Anonym skrev 2012-11-06 16:45:36 följande:
Hej!
Jag har två barn sedan tidigare och har börjat fundera på att skaffa ett till barn. Båda mina förlossningar har gått väldigt bra utan några komplikationer. Jag har trots det fått en väldigt ångest eller skräck över att föda igen. Jag har därför börjat fundera på om planerat kejsarsnitt skulle vara ett alternativ?
Jag kanske ska tillägga att jag har haft väldiga problem med ryggen efter sista barnet och fått veta att jag är överrörlig. Jag har fortfarande idag tre år efter väldig smärta i ryggen och har nog en del oror därav om jag skulle klara en förlossning. Min fråga är då vad du rekommenderar eller tänker gällande detta? Kan jag klara av en graviditet och förlossning med dessa problem i ryggen? Jag undrar också om kejsarsnitt är ett bättre alternativ i detta fall?
Tacksam för svar!
Hejsan.
vad härligt att ni planerar en liten till och vad härligt att läsa att båda dina förlossningar har gått bra. Det är en väldigt bra fördel och utgångspunkt. Jag tycker att du ska ta upp detta med MVC vid en ev graviditet.
En ordentligt och välfungerande smärtlindring kan hjälpa mycket under en förlossning.
Det är väldigt olika från sjukhus till sjukhus då det kommer till planerade snitt så det kan jag inte uttala mig om.
Lycka till nu.