Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (J) skrev 2013-01-28 10:50:14 följande:

Ja jag har ju sett att munkpepparn skjutit min ägglossning med en dag, och äl borde varit i lördags då jag fick positivt ältest då och temphöjning på söndag morgon. Fick även till en snabbis lördag kväll trots klen sambo så hoppas hoppas... Får se när jag har BIM, borde vara ca 7-10 feb om inte munkpepparn kortar ner cykeln. Men då får jag ju ännu kortare lutealfas? :-S jaja det visar sig...

När har du beräknad äl?
    Bidrottninggelen kanske vore värd att fortsätta med om du fick kortare lutealfas?
    jag ska börja med bidrottningsgelen nästa cykel. Jag är ju hemma i sverige nu och lämnade kvar mina piller i frankrike där vi bor. Måste dock läsa mig till om man kan kombinera bidrottning och munkpepparn. Jag testar ju den nu och tänker fortsätta i tre månader iallfall.

Som det ser ut nu så har jag ägglossning på måndag, mannen kommer hem på onsdag. :( Men jag hoppas på en liten förskjutning. Nästa riktiga försök där vi kan ha sex varje dag runt ägglossning är början på april. Då jäklar. :)

Skönt att ni fick till det i lördags med. Känns så bra när man lyckas pricka in många gånger. Och jag gillar verkligen att tempa, skönt att få ett kvitto att ägglossningen har varit. Tyvärr visar ju ägglossningstesten bara att man har hormonerna och inte att ägget faktiskt släppt. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-28 11:02:52 följande:

Ser ju nu du frågat om sköldkörteln. Ja jag går ju på regelbundna koller eftersom jag har en lätt överproduktion, alltså hypertyreos?! Dock inget som behöver medicineras eller något som misstänks vara pco? Har lågt TSH, kommer dock inte ihåg värdet nu...
    Bra att du har kollat. Jag har ju hypo.  Jag medicineras för det. Ligger på bra värden nu så det ska ju inte försvåra för mig. Låg på senaste kollen på 0.99 på tsh.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-28 11:08:30 följande:

Okej då kör du på munkpepparn först och främst alltså. Håller verkligen tummarna att din äl förskjuts ett par dagar! Så får ni iaf ett till försök nu innan april

Ja men är temphöjning en "garanti" på att ägget släppt? Är det för sent att ha sex när man fått temphöjning? Är ny på detta med tempning
    Jag tänker testa munkpepparn först. Åt ju bidrottning ett par månader och blev inte gravid. Är ju otålig så tänkte testa något nytt nu. 

Temphöjning ska ju vara en garanti på att ägget har släppt. Det utsöndrar ju något hormon när det släpper och utan det ingen höjning. Men det finns säkert undantag här och var. Men har man en höjning så har ägget säkerligen släppt.  Om det är försent finns det delade meningar om. Allt beror väl på när ägget släppte. Släppte det 10 minuter efter att man tempat på morgonen så är det försent nästa morgon när man ser höjningen, gått väldigt många timmar då. Men sen kanske det släpper 1 timme innan man testar och ser en höjning, då lever det ju fortfarande.  Men jag vet inte med säkerhet. Jag kör alltid på dagen jag ser en höjning med. För säkerhets skull. :) 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-28 11:08:30 följande:

Okej då kör du på munkpepparn först och främst alltså. Håller verkligen tummarna att din äl förskjuts ett par dagar! Så får ni iaf ett till försök nu innan april

Ja men är temphöjning en "garanti" på att ägget släppt? Är det för sent att ha sex när man fått temphöjning? Är ny på detta med tempning
    Tack för att du håller tummarna. :)
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-28 11:32:21 följande:
    Kollade nu och TSH låg sist på 0,41, T4 17 och T3 5,2. Men det var över ett halvår sen så jag bör in nu då jag ska kollar 1 gång/halvår...tänkte ringa senare och höra. Bra att dina värden är bra nu, det är alltså inget som ska krångla till en graviditet nu?

Ja jag förstår hur du menar, vi är nog likadana allihop! Otåliga alltså :-P
    Ja jag satt precis och läste på 1177s sida tror jag och där stod det såhär:"Efter varje menstruationsblödning börjar flera ägg och äggblåsor att växa. Ett hormon från hypofysen i hjärnan stimulerar tillväxten. En äggblåsa spricker i mitten av menstruationscykeln och det mogna ägget lossnar och fångas upp av äggledaren. Detta kallas ägglossning. När det skett stiger kroppstemperaturen ungefär en halv grad och den blir förhöjd fram till några dagar före menstruationen."
    Det låter ju galet mycket säkrare och billigare än tester! Att jag inte kommit på det tidigare ^^
    Absolut vi får peppa varandra

Problemet med tempningen är ju att man ser att ägglossningen varit. Därför kan det vara bra med test för att se att den är på väg. Men efter ett par cykler så kan man ju se exakt hur lång ens lutealfas är och därför vet man också när mensen kommer. Med testen är det ju lite osäkert när ägglossningen sker och därför vet man inte heller när man förväntar mensen exakt. Nu har jag ju hållt på med olika preparat och därför har min lutealfas blivit olika, men annars vet jag på dagen när min mens kommer. Plus att min temp sjunker dagen innan eller samma dag. 

