Errol Flynn skrev 2012-11-22 14:28:25 följande:
Jag är emot ökad kriminalitet som blir allt råare samt bidragsberoende. Musik och dans och mat är överhuvudtaget inte intressant.
Och myten att många som kommer hit är överkvalificerade börjar bli tröttsam. Visst kommer det hit välutbildade men de utbildningarna som dom har räcker inte i Sverige. De håller inte tillräckligt hög kvalitet.
Däremot har vi väldigt många somalier och afghaner som är analfabeter. Och fler är på väg. Vad ska dom jobba med?
Jag förstår din tanke men jag tror faktiskt att det där med ökat kriminalitet är något som ökar i hela samhället i stort. Tyvärr. Det finns så mycket rå ondska överallt så det är sjukt. Det räcker med att läsa en nyhetstidning så ser du att det ena är sjukare än det andra. Jag undrar mer vart världen är på väg i stort?
Att vi tar emot en del analfabeter är ju som det är. Man mäter inte människors kunskap innan de får lov att vistas i landet. Däremot ser jag att många är villiga att lära sig och de lär sig fort. Förvånansvärt fort. Jag känner ett flertal, som visserligen inte var analfabeter, men som lärde sig svenska under mycket kort tid. Svenska är ju i övrigt ett svårt språk att lära sig säger dom så jag blir många gånger imponerad av när någon har lärt sig svenska på så kort tid. Jag har sett många SFI och svenska som andraspråk-material och det är faktiskt stenhård grammatik, stavning och meningsuppbyggnad som gäller. Jag är själv osäker på om jag skulle kunna göra ett svenska som andraspråksprov med alla rätt. Som du ser är jag ingen expert på svenska men jag kan nog räknas som en genomsnittssvensk vad gäller mina kunskaper i svenska.