• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Vaknade kissnödig kl 3.30, testade då. Tyvärr var det inget resultat som var tydligt. Kanske var en antydan till plus, men kan lika bra vara ett grått spökstreck som syns i vissa ljus i viss vinkel.

Det är för tidigt för att få ett definitivt resultat. BIM inte förrän på lördag. Så innan dess är ju alla test en chansning.

Hade ägglossning denna gång på samma veckodag som förra graviditeten (blev MA). Och då anade man första pluset på motsvarande onsdag denna vecka. Trodde att det var på måndagen, men nu kollat i kalendern och det var först om 2 dagar. Så därför har jag höga förhoppningar fortfarande! :)

• 059

Japp testat idag, negativt. Är dock på ÄL +9 så väldigt tidigt ännu. På onsdag borde det visa resultat, så försöker hålla mig att testa tills dess nu. :) BIM på lördag.

• 059

Jag är GRAVID!!!!! Gjorde ett digitalt nyss, fick Gravid 1-2!!! Nu är jag glad och rädd (haft 2 MA efter varandra, aldrig sett ett levande foster, bara säckar, inga barn sedan tidigare). Men ska försöka tänka positivt nu!!! Tjohoooooo!!!! Kan inte lägga in bild fr mobilen.

• 059

Tack! Jag tycker också att jag är värd en bebis nu (som ska komma ut ca 4-5 augusti om allt går det det ska)!!

Vet inte vad jag gör (förutom att bryta ihop) om det bara syns en tom hinnsäck på ultraljudet igen. Eller det är väl "bara" att bryta ihop, komma igen och försöka pånytt. För tänker inte ge upp oavsett hur det går denna gång. Vi har bara försökt 1 år, och detta är den 3e graviditeten på den tiden.

Men nu tänker jag tänka positivt! Jag väntar barn, INTE missfall!

Nu håller jag tummarna att den här tråden fylls på med fler som plussar!

• 059

Nu kan jag äntligen ladda upp bilden på testet från i gryningen imorse:

Kolla kolla kolla!!!! :D Går inte att tolka på något annat sätt än ett, jämfört med de test som visar streck av olika slag.

• 059

idape: Hålla tummarna för dig att det är ett nytt liv där inne!!! :)

• 059

idape: Kan du inte ta digitala test och se om de ökar/minskar då? Så gjorde jag efter mitt senaste missfall. Först stod det GRAVID 3+ i evigheter, men så småningom blev det GRAVID 2-3 och sedan GRAVID 1-2 och till sist INTE GRAVID. Tyckte att det var ett smidigt sätt att se om det ökade eller minskade.

Har du tagit något digitalt? Vad står det i så fall? Om det står gravid 1-2 eller gravid 2-3 är det ju lätt att se om det ökar eller inte, om man tar ett till test någon vecka senare. Om det står gravid 3+ är det ju knepigare förstås, då kan det ju vara en ny graviditet och att de gamla hormerna inte hunnit gå ner. Då är det bara att boka tid hos en privat gyn och göra ett VUL. Jag har i alla fall inte haft problem att få tid hos en privat gyn för att göra VUL, räckte med att jag sa att jag ville göra ett (hade iofs haft lite blödning, men vårdcentralen hade sagt tvärnej för en så liten blödning).

:)

• 059

Och be läkaren att göra ett prov på hur mkt hcg du har också! Så kan man göra ett sådant igen veckan efter att jämföra med. Då ser man ju verkligen om hcg:t ökar eller minskar. Fast om det är ett tydligt VUL så behövs det kanske inte, om läkaren direkt ser läget där inne. Hur som, boka tid! :)

• 059

Har förresten testat mig igenom 3 olika gyn-mottagningar där jag bor. Detta var dock inte medvetet. Men vid första missfallet tog jag den gyn som hade tid snabbast. Tyckte inte alls om det stället. Sen den 2a var bra, men var himla mkt inne på att allt tar sin tid och låt missfallet komma ut av sig självt (tog 6 månader btw, fruktansvärt). Så när jag skulle göra VUL vid 2a graviditeten (som också var en tom säck i ca vecka 9-10), tog jag en 3e gyn. Och då hittade jag en lugn, trygg, lyssnande och bra gyn. Så det kan ta tid att hitta en bra privat gyn också. Han skrev direkt en remiss för skrapning, eftersom jag sa att Cytotec tar jag inte igen! Och han gav mkt bra info och dessutom expert på fertilitet.

Så honom ska jag boka inför kommande VUL för att de om vi denna gång lyckats tillverka mer än bara en säckjävel (som jag och maken kallar dem, blivit ett uttryck i all sorg och min ilska varför min kropp inte bara kan göra en bebis som vi längtar så efter, "vi är skitbra på att tillverka säckjävlar i alla fall").

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!