• Anonym (behöver)

Behöver hjälp med argument

Vi ska på samarbetssamtal, för barnet och min skull vill jag ha varannan helg, för att jag studerar heltid och barnet går förskola hos mig och jag vill ha hela helger med barnet för vår skull.
    Barnet är 2 år gammalt och vi föräldrar bor i olika kommuner.
    Behöver hjälp med argument för att få igenom det!
    Just nu har vi 3 dagar var och barnet mår inte bra men pappan vägrar ändra på sig.
    Hans krav är att jag ska alltid föra halva vägen när han ska ha umgänge och jag ska hämta hem barnet på söndagar, vilket betyder jag måste åka kl 7 på morgonen, det låser totalt min förmåga att kunna resa bort min barnfria helg eller tex ha en festkväll på lördag.
    Hjälp mig att få ett liv! Jag går under!

• Svar på tråden Behöver hjälp med argument
  • Anonym (?)

Fattar inte riktigt ert nuvarande upplägg.. Har ni båda tre dagar var i stöten eller har du först fyra dagar och sedan pappan tre dagar varje vecka? Du kan ju bara säga att du inte längre går med på det nuvarande upplägget för att det inte passar dig. På vilket sätt mår barnet dåligt av ert nuvarande upplägg?

• Pissenisse

Ett tips är att inte lägga lika mycket krut på hur det förstör din festlördag och barnfria helg när du precis konstaterat att barnet inte mår bra... Lägg fokus på det istället och låt festlördag bli en bonus isåfall.

• h8him

Varför vill du minska pappans tid med barnet? Hela helger kan man ha utan att göra så.

• Regnig måndag

Fundera över vad barnet vinner på att du "får igenom det", varför den inte kan bo hos pappan på heltid och dig vh. Vad gör du som är så mycket bättre för barnet? Här måste du helt tänka bort vad du själv känner.

När du kan svara på det har du också argument varför barnet ska bo hos dig och inte pappan.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (argument)

Hur långt är det mellan dig och pappan, är det en mil vi pratar om eller är det 30 mil?