Anonym (behöver) skrev 2012-10-04 13:31:50 följande:
Upplägget är så här för att han tror att barnet kommer glömma bort honom och för att han vill ha kontroll över mitt liv, han har aldrig gått med på annat än det här eller att han har varannan torsdag till söndag och veckan därpå torsdag till fredag, att åka bort för en dag gör att barnet blir överaktiv och otrygg, han vill inte ens prova andra sätt än de här två!
Han vill att han hämtar barnet från mig och jag ska alltid hämta från honom.
Dagarna är så lätt som han har barnet fredag till söndag, jag har söndag till tisdag/onsdag, han har tisdag/onsdag till fredag, jag har fredag till söndag, han har söndag till tisdag, jag har tisdag till torsdag, han har torsdag till söndag osv osv osv, dagarna kan hoppa allt från 3-4 dagar var, beroende vad han känner för.
Pappan jobbar inte, han vill inte ha boendet, han har ingen del av vårdnaden för att han är inte lämplig för det ansvaret, han vill inte ha det heller.
Mitt förslag skulle vara längre helger och varannan helg för att jag ska få studera ifred och barnet ska få en balans, nu hoppar det på och av på sin förskola, somnar klockan 22 på kvällen för att det är överaktivt.
Kan jag blanda in en advokat eller måste han stämma mig på umgänget?
Min reflektion är att du ska glömma hela det där upplägget, det går nämligen ut på att prata ner honom och att du ska få rätt.
Utgå istället från vad som är bäst för barnet!
Om du vill ändra - på vilket sätt är det bäst för barnet och inte för dig?