• Anonym (behöver)

Behöver hjälp med argument

Vi ska på samarbetssamtal, för barnet och min skull vill jag ha varannan helg, för att jag studerar heltid och barnet går förskola hos mig och jag vill ha hela helger med barnet för vår skull.
    Barnet är 2 år gammalt och vi föräldrar bor i olika kommuner.
    Behöver hjälp med argument för att få igenom det!
    Just nu har vi 3 dagar var och barnet mår inte bra men pappan vägrar ändra på sig.
    Hans krav är att jag ska alltid föra halva vägen när han ska ha umgänge och jag ska hämta hem barnet på söndagar, vilket betyder jag måste åka kl 7 på morgonen, det låser totalt min förmåga att kunna resa bort min barnfria helg eller tex ha en festkväll på lördag.
    Hjälp mig att få ett liv! Jag går under!

• Svar på tråden Behöver hjälp med argument
  • Anonym (behöver)
    Regnig måndag skrev 2012-10-04 13:34:18 följande:
    Min reflektion är att du ska glömma hela det där upplägget, det går nämligen ut på att prata ner honom och att du ska få rätt.

Utgå istället från vad som är bäst för barnet!
    Om du vill ändra - på vilket sätt är det bäst för barnet och inte för dig?
    För barnet, att få balans och struktur, inte behöva resa och stressa med bussbyten och väntetider, få veta att det får vara med sin pappa eller mamma under en längre tid, slippa separationsångest, bygga upp tryggheten att ha ett hem på veckodagarna och ett hem på helgerna, få komma i säng och kunna somna efter bolibompa och inte klockan 21-22 av utmattning efter att ha varit överaktiv sen man börjar lägga barnet vid kl 19, när barnet måste upp kl 6-7 för att hinna till förskolan.
  • Kjell2
    Anonym (behöver) skrev 2012-10-04 13:40:14 följande: