Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
Regnig måndag skrev 2012-11-20 19:37:28 följande:
Det är just det som är grejen, att rasism och antirasism bägge grundar sig i personliga åsikter och det är roten till att rasism existerar. Du visar gång på gång att du tystar andra, står lika långt ifrån de demokratiska värderingar som de lägre stående rasister du pratat om i trådstarten. Det är tydligt att vi har en liten wannabee som inget annat vill än leka med de stora pojkarna. Du säger att du vill bekämpa rasism men du vill inte diskutera det, du vill bara proklamera din åsikt och mana till andras tystnad. Jag hoppas att du fattar att du gett en orsak till varför rasismen fortsätter. Om inte är det hög tid att du funderar lite längre än näsan räcker. Eftersom du inte vill, kan eller förstår vad jag menar ska jag berätta vad jag anser vad demokrati är: Det är, för mig, att alla ska behandlas lika, oavsett åsikt. Det betyder, för mig, att alla ska få göra sin röst hörd och få ventilera sina åsikter, oavsett hur obekväma de är. Jag gillar inte rasister men lyssnar på dem och argumenterar mot dem med sakargument, när det inte längre går så låter jag dem hållas i sandlådan. Du å andra sidan anser att rasistiska åsikter inte får förekomma och man ska inte diskutera det. Det är lika lite demokrati som rasism är, du är med andra ord din fiende eftersom rasism bygger på odemokratiska värderingar. Kontentan är ungefär att du har ramlat ner till sandlådan eftersom du inte klarar av att diskutera. Jag tackar för denna icke-diskussion. Föga oväntat förresten.Men du har fel. Jag manar inte alls till tystnad för jag välkomnar gärna en diskussion. Om någon väljer att skita i Familjelivs regler så får denne i sin tur skylla sig själv om den skulle bli avstängd eller förlora anonymiteten eller liknande. Jag kan varken ansvara eller stoppa användare från att skriva utanför ramarna som gäller för Familjeliv.