• jannej

Ska jag betala för hennes bostadslån?

DET ÄR INTE HELLER RIMLIGT ATT TS BARA BETALAR HALVA AVGIFTEN TILL FÖRENINGEN.
    BORÄTTER HAR OFTA EN VÄLDIGT LÅG AVGIFT. DET ÄR DÄRFÖR MAN BETALAR EN HÖG SUMMA FÖR DEM NÄR MAN KÖPER DEM OH FÅR TA STORA LÅN.

RÄNTEUTGIFTEN ÄR OFTA STÖRRE ÄN AVGIFTEN TILL FÖRENINGEN.

• jannej
    Tom Araya skrev 2012-11-15 11:19:41 följande:
    Den som vill bli sambo med mig men behandlar mig som en hyresgäst kommer aldrig bli sambo med mig, den saken är klar.
    JAG BARA BESKREV VAD LAGEN SÄGER OM ATT HYRA BOSTADSRÄTT I ANDRA HAND.
    HUR LAGEN SER PÅ HUR HYRA BERÄKNAS.
    ATT INTE BARA AVGIFTEN TAS I BEAKTANDE.
    MAN FÅR ALLTSÅ HYRA UT EN BORÄTT FÖR ETT STÖRRE BELOPP ÄN AVGIFTEN OM EN MOTSVARANDE HYRESLÄGENHET KOSTAR MER ATT HYRA.
    EN HYRESLÄGENHET FÅR I ANDRA HAND EJ HYRAS UT FÖR MER ÄN VAD DEN FAKTISKA KOSTNADEN ÄR.
  • jannej
    Tom Araya skrev 2012-11-15 12:02:49 följande:
    ...och den som hävdar detta i ett samboskap ska inte vara sambo.
    DET ÄR EN FINGERVISNING HUR DEN ALLMÄNNA  SYNEN ÄR PÅ FÖRDELNING AV KOSTNADEN INGENTING ANNAT.
  • jannej
    Singoallaa skrev 2012-11-15 12:24:05 följande:
    Ränta är ingen boendekostnad!! När jag köpte min bostadsrätt så betalade jag enbart hyra och de andra driftskostnaderna som el, tele, internet.
    KÖPTE DU DEN KONTANT UTAN LÅN. DET ÄR FÅ SOM KAN GÖRA I STÖRRE STÄDER.
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:25:27 följande:
    Blir du delägare i lägenheten ska du betala eller "köpa" den delen du ska ha i den. 
    Ska hon stå som ägare själv och kan kasta ut dig när hon vill och du bara ska bo där så ska hon betala av lånet själv.   
    JAVISST SKA HON BETALA AV LÅNET SJÄLV MEN INTE RÄNTAN.
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:28:57 följande:
    Öhm vad skriker du för? 
    I TS fråga står det lån, han frågar inte om han ska betala räntan.
    Jag svarade enbart på det eftersom jag inte läst något annat ur tråden. Uppför dig hörrudu!  
    LÄS TIDIGARE TRÅDAR, TRASIGT TANGENBORD HAR JAG SKRIVIT OM VID 2 TILLFÄLLEN.
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:28:57 följande:
    Öhm vad skriker du för? 
    I TS fråga står det lån, han frågar inte om han ska betala räntan.
    Jag svarade enbart på det eftersom jag inte läst något annat ur tråden. Uppför dig hörrudu!  
    JAG HAR I ALLA TRÅDAR HÄVDAT ATT HAN SKA VARA MED PÅ RÄNTAN MEN INTE AMORTERING.
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:36:50 följande:
    Så jag ska leta efter alla trådar du skrivit efter två kommentarer? hahaa! 
    Jag skiter i vad du hävdat i alla trådar, jag svarade inte dig och jag diskuterade inte med dig.
    Du behöver inte besvära dig att svara mig :) 
    DET VAR MIG DU KOMMENTERADE I I INLÄGG 224
  • jannej

avgiften är i allmänhet mycket billigare i borätten än vad hyran är i  hyreslägenheten just för att man betalar en insats.
    de allra flesta får låna till insatsen för att köpa borätten.
    utgiften för räntan kan direkt kopplas till boendekosnaden.

• jannej
    jannej skrev 2012-11-15 14:46:43 följande:
    avgiften är i allmänhet mycket billigare i borätten än vad hyran är i  hyreslägenheten just för att man betalar en insats.
    de allra flesta får låna till insatsen för att köpa borätten.
    utgiften för räntan kan direkt kopplas till boendekosnaden.
    Börjar få ordning på tangentbordet genom att använda alt knappen och nummerkombinationer på det numeriska tangentbordet för vissa bokstäver.
Svar på tråden Ska jag betala för hennes bostadslån?