Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Jag har sett "ren rasism" på FL.
    Någon eller några snubbar som förkunnat den vite mannens överlägsenhet.
    Någon som gormat om smutsiga "blandbarn".
    Någon som spytt ur sig hur "negrer stinker" och så vidare.

Dessa medlemmar får dock väldigt lite spelrum och brukar stängas av, eftersom de aldrig slutar. De är därför väldigt kortlivade här på FL.

Utöver det så ser jag nog mer islamofobi än rasism på FL. Jag har själv kallats islamofob när jag kritiserat islam på FL, men nu menar jag verklig islamofobi. Inte vanligt ifrågasättande, som jag verkligen inte har något emot. Tvärtom.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 20:17:22 följande:
    Jag har sett barnförakt på FL ...

Relax
    Jag är relaxed, tack för omtanken.

Någon frågade om verklig rasism på FL, så jag tänkte dela med mig av det jag personligen sett. Det var allt.

Relax  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 20:33:20 följande:
    Jag e som alltid avslappnad

Är inte det stora problemet på FL dom vänsterextrema krafterna som fått vind i seglen? Jag har sett ett enormt hat här bara för att någon beslutat sig för att rösta på ett visst parti som inte passar dom, detta är ett verkligt problem för vår demokrati.

Om man bortser ifrån motsättningarna mellan judar och muslimer i malmö så finne det i princip inte rasism i Sverige ....
    Så bra!

Hatet är på inget sätt ensidigt.

Jo, det finns rasism i Sverige.  
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 20:47:20 följande:
    Självklart finns det enstaka individer som hyser åsikter baserade på en persons hudfärg. Men det är som sagt ett ytterst litet problem i Sverige

Åsiktsföraktet och dom antidemokratiska strömningarna som numera genomsyrar samhället är ett långt större problem då dom finns inom makteliten som tex etablerad media.

Att se en nästintill obefintlig rasism som ett hot då den egentligen tystar den  mycket viktiga debatten är farligt.

Den vägen ska vi inte gå!
    Det är mer än enstaka individer. Jag skulle inte kalla rasismen i Sverige för "näst intill obefintlig". Jag är osäker på vad du grundar det på. Men jag antar att du är en vit, svensk man (eller kvinna) med en till största delen vit umgängeskrets? Då förstår jag att rasism upplevs som näst intill obefintlig.

Åsiktsförakt är liksom hatet inte ensidigt. Det är ju verkligen ömsesidigt. Jag har t ex otaliga gånger önskats "mångkulturell överraskningssex" och en massa annat mysigt.
    It goes both ways Gammel Ola. Det gör det verkligen.

Rasism är alltid ett hot, precis som antidemokratiska krafter. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 21:10:19 följande:
    Jag håller inte med dig, ens personliga åsikter är ofta subjektiva.

Tycker det är synd att du hört människor säga att du skulle bli våldtagen bara för du inte förstår det destruktiva med mena-invandring.

Enligt dom flesta undersökningar som gjorts så är just negrer överrepresenterade i våldtäktsstatistiken, istället för att säga att du förtjänar att bli våldtagen så borde dessa människor informera dig istället då du inte vet?
    Ditt tänk är extremt onyanserat. Du vet heller inte i vilka sammanhang detta skett.

Både du och jag vet att det inte finns någon statistik på hudfärg i relation till sexualbrott.
    Sedan råder det en nolltolerans på FL vad gäller ordet "neger". 
  • Nice Girl Wrong Place
    Läkerol skrev 2012-11-20 21:27:26 följande:

Hitler- nä. Men det jag menade var, att många inser att Sverige är påväg att bli ett U-land. Vi kan inte rädda alla människor och ge dem trygghet och försörjning.
    Är det?
    Sverige blev nyligen framröstat som världens tredje bästa land, man tog ganska många olika saker i beräkning. Men det går helt ok för Sverige faktiskt.

Visst finns det problem i samhället, men u-land...sådana överdrifter är helt poänglösa. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 21:31:41 följande:
    Det är ditt med ..

