Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Ebba skrev 2013-01-31 17:15:06 följande:
    Nu har jag fått tid för äggledarspolning. På måndag redan. Känns skönt att få det gjort, men också nervöst efter alla skräckhistorier man läst om hur ont det gör. Nu hoppas jag bara att detta kan hjälpa oss lite på traven till det där fina lilla plusset vi alla längtar efter!
    Spännande Ebba! Men vad konstigt att de agerade som de gjorde när ni ju redan hade betalt för detta. Har hört både om smärtsamma och väsentligen problemfria spolningar. Verkar göra ondast om man har stopp så det hoppas vi väl att du inte har. Och har du det hoppas jag verkligen att spolningen ger effekt!! Du får berätta mer sedan! Ska tänka på dig imorgon!
    Anonym (samma.) skrev 2013-02-01 11:52:57 följande:
    Är idag på dag 12 i min cykel. Och shit vilka ägglossningsflytningar jag har fått. Har aldrig lagt märke till dessa flytningar som alla pratar om. Har ofta funderat på om avsaknaden kan försvåra för mig att bli gravid. Men nu alltså. Munkpepparn har gjort något bra med min kropp iallafall. Så jäkla synd bara att jag inte hinner få till det denna månaden. Tror att det hade varit bra chanser. Hoppas att munkpepparn gör så att jag får likadant nästföljande månader. Så än så länge gör jag tummen upp för munkpepparn. :)
    Låter bra! Jag blir mer och mer nyfiken på den där Munkpepparn. Blir nog snart att prova för mig/oss med. Det är bara kvinnan som äter va?!

Själv är jag lite låg idag. Borde varit ÄL så det bara sjöng om det men denna månad verkar bli en "upp-och-ner"-månad. Hoppas bara att allt är försenat. Så brukar ju aldrig jag vara men det där med att sova mer och stressa av har ju spelat mig spratt förut. Konstiga kropp! NI får hålla tummarna att de reder upp sig för ett försök vill jag ju i alla fall få till denna månad. Det där med anovulatoriska cykler gör mig gaaaalen!! Annars går livet sin gilla gång. Två nya bebbar i bekantskapskretsen förra veckan och en ny graviditet. Jättekul, men, som ni vet, lite prövande också. Vi fortsätter jobba på i det tysta:)

Har börjat fundera lite på djupare saker i livet. Vet att vi pratat om det förut i tråden. Någon som också är inne på det nu? Borde jag ändra på saker i mitt liv för att lättare kunna nå det mål jag/vi vill nå? Svåra frågor som känns nog så viktiga i detta långlopp, men där funderandet kanske är viktigare än slutsvaret. Jobba mindre? Stressa mindre? Sova mer? Byta jobb? Mycket i mitt lilla huvud

Skickar ett hej till Blomma om du kommer in här något längre! Går allt bra?! Du får skicka lite grav-hormoner till oss andra!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (Joa) skrev 2013-02-03 20:35:07 följande:
    Har pratat med KK vid tre tillfällen nu.
     Första gången fick jag remiss till vc om provtagning (hormonprover).
    Andra gången rinde hon o berättade att mina provsvar såg normala ut....trots att min mens  har kunnat vara borta i nästan 100 dagar.
    Sen ringde hon igen o sa att dom i såna fall ville att sambon skulle lämna spermaprov. Ursäkta?
    Det är ju MIN kropp som är bråkig. Varför börjar dom i fel ände?
    Med mej ville dom inte göra något mer med....än.
    Jag blir så trött. Suck..... 
    Förstår din trötthet men om jag fattat det rätt så kanske du kan få till en normal cykel nu efter mensen. Är det därför de vill vänta?? Håller tummarna för att du får en normal cykel nu, annars måste de väl kolla varför du har så långa cykler... Vill de kolla sambon med så är väl det fine men håller en tumme för att de tar dig på allvar om det strular nu igen.
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-02-04 19:14:21 följande:
    Hej tjejer!

Då var man nyspolad då. Det var inte så farligt, mest lite nervöst och obekvämt. Läkaren förde upp en kateter i livmodertappen och sen sprutade de koksaltlösning (det här gjorde ont!). Allt verkade vara ok så det var ju skönt. Jag har läst att det kan skölja undan partiklar som man inte ser på ultraljudet och underlätta för att bli gravid, så det är det vi hoppas på nu.
    Härligt! Nu håller jag alla tummar för er till nästa ÄL.

Då vet jag lite mer hur det känns om det blir aktuellt för oss. Har redan bestämt mig för att det får göra hur ont det vill om det blir aktuellt men det är bra att höra att det var helt okej.

Inga tecken till ÄL här- tyvärr. Laddar om för novemberbebis. Vet att jag snart kommer deppa ihop men ännu är hormonnivåerna bra så jag känner mig hyfsat uppåt. Är starkt intresserad av munkpeppar. Var köpte du smma? Droppar eller tabletter?
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-02-04 21:44:28 följande:
    Tack tvålen!

