• KMW

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Hej hej! Vill gärna hänga på här om det är ok?!
    Började vv för 2 1/2 vecka sedan och målet är att gå ner till 60 kg. Svartvikt var 69 kg, men tappade 2,4 kg första veckan.
    Kör vv online och jag tycker det verkar bra. Skulle aldrig fixa att köra nån slags svältdiet och jag gillar att det blir väldigt svart på vitt med hur ens val påverkar pointsen.
    Just ni sitter jag med en liten skål ostbågar och betar av ett gäng av veckans extrapoints. :/ Blev bara så galet sugen...

• KMW

Gulletuss; ja, dom flesta vv-recepten är bra, men ibland går man på nitar. Vi gjorde en skaldjurspasta härom dagen som hette "favoritpastasåsen" eller nåt sånt och den var bara fruktansvärd. Blä!!
    Hur gick det på vägningen idag?

Ja, 2,4 kg första veckan var ju nice, men jag ropar inte hej än. Har en känsla av att det var "nybörjartur" och graviditetskilon som mestadels trillade av. När jag börjar beta av trivselkilona jag hade innan jag blev gravid kommer jag vara riktigt nöjd.

• KMW

3småttingar; jag lurar också på det där med veckobonusen. Jag lyckades trycka i mig det mesta av veckobonusen förra veckan då det var nyårsafton och är på god väg att äta upp veckans extrapoints också.
    Tycker att det är så vansinnigt svårt att vänja mig av med småätandet och är dödligt förtjust i godis och chips.
    Gick ju ner förra veckan så det återstår att se på fredag om nåt hänt på vågen.
    Hur gör ni andra?

• KMW

3småttingar; jag brukar hamna runt 10 pp på frukosten ungefär. Då äter jag två skivor osötat fullkornsbröd med lite smör, 2 skivor rökt kalkon och paprika. Dricker kaffe eller te med en skvätt lättmjölk till det och kokar mig dessutom ett ägg. Ibland äter jag även nån frukt till det.
    Gjorde god smoothie härom morgonen med frusna bär, lite banan, en tsk flytande honung och naturell lättyoghurt. Det är väldigt pp-snålt...

• KMW

Jag helammar ju och får därför rätt många pp att göra av med varje dag så en frukost på 10 pp är inga problem. Skulle krävas MYCKET mer planering från min sida om jag hade färre pp att leva på och i nuläget har jag inte den tiden, så jag är glad att det är som det är... :)

• KMW

Jag har 40 pp per dag, så det är en del. Får se hur det går på vägningen på fredag. Har unnat mig en del den här veckan, så har inga större förhoppningar...

• KMW

Har just käkat cannelloni med skinka och spenat enl vv recept, 10 pp. Mycket gott och kan helt klart rekommenderas. Fast jag skippade ostsåsen och körde passerade tomater istället och strödde lite riven ost över.
    Sen stekte jag på allt lite innan jag lindade in det i pastan och det stod inte i receptet, men gott blev det. :)

• KMW

Usch Linda, va jobbigt! Förstår att vv knappast är det som cirkulerar i dina tankar...

• KMW

Vägning imorse och -1,9 kg. Total viktminskning på 4,5 kg på två veckor. Det var graviditetskilona det. Nu är det dags att börja kämpa bort några trivselkilon som fanns där sedan innan. 4-5 kg till skulle jag vilja gå ner...

Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???