• myone

"flythjälp"

Vad använder ni till era barn på ex badhus, eller vid bad i havet? Armpuffar, simdyna, badring?

Mitt barn är 21mån och kommer med andra ord INTE att lämnas ensam, men funderar på att skaffa något som hjälper till att hålla honom över vattnet.

Vad skulle ni rekommendera? 

• Svar på tråden "flythjälp"
  • cosinus

Inte min bild men jag lånar den 4.bp.blogspot.com/-I-53RCA3zGQ/UEzv4dJZLKI/AAAAAAAAB3I/qtq2K0JJqWk/s320/P1010547.JPG Såna här armringar är fantastiska. Barnen flyter som korkar och får aldrig huvudet under vattnet. Armringarna har typ frigolit i sig så även om de får punktering försvinner inte all flytkraft (och inget av våra 3 par har gått sönder trots att de nu är flera år gamla). Dessutom är de typ omöjliga att tappa, mina ungar hoppar från kanten och de sitter som berget. Bäst är att de är jättelätta att känna igen.

Vi som har 4 barn att hålla rätt på i en bassäng gillar flythjälpmedel. Att hålla i funkar inte när man bara är 2 vuxna men självklart kan man aldrig släppa barnen ur sikte.

• Höghus

Vi har använt simpuffar i pool, i havet osv. Tillsammans med förälders vakande ögon har det funkat jättebra. Barnen flyter som korkar med armpuffar men de kan ändå röra sig fritt i vattnet.

• Höghus

En sån där flytbaddräkt verkar ju bra. Kanske lite överkurs om man skall ha den på semestern när barnen växlar mellan att bada och leka i sanden/på lekplats vid poolen. Inte jätteskönt att springa runt i i värmen. Den där grejen med både dyna och ringar skulle jag inte använda. Den ser ut att begränsa barnets rörelsefrihet ordentligt. Vi har som sagt använt vanliga armpuffar och det har varit jättebra trots badtokiga barn som gärna hoppar i på det djupa.

Svar på tråden "flythjälp"