Ja, om det skulle bli aktuellt för dig så behöver du inte vara nervös! Jag tänkte precis som du att det får göra så ont det vill, om det kan hjälpa mig att bli mamma! :)

Vilken dag i cykeln är du på och när brukar du ha ÄL? Jag hoppas på ÄL nån gång mellan lördag och tisdag.
    Är på dag 19, snart 20 (enligt fertfriend 21) och jag brukar ha en LH-peak på 2-3 dagar och massor med ont vid ÄL (CD 18). Tempen brukar gå upp dag 19 men den ligger snällt kvar på låg nivå än. ÄL-flytningarna börjar avta. Jag hoppas fortfarande men tror inte på ÄL denna månad. Känns ungefär som att hoppas på ett plus på hcg-stickan när man inte tror på det. Håller istället tummar och tår för er andra (som fått till det) denna månad!
  • Anonym (tvålen)

Den hoppade över en gång sent i somras också och det konstigaste i sammanhanget är att båda gångerna har det varit så att jag bestämt mig för att stressa av och ta det lugnt och sova mer. Konstigt det där! Jag brukar vara som en klocka. Skiljer högst en dag och oftast bara en halv så jag tror att cykeln är konstig men då kanske det blir ett "guldägg" nästa månad. Hoppas mycket på det nu:) Har ältat det där med att jag känner ÄL så tydligt nuförtiden på äldre dar och att den är senare än då jag var yngre, men kommit fram till att det kanske är för att ägget ska bli stort och fint och släppa bra och ge en fin progesteron peak. Någon annan som har någon teori?? Utdragen LH-peak (vilket jag också har) är det väl också "Tantvarning" på...
    Kram och gonatt alla!

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-02-06 14:15:47 följande:
    Nu har vi fått en tid för utredning! Torsdagen den 28/2 kl.08 skall vi få komma på första besöket.
    Skönt Totis! Kommer nog kännas fint nu när ni "tagit steget". Ett tips jag fått av flera är att prata och prata och prata lite igen med varandra om vad man känner så att man inte glider iväg åt olika håll för det kan vara mycket intryck under utredningen och allt annat man gått igenom innan. Det är ju säkert upp till varje par men vi har följt rådet så bra vi kan och mår bra av det. Dessutom är det bra att skriva ev frågor på ett papper innan besöket/n. Man glömmer lätt... Stort lycka till!
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-02-07 11:08:52 följande:
    Jag gräver ner mig i andra projekt... har en del saker på gång i andra delar av livet. Jag har slutat att ha övriga livet på paus. Nu söker jag nytt jobb (är trött på det gamla) och en del andra saker som kommer att förändra mitt liv till det bättre.
    Vad klok du är Dracarys. Jag jobbar också mycket med just att få mig att bestämma över mitt liv och inte allt annat att bestämma över mig. Funkar hyfsat av och till. Men de djupa känslorna ÄR svåra. Funderar också på att byta jobb men där vet jag inte om jag biter mig själv i svansen för det är ju i så fall med baktanken att det ska underlätta en graviditet. Så där blir det ologiskt. Men samtidigt kanske det är puffen som behövs för att jag ska ta mig i kragen och göra det. Och känslan att det inte är bra där jag är nu har levt lääänge.  Well, well, den som lever får se.

Jag håller på och googlar runt på munkpepparn och har nästan bestämt mig för att ge den en chans nästa cykel. vad kan jag förlora liksom? Denna cykel blev det ju inte ens någon ÄL
  • Anonym (tvålen)
    Blomma skrev 2013-02-08 11:25:21 följande:
    Hej på er tjejer!
    Tittar in här ibland och följer er med spänning! Hoppas verkligen att någon utav får ett plus snart!
    Själv så har jag precis gått in i v8 och mår lite halv risigt emellanåt, skickar ett gäng med gravidhormoner till er och hoppas att det tar sig denna månad!!
    Suuuger åt mig alla hormoner som virvlar förbi och hoppas de ska ge god verkan. Vore inte en dag för tidigt.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-02-09 08:53:40 följande:

Det är ju så man ska göra så man får annat att tänka på-helt rätt inställning!
    Jag ska iof sätta mig i skolbänken igen för några veckor så jag hoppas tiden kan snabba sig lite... Har också planer att byta jobb så nånstans måste jag börja.

Jo men jag känner mig inte ett dugg gravid så jag har väldigt låga förhoppningar..
    BIM idag cd 31 men förra månaden kom mensen dag 34 så den är inte helt stabil som för några år sen...

Förresten så vet jag inte om jag ska fortsätta med munkpepparn, 1dag senare äl (?) och ingen kortare cykel. Hmm...

Och det värsta är att sambon vill absolut inte ha ett decemberbarn så detta blir ett försök till sen paus en månad och jag vill verkligen inte pausa :-S
    Hade också idéer om inget decemberbarn efter "barn på första försöket" förut men jag/vi har helt tänkt om. Känns skönt. Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (tvålen)
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-09 15:37:18 följande:
    mensvärk men ingen mens än så länge!
    känns hela tiden som att jag får den och springer raka vägen till toaletten men då finns ingen mens! YEEEJ!
    jag ber varje sekund att den ska hålla sig borta, för i såfall testar jag imorgon!
    alltså fattar ni 30 dagar utan mens?! har aldrig hänt förut! :o
    Låter verkligen lovande. Håller tummar och tår och tänker på er!!!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?