gravid, och deprimerad :(
Detta är inte första gången. När man första sambo och jag planerade barn och fick ett pluss på stickan blev vi överlyckliga, men det avtog efter ett par veckor, och jag kände total ångest, tomhet ch deppighet. Den var så starkt att jag tog bort barnet. Efteråt ångrade jag mig och tänkte att det kanske var hormonerna. Eftersom jag helt plötsligt kände så efter några veckor. Så efter ett år försökte vi igen, samma lycka när nästa pluss kom. MEN efter några veckor kom samma ångest. Jag tappade känslorna för min sambo, och mådde fruktansvärt dåligt. Jag kände EXAKT på samma sätt som innan. Det blev en till abort och sen lämnade jag min sambo.
Nu, efter några år och en ny sambo. Så är jag gravid igen. Jag älskar verkligen den här mannen, och vi båda blev lyckliga såklart. Men jag har varit orolig att samma sak ska hända igen. Och den här veckan kom alla dom här vidriga känslorna igen. Jag tappar intresset för allt, vill bara festa och resa igen (vilket jag gjort väldigt mycket redan, och inte alls vill då jag inte är gravid) och jag känner att neeej jag vill inte ha min sambo längre och jag känner mig inte redo för att bli mamma. Jag ser mig sälv framför mig med förlossningsdepression, och en skrikande unge.
VARFÖR i hela helvete blir det såhär? enna gång blir det ingen abort, för jag vet ju innerst inne att jag vill. Alla underbara känslor finns de första veckorna in i graviditeten. Sen kommer allt det här. Jag älskar ju egentligen min sambo. Och jag har länge velat ha ett barn. Vad är det som händer, och hur blir jag av med det? :(