Anonym (behöver) skrev 2012-10-04 15:26:51 följande:
Det är det som är problemet! Jag har gett förslag på scheman, utifrån vad han säger, han säger barnet mår inte bra av si, då säger jag men ska vi inte gör så, så säger han så funkar inte heller, det är inte okej att ha mer umgänge men det är inte heller okej att ha längre avstånd på umgängen så att han kan ha det korta som han vill, vad mer kan jag säga? Allt är bara nej! Han vill inte kompromissa, i hans värld ska jag hämta från honom, jag ska skylla mig själv som valt att studera och flytta, då ska jag ha det svårt också så att jag får lära mig en läxa. Så säger han och ändå blir det aldrig bättre på samarbetssamtalen!
Men ställ dina krav utifrån barnets bästa och vad du klarar av. Typ 1 Inga upphackade helger 2 Byten på förskolan 3 Ungefärligt antal på dagar och sedan ber du honom komma med ett förslag som lever upp till dina minimikrav men som han får utforma så att det passar honom också. Så gjorde jag med pappan till mitt barn. Jag tyckte inte att det var min sak att komma med en massa förslag som ändå inte passade utan jag sa att jag är väldigt flexibel och bad honom göra några förslag på umgängesschema och sedan valde jag ett.