Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

FideIi skrev 2013-03-06 11:23:14 följande:

Hej medsystrar! Är det ok om jag hoppar in i den här tråden? Vet inte hur flitig jag är på att skriva, men läser här och känner igen mig sååå mkt i det många av er skriver. Har försökt sedan slutet av maj 2012, och känner att jag har fastnat i en karusell av äl-mens-äl-mens (hopp-förtvivlan-hopp-förtvivlan) som jag aldrig kommer att ta mig ur. Just nu känns det så himla hopplöst. Usch, förlåt om jag drar ner stämningen :-/ Har några utvalda i min vänskapskrets som jag pratar med, och det känns jätteskönt. Min sambo är också ett bra stöd, även om jag mäker att det börjar tära på honom också. En stor del av vår bekantskapskrets har precis fått eller ska ha barn nu. Ska ha mens om 1,5 vecka och är just nu på gråtmilt pms-humör. Försöker emellanåt tänka positivt, t ex att medeltid att bli gravid är 7 månader - vilket gör det lika vanligt att det tar 1 månad som 14, att det finns massor av hjälp att få om det behövs, etc. Just nu är jag mest neggig, men skönt att skriva av sig iaf.

Håller tummarna för alla här inne att det ska bli många fina + för oss detta året!

Välkommen! Vi tål en del så ös ur dig när det behövs! Trevligt men samtidigt tråkigt att vi blir fler och fler. Snart borde det bli ett till + tycker jag. Nu har vi så många månad r sammanlagt tillsammans!
  • Anonym (tvålen)

Deppar lite här. Tycker synd om mig själv och mumsar choklad. Sambon på jobbresa 30 mil bort och ingen ÄL i sikte. Borde väl vara glad över detta, men det känns som ännu en anovulatorisk cykel. Börjar få nog av dem nu :S Ååååhhhh. Och inget trevligt "jag -är-bäst"-ägglossningshumör:( Håll tummarna för mig några dagar till. Hade som plan B att ta bilen och åka iväg över kvällen till sambon och överraska men nu skiter sig allt. Sååå trist! Varför??

• Anonym (tvålen)
    Brallan84 skrev 2013-03-06 22:07:49 följande:
    Men testa med att åka i vilket fall. Allt går ju inte ut på att träffa ÄL rätt. Unna dig och er det ist. Ta ÄL som det kommer, det finns ju hur många historier som helst med allt för mycket fokus på ÄL och på så sätt låser sig kroppen.
    Tack för pepp men det känns såpass deppigt att det inte känns värt det om det inte finns en chans att det är ÄL. Hade jag varit "all-in" och livet lekt hade jag säkert åkt men då är det trevligare med en myshelg nästa helg utan 60 mils bilåkande. Såklart inte hela livet består av ÄL och barn men jag behöver energin bättre till annat just nu tror jag. Tror tyvärr inte på teorin att kroppen låser sig. Jag är nog beviset på motsatsen. Jag får ingen ÄL då jag slappnar av:(
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2013-03-07 22:06:34 följande:
    Usch, jag förstår att det är tungt! Men kan det inte vara så att du har ÄL lite senare och då kanske mannen tom hinner hem? Det kanske inte behöver vara en dålig sak? Jag håller definitivt tummarna för dig!
    Hoppet överger mig aldrig men tyvärr verkar jag få anovulatoriska cykler nu. Känns jättetrist:( Känns som att man kan försöka i ett år utan att kunna försöka mer än hälften av gångerna (kanske överdriver liite nu då men något ligger det ju i det). Tyvärr är jag som en klocka så antingen blir det Äl vid dag 18 ca eller så blir det ingen. Men undantagen bekräftar ju regeln Jag hoppas du har rätt! Tack för tankarna! Blir med detta ännu mer konfys över detta med IVF. Nu finns kanske skäl att testa annat. Men samtidigt, vilket är det "säkraste" - jo, IVF. Ca 1 på 3 blir ju gravida med rätt förutsättningar (hoppas vi har det). Fortsätter in i drömmarnas värld med dessa funderingar i min ensamhet.
  • Anonym (tvålen)

Hej allihopa och välkommen hem Samma!
    Har varit på resa med jobbet och sedan tog vi en spontan-weekend på annan ort. Kändes som vi behövde det. Jag tycker det är sååå segt utan ÄL på 2 månader. Man får ju inte ens chansen. Och nu om det löper på som normalt verkar vi missa nästa ÄL (om den kommer, liten snyft) för jag ska iväg med jobbet igen då. Hmmm.
    Har bokat tid för info om IVF men jag är lika velig som tidigare men vi kommer ju ett steg närmre och kanske blir jag/vi mer positiva då vi väl kommer dit.

Hur går det för er andra? Hur gick det Pommac? Eller är ni iväg på resan nu? Snart BIM för några av er om jag räknar rätt. Kram i vårsolen!