Jag håller tummarna för er alla. Kommer nästan bli lika glad om ni plussar som om jag plussar. :) Det är ju ett bevis på att det faktiskt fungerar trots att man har försökt ett tag. 
  • Anonym (samma.)

Är ens tsh värden bra ska det inte försvåra en graviditet. Jag ska kolla snart igen, mina hade sist stigit från 0,1 till 0.99. Det är fortfarande ok värden men iom att det har börjats höjas så kanske jag snart måste höja min medicin.

• Anonym (samma.)

Min temp stiger bara 0,2-0,3 efter ägglossning. Så det behöver inte alltid vara en halv grad. Bara så att du vet. På ff sida står det väldigt mycket bra information om tempning.

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-29 05:17:47 följande:

Alltså hjälp mig nu!!!! Som sagt så har ja legat på dom siffrorna, missade tyvärr gårdagens men idag nere på 36,4 igen?????
    Samma tid med samma temp. Hur kommer det sig?
    Inte ska jag väl få mensen nu? Är på dag 20 idag och normalt cykler på 29-35 dagar...
    Kan detta stämma?
    Tempen kan diffa lite. Någon enskild temperatursänkning är inget att bry sig om. Kan vara att man har sovit dåligt, blivit kall eller vad som helst.

Var är du i förhållande till ägglossning? Vissa får ju en implatatationsdipp. Håller tummarna att det är det du har fått. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-29 10:03:26 följande:

Jag tempade tom två gånger för att se så det inte visat fel och tog även en annan temp som visade 36,3 :S
    Har iof sovit lite halvdant och nyligen varit vaken då min minsta är sjuk och kom över i vår säng, men kan det diffa så mkt? :-S

Är idag på ÄL+3 då jag fick pos på stickor i lördags och temphöjning i söndags morgon, så implantationsdipp vore omöjligt :-/
    Ägget kan fästa tidigt, så håller fortfarande tummarna. Jag menar ägget kan ju ha släppt på lördagen direkt efter att du testade den morgonen. Temphöjningen på söndagen visar ju att ägget har släppt, men inte vilken timme. 

Men ja, tempen kan diffa mycket. Har jag t,ex tagit ett glas vin på kvällen så är min temp mycket lägre på morgonen. Samma om jag har sovit  dåligt och vaknat mycket på natten. 
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-29 07:40:55 följande:
    God morgon tjejer!

Lite uppdatering angående det här med äggledarspolningen. Vi gjorde ju en utredning i höstas där de kollade min äggreserv, sköldkörtelhormonet och min sambos spermier. Allt såg bra ut.

Jag mailade ju dem för ett tag sen och frågade kring detta om äggledarspolning och har nu fått svaret att visningen erbjudits det för att de inte ansåg att vi försökt länge nog. (Vi var där efter 6 försök). Det kan jag väl köpa, men nu fick jag reda på att undersökningen ingår i det pris vi redan betalat, men ingen har ens nämnt det för oss! Är inte det lite märkligt??

Nåja, man ska tydligen iaf göra den här undersökningen mellan avslutad mens och ÄL så jag hoppas få en tid under nästa vecka.

Spännande! Jag har läst om många som blivit gravida under de närmsta tre månaderna efter en sådan spolning. *hoppas*

Är det nån här som har erfarenhet av detta, eller känner nån som gjort det här? Alla solskenshistorier välkomnas, då jag just nu griper efter halmstrån för att få tillbaka hoppet om en liten bebis. :)

Och ja, jag vet att själva undersökningen kommer göra ont, men det struntar jag i. Det är det värt! Och att det eventuellt är stopp i äggledarna är inget jag heller tänker på. Jag försöker fokusera på att det förhoppningsvis gör att vi lättare kommer få vårt efterlängtade plus! Håll tummarna för mig, snälla!

Hur går det för alla andra då? Hur ligger ni till i cykeln? Jag är på dag 5. :)

Ha en bra dag allihop! Jag håller tummarna för er alla! Kram!
    Det är väl så med all sjukvård. Man måste själv kämpa för att få rätt vård tyvärr. Men dåligt att ni har betalat för något och sen struntar de i att nämna det. Hoppas att ni får en tid snart. Håller alla tummar jag har för er.  :)

Jag är på dag 9 idag. 8 dagar kvar tills mannen kommer hem.  Tempar varje morgon och är så nojig över att jag ska få en höjning som visar att jag har haft ägglossning. Vill verkligen hinna med ett försök denna månaden.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?