Calqyl skrev 2013-09-11 18:08:19 följande:
Tvålen: nej va tråkigt! Lider med dig :(
Själv brottas jag med många känslor, är så glad över mitt nya jobb där jag trivs jättebra men hela tiden ska man bli påmind om vad man inte har. Idag kom en som är mammaledig på besök med sin lilla bebis.. och när jag var och tränade pratades det på om barnträning hit och dit.. Och så PMS på det.. Och regnet gör gör inte en på bättre humör direkt :P
Förstår känslorna. Själv hatar jag ultraljudsbilden som kommer upp som en stor blaffa då man går in på FL. Känns så jobbigt. Och alla dessa "hoppsan, vi blev visst gravida, ska inte ni snart?". Jag lider nog ändå liksom...
Vad skönt att du har det bra på jobbet åtminstone. Jag tror det andra löser sig så småningom ändå. Tänk på de positiva sakerna i ditt liv. Jag tror det är lätt att gräva ner sig i de negativa. Har själv en sådan "lista" i huvudet för att inte gå under alldeles.
Lite tung helg. Nästa vecka är det officiell testdag och då tänkte jag ringa och försöka komma igång med IVF nr 3. Känner mig dock lite tudelad.
Här har vi haft fint väder idag och imorgon ska det också bli fint. Ska försöka njuta lite i min sorg och blicka framåt!