Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Turkfästmön skrev 2012-11-21 19:14:12 följande:
    Jag har anmält flera gånger till familjeliv när jag sett att folk skrivit rasistiska inlägg, men varje gång så får jag som svar att dom inte tycker att det varit nåt fel.

Men det är ju bra att du reagerar och agerar iallafall.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-21 19:22:05 följande:
    På vilka premisser ska vi ta hit människor i 70-års åldern? Ska deras anhöriga försörja dom eller ska de åtnjuta svensk pension och fri tandvård trots att de aldrig betalat en krona i skatt?  Bidragen i Sverige är inte så små. Vi låtsas att en somalisk kvinna kommer hit med 7 barn. Det blir 12 714 kr bara i barnbidrag. Sen är det många som "skiljer" sig för att även få ut underhåll. 7 x 1273 som staten betalar = 8911 kr. Det är alltså 21 625 kr bara i 2 bidrag. Och glöm inte bort allt de får retroaktivt på det, barnbidrag och föräldrapenning. Så nej, jag tycker inte att alla behöver återförenas i Sverige. Tror du att Sverige är det land som ligger närmast ex Somalia? Eller tror du att ryktet i världen går att man får bidrag här? Hur många somalier  söker asyl i Polen tror du? Och angående tandröntgen, i övriga världen där tester utförs visar det sig att 80% ljuger om sin ålder. Ensamkommande kostar mellan 1900-16000 kr/dygn. Vilka pensionärer får kosta det? 40% av budgeten för asylsökande går till ensamkommande "barn" trots att dom utgör ca 5% av alla sökande. Röntgen är på intet sätt fel. Om du läser på lite om hur det är på boendena så inser du snabbt att det inte är små barn. Dom röker, super, handlar med droger, misshandlar andra och varandra  trakasserar personalen sexuellt, terroriserar tjejer på lokala krogar, porrsurfar på bibliotekets dator osv osv osv.  Naturligtvis inte alla, men det är stora problem. Man får inte vara naiv.

Om vi nu tar Somalia som i ditt exempel ovan så är det en av världens absolut fattigaste länder och vi kan inte bara blunda för de globala problem som finns med fattigdom och krig. Jag anser att vi har ett humant ansvar att hjälpas åt och lösningen är inte att bara stänga igen dörren i ansiktet när människor flyr hit som flyktingar. Men samtidigt kan inte alla fly hit så på något sätt förstår jag ändå din tankegång. Men det finns även regler från FN och de egna svenska lagarna som visar hur man ska handla när människor flyr hit. Tänk också på att alla har inte möjlighet att ens fly så det är trots allt en ganska liten del av landets befolkning somlyckas. SD förslag att sticka till 1 miljard (?)
  • Gramma

Ursäkta föregående inlägg, jag råkade posta bara en del av mitt inlägg på något konstigt vis. Det jag ville säga Errol var att SDs förslag om att sticka till 1 miljard (var det?) till hjälporganisationer hjälper inte de krigsdrabbade. Pengarna kan inte stoppa några krig. Jag kan också tycka att det är på tiden att västvärlden ger tillbaka av allt de en gång har tagit. För bara några hundra år sedan fram till idag så har de rika länderna gått in i fattiga länder i främst Afrika för att urholka deras resurser som guld, diamanter och andra tillgångar. Även människohandel som slavar har förekommit i stor skala. Mycket därför är dessa länder nu så fattiga att de inte ens kan försörja sin egen befolkning. Rasismen kanske startade i samband med slavhandeln och än idag ser man ju svarta som lägre stående. Afrika skulle annars vara den rikaste kontinenten om det inte vore för urholkningen. Sen vill jag påpeka att den som flyr till Sverige inte genast börjar få bidrag. Flyktingar som kommer hit får ytterst lite pengar. Var har du fått siffrorna ifrån? Alltså de övriga förutom de som handlar om barnbidrag?

• Gramma
    Thomas 66 skrev 2012-11-21 20:05:52 följande:
    Undrar bara vart i från din sanning kommer? Kolla efterlyst så kanske du förstår, Träffar/ känner både syrianer juggar och greker, om du bara visste hur dom skrattar åt sådana som dig

Sånt där ska man försöka undvika att säga för att inte generalisera. Jag känner också några somalier och de har alla arbete samt talar flytande svenska men det bevisar ju inte att ALLA gör det eller hur?
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-21 20:11:02 följande:
    Det var fakta från migrationsverket. Men dom kanske är rasister också?

Jaha jag trodde jag såg avpixlat men ber om ursäkt då.
  • Gramma
    EnAnonumius skrev 2012-11-21 20:18:20 följande:
    Du tar bara för givet att det var från "avpixlat". 
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.

Haha nej jag trodde ärligt talat att det var från avpixlat.
  • Gramma
    maaammaaa skrev 2012-11-21 20:18:27 följande:
    När man har/haft vänner av många olika nationaliteter är det svårt att vara rasist. En Finländare i Lappland kan vara lika snäll och smart som en Svensk Stockholmare. Endel resonerar såhär - Han har svart hår, alltså är han terrorist. Konstigt nog så plågar terrorister även svarthåriga. När jag var barn trodde jag att många som kom från Kongo var kannibaler för att någon vuxen sagt att det finns kannibaler i Kongo. Nu finns det lycksökare, äventyrare, polittiska flyktingar, andra flyktingar och endel barn till föräldrar med olika bakgrund och hudfärg så alla utlänningar kan inte vara likadana.

Helt sant
  • Gramma
    BTD skrev 2012-11-21 20:19:59 följande:
    förstår aldrig varför man kan tycka illa om en människa bara för hon kommer från ett annat land. Jag ogillar dock vissa kaxiga personer, som försöker spela stöddiga och då måste jag tyvärr erkänna att jag sjunker så lågt att jag slår tillbaka otroligt hårt. Oftast handlar det om kaxiga snubbar med utländska rötter, men jag har också slagit tillbaka mot skinnskallar. Oftast börjar det med att jag tittar på dem, och killen med utländsk härkomst/skinnskallen/Rasisten, undrar "vad fan jag glor på!!!!" Då svarar jag alltid att jag inte tittar på någonting. De svarar oftast, "Är jag ingenting!?" Jag svarar "korrekt uppfattat, du är ingenting för mig" Då börjar bråket och jag slår mig ur situationen och lämnar killen med utländsk härkomst/skinnskallen/Rasisten med en tandläkar-räkning på några tusenlappar. Så jag är ingen rasist, jag ogillar bara bråkiga grabbar, oavsett vilken etnisk bakgrund de har.  

Ja jag skriver under på samma! Visst är det så.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-21 20:43:52 följande:
    Jag nämnde 2 bidrag. Underhåll och barnbidrag. Vilka siffror menar du?

Det där med att ensamkommande kostar mellan 1900-16000 per dygn osv.
  • Gramma
    Errol Flynn skrev 2012-11-21 20:45:49 följande:
    Av alla vi tar emot så är ca 5% flyktingar enligt FNs flyktingkonvention. 95% är det inte. Det är dags att skära ner. Jag har inget emot att hjälpa riktiga flyktingar men jag anser inte att det är en mänsklig rättighet att bli försörjd av svenska skattepengar.

Men vilka räknar du med nu att "vi tar emot"? För när man pratar om invandringen i politiken så inkluderas ALLA invandrare, även de som kommer ifrån våra grannländer. Det är lätt att vinkla siffrorna menar jag då man försöker få det att låta värre än vad det är.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!