Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2013-06-03 15:11:46 följande:
    INgenting den här gången heller....

=(((

fan, hade verkligen lite förhoppningar på den här gången efter kontrastundersökningen.
    Trist!
  • Anonym (tvålen)

Hej alla! De sista dagarna har jag befunnit mig lätt åksjuk i IVF-karusellen. Många besked och mycket annat har gjort att jag ej kunnat/orkat skriva. Håll gärna en tumme för oss idag att något embryo överlevt och kan sättas in. Känner mig liiiite nervös Kram alla och ha en underbar dag! Alla som är lediga imorgon får njuta lite extra!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (7:e) skrev 2013-06-06 09:09:52 följande:
    Sitter här med mensvärk så det blev inget denna gång heller. Testade idag, men negativt test :( ORKAR INTE!! så orättvist. Varför får inte vi bli gravida :(
    Så trist!! Den där frågan lär vi aldrig få svar på men till slut kommer de flesta av oss nog att lyckas. Vi får försöka ha målet i sikte och kämpa vidare. Kram!

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-06-09 13:23:40 följande:
    Räknar ner till ÄL igen... roliga veckorna på gång. Hehe.

Jag börjar få en känsla av att det aldrig kommer att hända, men jag känner mig förvånande likgiltig till det.
    Inte tappa hoppet. Det tror jag är det sista vi får göra vi som är i denna sits.

Men ni har gjort utredning, eller hur? Minns ej er ålder men det kanske snart är dags för lite hjälp?! Minns jag helt fel eller hade ni redan tänkt göra det till hösten?! Har för mig att du och din man inte var så inne på IVF men det finns ju en del andra saker man kan testa...

Vi skriver så sällan att jag inte hänger med i hur det är för alla. Sorry!

Kan bara berätta att vi tagit hjälp och det känns så här i efterhand helt rätt framför allt med tanke på vår ålder. Även om det är tufft så känner jag att det känns bra att prova för det känns lättare att leva med det faktum att det inte lyckades (om det inte gör det - hoppas verkligen det gör det!) än att vi inte provade...  Hittills har jag, precis som klyschan säger, bara ångrat de saker jag inte gjort i mitt liv.

Kram!
  • Anonym (tvålen)

Ruvardag 11 för mig/oss idag. Känns som det inte går vägen men man sak väl inte vara så negativ hela tiden. Fast det är svårt. Håll tummarna för oss på midsommarafton för då är det officiell testdag. Kan nog inte hålla mig innan men då är det dags  "på riktigt" Kram alla som kämpar!

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-06-19 16:25:44 följande:
    ÄL nu i helgen... jag har precis varit sjuk. Sitter nu och håller tummarna för att min man inte ska få eländet också. Vi har inte haft sex sedan i fredags och det börjar bli dags nu om vi inte ska sumpa den här månaden. =/ Blir han sjuk kommer det ta några dagar innan han kan lyfta ett lillfinger igen, än mindre andra delar...
    Håller mina tummar med. Hoppas ni får till det! Här hånler ett fett minus mot mig/oss och jag har blödningar som jag aldrig haft tidigare. Så var det med allt detta; tid, energi, pengar och förhoppningar. Känns trist. Nya tag till hösten. Nu ska vi slicka såren över sommaren och försöka njuta lite av semestern. Kram på er alla som kämpar! Efterlyser återigen dig Ebba om du är inne här något? Hur har de gått för er med IVF:en??
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-06-25 13:48:55 följande:
    Jag har ÄNTLIGEN fått en tid för spolning! Gråter *glädjetårar* Det var min gulliga kurator på kvinnokliniken som drog i några trådar, så den 15/7 kl.10:30 skall jag dit (då är jag på dag 7-11, beroende på när mensen behagar att komma).
    Äntligen!!! Vad skönt. Som du har väntat! Hoppas allt går finemang! Hur går det på hemmafronten?!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (blomman) skrev 2013-06-28 21:03:55 följande:
    Här inväntar jag mensen, ska komma på måndag. Hoppas ju såklart att den inte kommer men har inte så höga förhoppningar. Min kropp har betett sig lite konstigt, eller ja... kan vara jag som inbillar mig.
    Jag brukar alltid ha super ont i brösten från ägglossning fram tills mensen kommer. Samma dag som mensen kommer så försvinner det onda. Men redan för en vecka sen så släppte det, brösten är bara svullna men har inte alls ont. Så har gott och väntat på mensen. Skit konstigt. Tom min sambo var chockad över att han kunde röra på dom utan att jag skrek. haha.

Bara för skojs skull så testade jag med ägglossningstest igår, även om jag redan haft ägglossning. Blev riktigt förvånad när det blev starkt positivt, trots att jag ska ha mens om några dagar. Det var mycket positivare än när jag väl har ägglossning. Riktigt skumt.

Åååååhhhh!!!! GRATTIS!!!!!!!
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-06-25 23:06:07 följande:
    Det går strålande
    Åh vad roligt att höra! Två är alltid starkare än en!
  • Anonym (tvålen)

Från det roliga till det tråkiga. Här är det deppigt värre... Inte haft ÄL sedan nyår trots ett Pergo-försök och dessutom en neg IVF. Varför har det blivit så här????? Det går ju inte att få barn om man inte ägglossar. Har ju alltid varit regelbunden förr. Blir så ledsen och känner mig så himla ynklig. Usch! Nu ska jag rycka upp mig lite så kanske semestern kan bli lite trevlig i alla fall. Kram på er därute!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?