tycker också att vi släpper denna valstugan.
  • Gramma
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 10:09:19 följande:
    För att inte snacka om metaller.
    Coltan t ex, som används i allas våra mobiler, utvinns ur gruvor i Kongo, inte sällan av barn, som på en månad tjänar en svensk timlön. I väst är dock coltan en dyr metall och ändå får de som utvinner den, i stort sett ingenting.
    Fatta om Kongo blev självförsörjande och inte behövde sälja sig som en prostituerad på Europas marknad?
    Vi skulle se en smärre teknologisk kris här. 
    Exakt! Det hela är egentligen riktigt sorgligt hur Afrika töms på tillgångar värt ofantliga summor pengar medan befolkningen lider av svält.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!