Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Även sambon är glad. Känns faktiskt extra bra. Han brukar vara så sparsmakad med känslor kring detta. Lycka!

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-04-22 22:10:51 följande:
    Här är vi på ÄL+7. Har inga förhoppningar den här gången, direkt. Den 8 maj ska vi till läkare och göra kontrastundersökning samt prata om våra provresultat. Ser inte fram mot kontrastundersökningen... först stod det i infobrevet att "det gör oftast inte så ont" och i nästa mening står det att jag ska knarka ner mig med mängder av alvedon och ipren i förebyggande syfte.
    Hade "knarkat ner mig" med både Alvedon och Ipren vis av en tidigare lite jobbig undersökning. Denna gång kändes nada. Jag menar verkligen nada. Beror nog på om det är stopp och vem som gör det och hur men om det kan glädja dig så kände jag INGET!! Men då hade jag ju tagit de medikamneter man rekommenderades också:D Lycka till!!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-23 07:56:12 följande:
    Va skönt. Håller tummarna för att du får ägglossning nu. Tror inte att denna graviditeten kommer gå vägen. Testade ett cb-digital precis och fick gravid 1-2. Samma som jag fick för 3 dagar sen. Är ju på äl+17 nu så borde vara 2-3 tycker man. Det och avsaknaden av symtom känns inte speciellt bra.  Men vi kan ju bli gravida i allfall. något positivt.

Prova grapejuicen. Jag tror faktiskt att det var den som gjorde att jag plussade.  
    Luuuuugn nu! Ta inte ut något i förskott. En sak i taget. Varför skulle det ändra sig så snabbt?! Tänk positivt! Skulle det hända något tar du det DÅ! Jag tror det kommer gå bra! Kör positivt tänkande nu!!

Blev så himla risig i magen av den men den är ju supergod. Ska tänka över det igen:)
    I och för sig tror jag mest på att "det blir när det blir" och att inga dunderkurer mer än sol och ett allmänt balanserat leverne är det som krävs, men det kan ju oavsett vara bra för psyket att hänga upp sig på något om inte annat:)
  • Anonym (tvålen)

Förresten, Ebba, var håller du hus? Hur går det mer din/er IVF?! Är supernyfiken. Vill du berätta?!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-04-25 20:32:37 följande:
    Jättestort GRATTIS till dig (samma) vad härligt att vi får något plus i denna tråd i alla fall! Jag har heller inte haft några graviditetssymptom i början på någon av mina 2 graviditeter innan så du ska inte vara orolig. Jag började få ömma bröst frammåt v 7-8 någon gång med båda, och ungefär samma veva supertät näsa (spray hela graviditeterna) och halsbränna.

Jag har också börjat dricka grapejuice är på dag 11 idag så jag bör ha ägglossning i helgen, har köpt fler älstickor som kommer imorn. Hoppas så innerligt på ett plus denna månaden...BIM 13-14/5.

När har ni andra BIM?
    Jag vågar inte skriva någon BIM. Siktar först på ÄL. Tycker det varit alltför skralt med dem på sista tiden  

Lycka till till helgen då
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-04-25 21:35:36 följande:
    Men usch vilken jobbig känsla, att inte veta om du kommer ha ÄL eller ej... Håller tummarna stenhårt! Hur långt har ni gått i utredning eller gynbesök? Kollat din karls produkt?

Ja tack det kan behövas
    Åh vad skönt att ni alla är kvar - fast ändå inte... Hade önskat att ni plussat därute i "hemlighet". Tyvärr verkar det ju vara såå segt för oss alla. Vad tusan!!! Själv har jag haft en lite tung helg. Börjat tänka i banorna, det går inte, bättre ställa in sig på att det inte kommer lyckas istället för att "falla" varje månad. Velar så om IVF. Vi är ju utredda och klara för detta men sista kraften finns inte helt. Känns så läskigt. Men snart är det oundvikligt. Snart finns ingen återvändo. Om vi inte kan plussa av oss själva nu då. Gode Gud...
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2013-04-28 19:29:05 följande:
    Sida 2?! Det kan vi inte gå med på! Är på äl+8 och har inga stora förhoppningar denna månad. Men lite finns allt kvar...
    Jag hoppas på dig!!! <3
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-29 08:25:13 följande:
    Jag håller tummarna för er alla. 

Tiden går så sakta. Bara vecka 5+2 och fortfarande väntar jag på att få något slags symtom som faktiskt visar att jag är gravid. Hade jag inte tagit ett test så hade jag aldrig kunnat gissa det.  Sjukt orolig för att jag inte känner något... 
    Tror du ska vara nöjd med att inte känna något. Tror det är det vanligaste. Förstår att tanken är svår att ta in men du kommer nog få din beskärda del av småkrämpor vad det lider.  Fram till v 8 brukar det ju gå bra för de flesta och då kommer du garanterat ha några symptom. Sedan håller jag alla tummar och tår att du får gå dina 40 veckor fullt ut. Kram!!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-05-01 17:36:53 följande:
    Se på tusan! Nu är jag nästan hundra på att jag haft ägglossning! Fick känningar i söndags vilket jag trodde var mensvärk men sen fortsatte det att göra ont på måndagen och tisdagen också. Speciellt när vi har haft sex. Blev precis så där öm som jag brukar vid ägglossning. Så jag fick alltså ägglossning på själva bim dagen. Jag är glad eftersom jag inte trodde jag skulle få någon. Hoppas cykeln är tillbaka ställd nu. Hoppas på bim runt 10-12 maj. :)
    Spännande! Vad skönt och så härligt att få vänta. Själv hatade jag den känslan förut då det blev så berg-och-dalbane-aktigt men nu efter 3 cykler utan ÄL så skulle jag ge en hel del för den känslan. Tänk att man alltid ska längta efter det man inte har. Håller alla tummar för att det tar sig nu!

Själv hoppas jag verkligen på ÄL nästa vecka. Ni får gärna tänka på mig/oss :)
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-04-30 20:12:51 följande:
    Näpp, det är definitivt mens på gång här, har haft klassiska symptom: +1 kg och dåligt humör.

Då blir det läkarbesök nästa vecka.

Och veckan efter blir det infosamtal med kommunen om adoption. Troligen går vi på det spåret, jag känner mig inte alls trygg i alla dessa hormonbehandlingar som man kan behöva göra. Men vi får se vad läkaren säger!

Om det är min man det är fel på så känns det som att biologiskt barn får kvitta. Det skulle inte alls kännas bra att använda en annan mans gunk. Det skulle kännas som en kränkning av min kropp, på något sätt...
    Lycka till på läkarbesöket! Hoppas de inte hittar något "konstigt"

Jag tror ni helt tänker rätt om adoption. Är man intresserad av det är det lika bra att sätta bollen i rullning direkt. Tar ju tid och ni kan ju försöka vidare för egen maskin under tiden.

Själva är vi inte så intresserade av det alternativet och dessutom är vi nog för gamla... Fosterbarn är ju ett alternativ men vi är inte där ännu.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?