• gilda3

Gravid efter IVF i september 2012

Spännande vecka framför mig. På fredag ska jag på VUL och på tisdag fyller vår dotter åtta år. Hon har tjatat om att få ett syskon sen kunde prata, typ Tänk om det här går vägen nu, då kommer det nästan vara nio år mellan barnen! Inte riktigt enligt planerna... Jag längtar tills jag känner mig riktigt säker på graviditeten (efter v 12, typ), när jag kan berätta för henne. Hon kommer bli så otroligt glad.

• gilda3

Nu börjar det närma sig med VUL-tider för oss, tjejer! Var det inte nån som skulle på det i morgon? Jag ska på fredag eftermiddag. Skräckblandad längtan ...

• gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-18 16:01:46 följande:
    Ja det fanns ett litet hjärta som slog!!!

Åh grattis!!! Vad skönt att höra! Jag kan inte fatta att man kan hitta ett hjärta på nån som är 2 cm lång. Det är helt sjukt Sa de nåt mer?
  • gilda3
    Helhjärtat skrev 2012-10-19 10:46:50 följande:
    Visst var det någon som skulle göra vul idag?
    Följ dina drömmar

Japp, jag ska i eftermiddag! Är i vecka 8 (7+1) nu. Ojoj, nervöst. Men jag har haft en så bra känsla hela tiden, så jag skulle bli förvånad om det inte fanns nåt där!
  • gilda3

"Allt ser perfekt ut" var domen på UL . Så otroligt skönt!! Fick se ett litet pickande hjärta också, på min lilla 13,5-milimeters knodd.

• gilda3

Tack alla. Känns verkligen fantastiskt. Doktorn sa också att när det ser så här bra ut är det ovanligt med missfall. Tyckte det var lite optimistiskt sagt, men jag får väl ta det till mig

• gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-22 21:04:33 följande:
    Är inlagd med dropp! Hoppas verkligen att ni slipper detta!!

Men stackars du! Hoppas det snart går över, vilken skit.
  • gilda3
    Nickie skrev 2012-10-23 11:03:53 följande:
    Det fanns en liten bebis därinne med tickande hjärta! Min sambo börja störtgråta, nu blev det verkligt för honom med. :)

Underbart! Å, vad skönt att höra att alkt var ok! Visst är det en mäktig känsla när man faktiskt får se det på riktigt? Grattis, grattis!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012