Jo visst är negrer överrepresenterade i våldtäktsstatistiken enligt både BRÅ och norska undersökningar så är just Afrikaner på hugget, men visst, det beror på kulturen och intelligensen. Indier tex våldtar ju inte i samma utsträckning.

Nolltolerans? enligt vem? Jag trodde att det bara gällde rasism. Att tala klarspråk är såklart inte rasism.

Herre Gud!
    Länka till en undersökning som visar att svarta är överrepresenterade vad gäller våldtäkter.

Det beror på intelligensen säger du?

Hejdå Gammel Ola  
  • Nice Girl Wrong Place
    Thomas 66 skrev 2012-11-20 21:37:28 följande:

Klart att du vet att det är så, varför är det så farligt att diskutera vissa problem som finns ?
    Jag älskar att diskutera problem, påstår du annat har du inte läst vad jag skrivit på FL.
    Faktum kvarstår, det finns ingen statistik som sammanbinder hudfärg och brott.
    Enligt statistik är väl män från Nordafrika och ME något överrepresenterade vad gäller just överfallsvåldtäkter.

De flesta är nog rörande överens om att det inte finns så många "negrer" i varken Nordafrika eller ME. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Smartie skrev 2012-11-20 21:45:00 följande:

I så fall tycker jag att du ska slå upp ordet rasist för du verkar inte veta vad det betyder. Ett fungerande samhälle kan tex inte vara hur mångkulturellt som helst, det måste finnas en gemensam värdegrund. Och även om alla människor är lika mycket värda, kan de omöjligt ha samma privilegier överallt. Jag har inte samma rättigheter som en amerikan i USA. Gör det amerikanen rasistisk? Att däremot hävda att vita är bättre än svarta, eller invandrare per definition sämre än svenskar - det är rasistiskt.
    Fast är en gemensam värdegrund och mångkultur motsägelser? 

Håller utöver det med om din definition av rasism, innan någon ifrågasätter det. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 21:46:34 följande:
    affes.wordpress.com/category/kriminalstatisti.../

Hittade inte diagrammet nu, men jag VET att just negrer ifrån bla nordafrika har en överrepresentation på över 7 ggr enligt BRÅ då dom förde den statistiken, varför gör dom det inte nu?

medel-Intelligensen är runt 70 i Afrika enligt undersökningar och man har också kunnat uppmäta att testosteronhalten hos männen är högre än hos västerlänningar.

Hejdå Nice Girl
    Jag föredrar BRÅ framför Affe.

Och som jag redan påpekat, är den generella och vanligaste hudfärgen på människor från Nordafrika inte svart. 

Västerländska IQ-test utformade av västerlänningar, med västerländska referensramar är ett kul samtalsämne.
    Detta skulle för övrigt också vara kul med en seriös källa på (helst inte Affe).
    En kritik är just den jag är inne på;

"IQ tests have been criticized by researchers and educators for not taking into consideration race, gender, class and culture, the APA says. The tests appear geared toward white, upper-class males--who tend to score better on certain tests. Other criticisms include a minimization within the tests of practical everyday know-how, the importance of creativity and having a well-rounded character, according to the APA."

Read more: www.livestrong.com/article/171177-problems-with-iq-tests/

Skulle jag sätta dig, medelålders vit man i ett afrikanskt, asiatiskt, eller annat för dig främmande samhälle, så skulle du vara i underläge, kanske trots dina skills och kunskaper.
    Om du, eller någon annan, sedan värderar någons kunskaper eller sätt att leva högre, mer värdigt eller civiliserat, ja då är vi inne på den tunna isen.

En annan intressant sak ang IQ, är att saker som vitaminbrist, undernäring och otillräcklig stimulans som barn, tenderar att hindra viss utveckling av hjärnan. Det är alltså inget genetiskt, eller kopplat till etnicitet, utan ett verkligt problem i många områden i världen där det inte finns tillräckligt med mat.

Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!