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 11:19:36 följande:
    Vi skall till kvinnokliniken imorgon och få svar på blod- och spermaprov. Det skall göras ett VUL på mig också. Jag är SÅ JÄVLA NERVÖS!
    Du fixar det!!! Ska tänka på dig/er! Jag brukar tänka att lite nervositet hör till. Då skärper man sig. Det betyder nog bara att det som ska hända är viktigt. Vänd nervositeten till något positivt!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-03-17 13:08:09 följande:

Håller tummarna att det var ägget som fäste! Haha jag är nog lika nyfiken som du när du får såna "symtom"

Spännande skulle jag se det som, att äntligen få svar! Slappna av, det kommer gå bra

Själv började jag blöda ordentligt idag. Så jävla tråkigt att det aldrig blir nått! Men en sak är bra iaf och det är att denna cykel bara var 29 dagar, mer normalt än 39 som förra var :-S
    Satsar på äl om 2 veckor och då har jag tom hunnit bli faster....vi som började försöka innan dom...känns så surt bara så blandade känslor...
    Mmm. Det där med syskon som får barn innan och försökt kortare tid är lite drygt. Även om man såklart unnar dem det naturligtvis men jag förstår hur du känner! Kram!
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-03-17 15:18:56 följande:
    Hur skall jag kunna vända det till något positivt?! Jag kan inte tänka mig ett liv utan biologiska barn och om det visar sig att vi inte kan få barn så kommer min värld rasa samman. 
    Jag tänkte på nervositeten (att vända den till något positivt)... Jag kan ju varken säga emot eller hålla med men du är såpass ung så det borde finnas en chans även om något är på tok. Men jag tänkte mest på att inte ta ut det eventuellt negativa i förskott. Är beskedet inte negativt har du ju mått dåligt i onödan och är det negativt får du ju må dåligt dubbelt. Men vad hjälper en annans ord då man mår dåligt tänker kanske du och det har du såklart din fulla rätt att göra. Försökte bara stötta. Jag hoppas hursomhelst det går fint imorgon!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-20 14:59:38 följande:
    Min man kommer aldrig att gå med på en utredning. iom att vi blivit gravida en gång för länge sen så är han bombsäker på att det bara är otur. Vilket det kanske är. Men hur jäkla länge ska denna oturen hålla i sig?? 

Har deppat ner mig totalt nu. Var så säker på att det tagit sig denna månaden. Inte bara för tempdippen som jag hade utan även för att jag samma dag fick en sån oerhörd kramp i magen.. Som värsta mensvärken en kort kort stund.  De 2 sakerna tillsammans och jag var säker på att ägget fäste. Varför ska kroppen lura en så helt plötsligt.

Jävla skitkropp. 
    Usch vad trist!! Stor pepp-kram, en sån du brukar kunna skicka i min riktning. Det är ju vårt år och ljuset är här!! Själv har jag dag 3 med mens, men är såå glad för det. Det betyder ju att vi kanske kan hinna pricka nästa ÄL. Vågar knappt skriva det (sssch). Oftast brukar min cykel bli 2-3 dagar längre då jag ej har ÄL men nu blev den 2 dagar kortare. Tack för det Televerket!
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-03-18 14:00:11 följande:
    Dagens besök gick bra Läkaren började med att ta en titt på sambons hälsodeklaration och medan hon skummade igenom den sade hon att hans spermaprov såg bra ut. Han har varit orolig över provsvaret av den anledningen att han räknas som överviktig (BMI 27.7), men det såg som sagt bra ut. Hon gick sedan igenom min hälsodeklaration och jag fick svara på några frågor. Jag fick bl.a. berätta om min menstruation (hur gammal jag var när jag fick min första, om jag har smärtsamma menstruationer, hur många dagar jag blöder osv.), om min ägglossning (om jag känner av den, om jag använder ägglossningstester och om de ger positiva utslag), om min förra graviditet, om min abort m.m.

När vi var klara med frågorna var det dags för VUL. Hon hade svårigheter med att hitta höger äggstock (jag förvarnade henne om att andra gynekologer/läkare har haft svårigheter med att hitta den), men annars såg det bra ut. Hon kunde inte hitta några avvikelser.

Efter att jag klätt på mig igen gick vi igenom mina blodprover, som såg bra ut. Läkaren sade att eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning, inte har haft några allvarliga infektioner (t.ex. klamydia) och att jag har varit gravid förut är chansen stor att jag kommer att bli gravid igen. Det är bara en fråga om tid och om vi behöver hjälp eller inte. Det var t.o.m. så att hon garanterade att jag kommer att bli gravid (det tycker inte jag är okej oavsett om det hittas några fel på paret eller inte).

Nästa steg är spolning av äggledarna. Vi kunde inte få svar på när det blir. Vi skulle räkna med att det dröjer en till två månader. Jag struntar i om jag måste vänta några veckor med tanke på att vi har försökt så pass länge... Jag är bara glad över att spolningen blir av!
    Vad skönt att det går så bra. Själv har jag luskat och nu fått reda på att man kan inseminera båda vid stimulering och ej och det känns jättebra. Är övertygad om att det slutar med IVF hursomhelst om vi ska göra något mer "tekniskt" men det känns bra att veta att det finns alternativ som är mindre avancerade och billigare.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?