• betsy14

Skulle du slippa graviditet och förlossning om du kunde?

Jag har en diskussion med en bekant vars mor alltid klagade över sin plågsamma förlossning. Hans slutsats är att det här är något primitivt som vi en dag kommer att slippa genom att vi lyckas komma på ett sätt att producera barn utanför kvinnokroppen. Jag ifrågasätter att kvinnor kommer att vilja det, även om de har haft negativa förlossningserfarenheter - men mina var inte så svåra, så jag kanske har fel?
    Skulle ni kunna tänka er - rent teoretiskt förstås - att ert barn växte utanför kroppen, som en provrörsbefruktning i nio månader...?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du slippa graviditet och förlossning om du kunde?
  • Lavish

Jag tyckte förlossningen var fruktansvärd och tror att jag löpte en ganska hög risk att falla i djup depression/psykos p.ga den upplevelsen. Därför är jag rädd för att göra om det, min familj behöver mig.

• FrökenLöken

Graviditeten var nemas problemas (förutom hormonerna, hoppas på något piller vid eventuell framtida graviditet). Snittades, nemas problemas det heller. Om jag dock hade varit tvungen att genomgå en RIKTIG förlossning, hade jag helst skippat den. Tvi vale!

• Lavish

Graviditeten var inga som helst problem, den gör jag gärna om. Fast jag hade gärna sluppit att få en mycket fulare kropp iofs, men det har ju redan inträffat.

• GosisMamman

Nej. Efter att bara ha fått njuta av min graviditet i 15 veckor och sen blev akutsnittad så hade jag gärna upplevt alltihop som man ska om det hade gått. Att vara gravid var fantastiskt för mig.

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • FruEnarsson

Jag älskar att vara gravid och jag tycker att förlossningarna har varit helt otroliga (trotts smärtan som alla självklart känner) Men skulle aldrig någonsin vilja vara utan dessa upplevelserna!

• Simbiz

Jag skulle inte vilja slippa upplevelsen att vara gravid och få känna allt som händer under gradiviteten, MEN just förlossigsarbetet skulle jag vilja slippa, men inte känslan när bebisen kommer till världen och all smärta försvinner.

• fluu

Jag tyckte att förlossningen var jättehäftig och längtar redan tills nästa gång. Skulle inte vilja vara utan den. Graviditeten var också rätt mysig trots komplikationer,men det blir väl inte lika mysigt nästa gång eftersom man då redan har ett barn att ta hand om trots illamående,trötthet och allt vad det är.

Det är första bebistiden jag gärna skulle skippa istället. Den gillade jag inte.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Chridhe

Tycker att det är fantastiskt att vara gravid och är det gärna! Förlossningarna var häftiga men skrämmande. Denna gången hoppas jag på snitt för jag är rädd att bebis ska fastna..

Svar på tråden Skulle du slippa graviditet och förlossning om du kunde?