Gravid efter IVF i september 2012
Tjoho! Grattis miqaw! Fasen vad skönt. Är så glad att det gått bra hittils för alla oss som varit på UL
Tjoho! Grattis miqaw! Fasen vad skönt. Är så glad att det gått bra hittils för alla oss som varit på UL
Undebart Helhjärtat! Grattis!
Arla: Vågar knappt fråga - hur gick det på vul idag?
Å vad glad jag blir, arla! Vilken känsla att se hjärtat slå! Nu får du väl försöka ta en dag i taget och iaf njuta av att du fortfarande är gravid! Själv är jag mest trött och tjock. Tror alla ser att jag är gravid och känner för att hetsäta med jämna mellanrum...
Fy vad tråkigt att höra Lac! Kram på dig och ge inte upp!
Grattis Frankie, underbart! Vad sa dottern?
Usch vad tråkigt att höra Lac! Tur att du har så fina människor omkring dig när de behövs som mest. Kram!
Puh, skönt att höra Caroline!
Igår var jag och gjorde moderkaksprov. Fan vad nervös jag var. Min man cirklade omkring och letade parkeringsplats i 40 min utan att hitta nån, så han fick inte vara med. Surt! Han fick droppa av mig, som sprang in till undersökningen. Väldigt dubbla känslor att göra den där undersökningen. Blev så otroligt glad och rörd att se lille hen sprattla på ultraljudet - syntes otroligt tydligt (är i v 14). Samtidigt som jag gör undersökningen för jag (åtminstone hypotetiskt) kan tänka mig att ta bort hen om det är nåt "fel". Känns jättekonstigt. Får svar om en vecka. Om att är ok får man ett brev. Är det inte det ringer de. Kommer bli asnervös om det ringer nån från "dolt nummer"...
PUH! Fick svaret på moderkakstestet jag gjorde förra veckan och det visade .... "normalt". Inga av de vanligaste kromosomfelen på lillen/lillan. I brevet fick man dessutom en webbadress och en kod om man vill gå in och kolla vilket kön hen har. Det kliar i fingrarna ...
Och nu när jag satt och skrev det här så kände jag lillen/an sparka för första gången! Två gånger! Hurra V 16 idag.
Vecka 17 i morgon och jag tror jag har fått en liten akrobat i magen! Lever om som bara den. Känns underbart! Hoppas ni andra får känna det här snart också
@Caroline: Folsyra behöver man bara äta tom v 12. och även det är nog att ta i rejält med säkerhetsmarginal. Jag slutade äta då, efter att ha ätit i fyra år (!) i väntan på det där barnet som aldrig ville bli till...
I kväll berättade vi för vår åttaåriga dotter att hon ska få ett syskon.
Hon kunde knappt tro det först, men när hon fattade att det var på riktigt blev hon så glad att hon började gråta! Sen har hon tjatat om det hela kvällen och om hur lycklig hon är.
Det känns så himla roligt att äntligen få dela det här med henne och slippa låtsas som ingenting. Nu ska vi njuta av att vara gravida familjen i jul
Nu är våran lilla så genomkollad hon kan bli! Ja, vi fick veta att det är en liten tjej också, jag som var helt säker på att det var en kille
Vi var på ultraljud i förrgår och hon kollade igenom allting allt supernoga, i en och en halv timme (eftersom vi har en dotter med ryggmärgsbråck sen förut). Kollade på hjärtat bara i säkert 20 minuter. Det enda hon inte kunde se ordentligt var magsäcken, så vi fick göra en paus på en halvtimma och ge lillan en chans att svälja lite fostervätska så magsäcken skulle synas. Som tur var gjorde den det när vi kom tillbaka sen. Så nu känner vi oss så lugna och kan bara njuta av graviditeten fullt ut
Vår dotter är så himla glad att hon ska bli storasyster så det finns inte. Berättade för ALLA i sin skola efter jullovet och pussar och kramar magen och pratar med sin lillasyster varje dag.
Frankie: VIlken fining! Så himla skönt att få se dem på ultraljudet.
Jag kunde inte hålla mig, utan köpte lite bebiskläder på rea igår. Då blev det plötsligt verkligare än nånsin att vi faktiskt kommer få ett barn. Började nästan gråta i affären. Konstigt nog blev det tydligare för mig då än på ultraljudet.