Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2012-12-15 09:04:43 följande:
    Jag vaknade i morse och var lite freakad över att mensen var en dag sen, trodde att det hade blivit något kanske, men femton minuter senare så kom mensen. Så, nej, det blev ingenting 2012. =(

Och så är det plusgrad nu också, så den fina snön slaskar ner från träden. Blä.
    Nej vad tråkigt.  
  • Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2012-12-15 08:02:18 följande:
    Jag fick en finne på rumpan när innan jag fick plus, haha, och då tänkte jag "shit, jag är nog gravid!". Den här månaden har jag fått en finne på ryggen, men jag tror nog inte att jag är gravid ändå... Men hoppas ännu! Håller tummarna för dig!
    Håller tummarna för dig med. Varför kan inte kroppen bara bete sig som den brukar? Har alltid sagt att jag ska bara testa om jag har några symtom som jag inte brukar ha innan bim. Denna månaden har jag ju inga symtom alls. Om nu kroppen ska bete sig annorlunda så hade den väl bara kunnat göra det om man var gravid tycker jag. Så jäkla tråkigt att den bara luras så.  Äl+15 eller +11 idag. Så imorgon kommer mensen eller på torsdag. Jag tror på torsdag.
  • Anonym (samma.)

kunde inte hålla mig. testade, så negativt det kan bli. Hade iofs bara hållt mig i drygt 2 timmar. Men om där hade varit något skulle man väl kunna ana ett streck tror jag.

Tråkigt att du inte trivs på ditt jobb Dracarys. Sånt är viktigt.  Jag jobbar ju inte för tillfället, hemmafru. Så inget har förändrats för mig för att det tar lång tid för oss. Mer än mitt psyke. Känns mer och mer meningslöst. Och sexet förlorar lite av sin charm, känns mer som ett jobb nu tyvärr. Nu är min man utomlands i 1 månad så jag hoppas att vi när han kommer hem igen återfår ett "roligt" sexliv.

Känns som om vi är en hel del som kommer gå in på det nya året utan plus. :( 

• Anonym (samma.)

Ja det kan bli lite oromantiskt med sexet emellanåt.  Tyvärr. Vissa sexstunder runt ägglossning känner jag bara att nä, bry dig inte om att göra det skönt för mig, pallar inte det. Bara en snabbis.

Idag är min första bimdag, den som ff satte ut. Ingen mens. Så det var nog som jag trodde, bim på torsdag och min ägglossning fyra dagar efter där ff satte ut den. Där den brukar vara och ska vara.  Har inte testat idag. Tänker nog inte testa mer heller. Blir ju så besviken. Nu kan jag iallafall fortfarande leva på hoppet. :) 

• Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2012-12-16 11:31:45 följande:
    Här verkar mensen vara på ingång.... Jag brukar ha en ljusbrun flytning någon dag innan den är på väg (jag har säkert sagt det) och jag kunde se en skymt av den igår när jag var på toaletten. Jag vaknade med världens mensvärk imorse, så nu ligger jag i soffan med värmedynan på högsta. 

Det blir att börja med Rosenrot så fort jag har börjat blöda.  Det blir försök 12...
    Nej vad tråkigt.  Jag har ätit rosenrot och bidrottningsgele de 2 senaste cyklerna. Har precis lagt till d-vitamin med. Läste att d-vitamin tydligen har hjälpt många som inte får plus. Kan ju vara värt att testa..
  • Anonym (samma.)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 13:43:13 följande:
    Läste någonstans att man helst ska få orgasm när man försöker bli gravida. Det rimmar inte helt fel, tror jag. Men samtidigt hör man ju om folk som i alla tiden aldrig fått orgasm och ändå har barn. Men det kanske är lättare för spermierna att ta sig in? Haha jag vet inte? Hur som helst så är det ganska svårt att få orgasm när det enda man tänker på under samlaget är "måste få orgasm, måste få orgasm". Hopplöst haha
    Har hört det med. Tyvärr är jag nu inne i "låt oss bara få det gjort" de flesta ggr runt ägglossning. Orkar liksom inte lägga ner så mycket energi på sexet när man har det varje dag vare sig man vill eller ej. Ska bättra mig nästa gång. :)
  • Anonym (samma.)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 21:37:50 följande:
    Ja att mannen får orgasm är nog en bra förutsättning :) haha. Brösten har alltid varit ett gott tecken på att jag varit gravid, inte helt omöjligt för dig alltså. Spännande. Jag undrar om någon testat bidrottninggelé? Har läst lite på nätet om det, både för- och nackdelar som allt annat typ, men har ni någon erfarenhet av det? Ska tydligen öka fertiliteten.
    Jag har ätit bidrottningsgele i ett par cykler. Förra månaden kände jag av min ägglossning betydligt mer. Vet inte om det är den eller rosenroten. Jag har inte upplevt något negativt med den. Jag har ju en regelbunden cykel och läste att det kunde strula till den. Men det har den inte gjort med mig. Skadar ju inte att prova.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-16 21:49:44 följande:
    Här är det bara klagovisor idag. Lika ont i brösten och allmänt PMS-ig som vanligt. Hade hoppats att vi skulle slippa gå över nyåret i denna berg-o-dalbana men det verkar inte så. I morse hade tempen gått ner med 0,3 grader mot innan (0,4 jämfört med toppnoteringen igår). Bim onsdag (eller möjligen tisdag inser jag nu, verkar ha snurrat till mina anteckningar). Verkar inte båda gott - tyvärrr. Känner mig så ledsen trots att jag vet att det inte är konstigt men det känns bara så frustrerande. Någon som varit med om tempnedgång trots graviditet *hoppas*??
    Min temp gick ner 0.2 idag. Den brukar sakta börja gå ner från min toppnotering på 37 runt denna tiden innan mens. Så det är nog kört för mig med. Gå in på ff sida och sök bland chart. Man kan söka på graviditetscharts, där är en del som tempen går upp och ner på.
  • Anonym (samma.)

Bim-3 idag för mig. Äl+12. Har fortfarande inte fått ett enda vanligt pms symtom.  Mina bröst har börjat ömma lite... Men jag brukar ha sjukt ömma och svullna bröst så detta är ingenting.  Har varit kass i magen i tre dagar nu. Det är något som jag inte brukar vara. Och det höjde hoppet lite när jag läste om att det är vanligt vid graviditet. Men samtidigt så borde det ha visat något på testen för 2 dagar sen om där hade varit något tycker jag.  Men men. Nya tag i februari för mig.

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-17 09:58:16 följande:
    Samma: än är det ju inte kört! Har du testat sen i förrgår? Det är ju inte alls säkert att det skulle synas nåt då! Jag tror på det där med att det är något när det inte känns som det brukar! Håller timmarna för dig några dagar till!
    :) Gillar hur positiv du är.  Tack. Nä jag har inte testat något sen i lördags. Tar kanske ett test i eftermiddag. Vill inte testa på morgonen. Om det blir negativt då så känns det kört. Om det blir negativt på eftermiddagsurin som inte är lika koncentrerat så kan man hoppas lite till. Sjuka tankar man har. 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?