• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Helgen innan jag plussade (på onsdagen efter) var jag och mannen på en hel spahelg med fantastisk mat och underbara dryckespaket. Så tidigt som innan man plussar är det ingen fara. Man kanske ska undvika att bli råpackad, men ett eller ett par glas är inga problem. ;) Har även rådfrågat läkare i frågan.

• 059

Är i vecka 10 (9+2) och längtar till nästa ultraljud för att kolla till lillen där inne!! Hatar kaffe (som jag älskar i vanliga fall) nu förresten, känns lustigt hur det kan ändras! :D

• 059

Jag hade molvärk någon dag här och där efter ägglossning alla gånger jag varit gravid, innan jag plussat alltså. Det jobbar ju liksom därinne. :)

• 059

idape: GRATTIS!!! Lägg in bild på digitala testet sen!! :)

Jag har gått in i vecka 11 nu. Tycker jag mår mindre ila, hoppas det inte är ett dåligt tecken. Kommer vara supernervös nästa fredag på ultraljudet!!!   

• 059

idepe: Jag ska till min privata gyn 11/1 och sen på inskrivning hos barnmorska på Landstinget 1½ vecka senare. Ska dessutom på KUB, men har inte fått kallelse och datum ännu. Hos privata gyn kommer jag antagligen inte gå något mer förutom nästa vecka, OM allt ser bra ut då. Sen blir det Landstinget resten av tiden. :)

• 059

Idape: Konstigt! Bara att testa om någon dag igen. Finns nog inget annat val tyvärr. Håller alla tummarna för dig!! Förhoppningsvis är hcg inte tillräckligt högt för det digitala. BIM kanske är några dagar senare är du tror. På den rätta BIM-dagen borde du få ett korrekt svar. Vi hoppas att det bara är för tidigt!

• 059

idepe: Usch vad tråkigt! Hoppas det ändå är något, för tidigt att veta än.

Om jag var du skulle jag ta kontakt med en privat gyn så att du kan prata om att ex få utskrivet blodförtunnande (ex trombyl) inför nästa graviditet att äta från att du testar positivt. Har läst att många missfall beror på proppar, som gör att fostret inte får tillräckligt mkt blod och dör. En privat gyn kan man med lite påtryckning få att sätta igång utredning om anledning till missfallen innan det blir ett 3e missfall. Alltså ta lite blodprover på dig i alla fall för att utesluta ex B12-brist eller sköldkörtelfel, som kan medicineras innan nästa graviditet. Missfallen kan ju även bero på att du stöter bort fostret eftersom kroppen känner att det är något främmande, tror att det är vid sköldkörtelfel som det kan bli så.

Lycka till och hör gärna av dig när du orkar hur det går! Kram! 

• 059

Jag tror absolut att kroppens värden kan förändras på 6 år! Bättre att kolla upp än att inte göra det. :)

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!